Конспект уроку "Пристрої для обчислень"

Про матеріал
Розгорнутий конспект уроку складено за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Мета уроку: ознайомити учнів із історичними відомостями про пристрої для обчислень, які було винайдено людьми в різні часи та їх застосуванням. Навчити розрізняти обчислювальні пристрої і машини. Розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення. Виховувати спостережливість, уважність, наполегливість, інтерес до предмету.
Перегляд файлу

Клас: 2                                      Дата:                                        Предмет: Інформатика

Тема уроку: Пристрої для обчислень

Мета уроку: ознайомити учнів із історичними відомостями про пристрої для обчислень, які було винайдено людьми в різні часи та їх застосуванням. Навчити розрізняти обчислювальні пристрої і машини. Розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення. Виховувати спостережливість, уважність, наполегливість,  інтерес до предмету.

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:

Знати: первісні та сучасні пристрої для обчислень

Вміти: користуватися клавіатурою

Обладнання: презентація, підручник, картки із завданнями.

Тип уроку: комбінований

МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ’ЯЗКИ: логіка.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина.

 

ІІ. Актуалізація знань учнів

1.  Відгадування загадок

 

2. Робота з логічними вправами

 

ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація учіння школярів.

 

ІV. Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу.

Сьогодні ми:

       дізнаємося, які пристрої для обчислень було винайдено людьми в різні часи, як їх застосовували;

       познайомимось із різними обчислювальними машинами;

       навчимося розрізняти обчислювальні пристрої і машини;

       згадаємо історію лічби.

Первісні люди не знали чисел. Для запам’ятовування певної кількості предметів вони використовували різні підручні засоби : смужки, камінчики, свої пальці тощо.

Деякі народи, в тому числі й українці, для запам’ятовування кількості предметів використовували спеціальні зарубки. А в Південній Америці використовували спеціальні розрахункові мотузки–кіпу.

Найпоширенішим пристроєм для обчислень, що дійшов через століття до наших днів, був абак (або рахівниця).

Абак – рахункова дошка,  яку застосовували  для арифметичних обчислень у стародавні часи. Дошка абака була розділена лініями на смуги, обчислення здійснювали за допомогою розміщених на смугах камінців.

Пізніше «родичі» абака з’явились у Китаї (суань-пань), ще пізніше – у Японії (соробан) та в Росії (рахівниця).

Першою механічною обчислювальною машиною вважають машину, побудовану в 1642 році французьким математиком Блезом Паскалем. Вона виконувала тільки операції додавання і віднімання.

Потім з’явились й інші механічні машини. Арифмометр Лейбніца вже міг виконувати чотири арифметичні дії. А машина Бебіджа навіть працювала під керуванням програм.

Перші комп’ютери називали електронними обчислювальними машинами (ЕОМ). Перша вітчизняна ЕОМ була розроблена в Києві у 1951 році під керівництвом академіка С.А.Лебедєва.

За останні десятиріччя обчислювальна техніка у своєму розвитку зробила величезний крок. З’явились суперкомп'ютери, планшетні, портативні, кишенькові, персональні комп’ютери (ПК) та багато інших.

 

V. Осмислення, узагальнення, систематизація знань.

1. Робота з підручником

Ст. 48

 

2. Практична робота на ПК.

 

3. Обговорення ситуацій

 

VІ. Підсумки уроку.

1. Вправа «Правильний порядок»

 

2. Релаксація

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гусєва Роза
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Інформатика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 жовтня 2019
Переглядів
3446
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку