Конспект уроку "Пристрої для обчислень"

Про матеріал
Розгорнутий конспект уроку складено за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Мета уроку: ознайомити учнів із історичними відомостями про пристрої для обчислень, які було винайдено людьми в різні часи та їх застосуванням. Навчити розрізняти обчислювальні пристрої і машини. Розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення. Виховувати спостережливість, уважність, наполегливість, інтерес до предмету.
Перегляд файлу

Клас: 2                                      Дата:                                        Предмет: Інформатика

Тема уроку: Пристрої для обчислень

Мета уроку: ознайомити учнів із історичними відомостями про пристрої для обчислень, які було винайдено людьми в різні часи та їх застосуванням. Навчити розрізняти обчислювальні пристрої і машини. Розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення. Виховувати спостережливість, уважність, наполегливість,  інтерес до предмету.

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:

Знати: первісні та сучасні пристрої для обчислень

Вміти: користуватися клавіатурою

Обладнання: презентація, підручник, картки із завданнями.

Тип уроку: комбінований

МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ’ЯЗКИ: логіка.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина.

 

ІІ. Актуалізація знань учнів

1.  Відгадування загадок

 

2. Робота з логічними вправами

 

ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація учіння школярів.

 

ІV. Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу.

Сьогодні ми:

       дізнаємося, які пристрої для обчислень було винайдено людьми в різні часи, як їх застосовували;

       познайомимось із різними обчислювальними машинами;

       навчимося розрізняти обчислювальні пристрої і машини;

       згадаємо історію лічби.

Первісні люди не знали чисел. Для запам’ятовування певної кількості предметів вони використовували різні підручні засоби : смужки, камінчики, свої пальці тощо.

Деякі народи, в тому числі й українці, для запам’ятовування кількості предметів використовували спеціальні зарубки. А в Південній Америці використовували спеціальні розрахункові мотузки–кіпу.

Найпоширенішим пристроєм для обчислень, що дійшов через століття до наших днів, був абак (або рахівниця).

Абак – рахункова дошка,  яку застосовували  для арифметичних обчислень у стародавні часи. Дошка абака була розділена лініями на смуги, обчислення здійснювали за допомогою розміщених на смугах камінців.

Пізніше «родичі» абака з’явились у Китаї (суань-пань), ще пізніше – у Японії (соробан) та в Росії (рахівниця).

Першою механічною обчислювальною машиною вважають машину, побудовану в 1642 році французьким математиком Блезом Паскалем. Вона виконувала тільки операції додавання і віднімання.

Потім з’явились й інші механічні машини. Арифмометр Лейбніца вже міг виконувати чотири арифметичні дії. А машина Бебіджа навіть працювала під керуванням програм.

Перші комп’ютери називали електронними обчислювальними машинами (ЕОМ). Перша вітчизняна ЕОМ була розроблена в Києві у 1951 році під керівництвом академіка С.А.Лебедєва.

За останні десятиріччя обчислювальна техніка у своєму розвитку зробила величезний крок. З’явились суперкомп'ютери, планшетні, портативні, кишенькові, персональні комп’ютери (ПК) та багато інших.

 

V. Осмислення, узагальнення, систематизація знань.

1. Робота з підручником

Ст. 48

 

2. Практична робота на ПК.

 

3. Обговорення ситуацій

 

VІ. Підсумки уроку.

1. Вправа «Правильний порядок»

 

2. Релаксація

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 жовтня
Переглядів
292
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку