Тема: Осінні явища в природі. Урок-проект « Будьмо знайомі! (Походження назв рослин і тварин)»
Мета: узагальнити знання учнів з теми «Осінні явища в природі» та ознайомити учнів з походженням назв деяких рослин і тварин; вчити знаходити необхідну інформацію в різноманітних джерелах знань; розвивати пам’ять, логічне мислення; формувати розуміння необхідності вивчення теми для загального рівня розвитку. Виховувати любов та бережне ставлення до природи і її мешканців.
Обладнання:мультимедійний комплекс, ілюстрації фруктів, овочів, квітів, тварин, кошики, учнівські міні-проекти, загадки, вірші, казки, прислів’я, приказки.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань
Форма проведення: урок-проект
Перебіг уроку
I. Організаційний момент
Доброго ранку! Доброго дня!
Хай плещуть долоньки,
Тупають ніжки,
працюють голівки,
Сяють усмішки.
До школи ви , діти, прийшли,
Щоб навчатись і рости.
Щоб природу ще любити
І шкоди їй не робити!
II. А ктуалізація опорних знань
- Розгляньте ілюстрації і доберіть узагальнююче словосполучення до теми сьогоднішнього уроку
- Розгляньте ілюстрацію та опишіть красу природи восени і позитивні емоції, які вона викликає:
1. Перевірка домашнього завдання
Робота в групах
— Наведіть приклади ланцюгів живлення в осінньому саду, на огороді.
Висновок. Отже, жива природа не може існувати без неживої так як всі процеси і явища, які відбуваються у навколишньому середовищі між собою тісно пов’язані і не можуть існувати один без одного.
2. Робота над загадками
Два роги — не бик, шість ніг без копит
Коли летить — виє, сяде — землю риє. (Жук-олень)
У червоних чоботях, в білому халаті,
Він весною прилетів і сидить на хаті. (Лелека)
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні ви дізнаєтесь про походження назв деяких рослин і тварин.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Робота з презентацією
— Навколо нас живе безліч рослин і тварин. Усі вони мають свої назви. Тож сьогодні ми й з’ясуємо:
— чому капусту так назвали?
— чому жука-оленя так назвали?
—чому лелеку назвали «чорногуз»?
— Проведемо презентацію ваших міні-проектів.
— Оцінимо результати нашої роботи.
2.Музична вітальня
Учні виконують пісню «Борщ»
3.Літературна світлиця
Слухання казки «Морквинки»
2. Фізкультхвилинка
V. Узагальнення й систематизація знань
Робота за малюнками Складання асоціативного куща.
VI. Підводимо підсумок уроку.
Вправа «Мікрофон»
Продовжіть речення:
На сьогоднішньому уроці ми вивчали…
Цей урок навчив мене…
Хочу бути активним, як…
На наступному уроці я буду…
Слухання вірша «Учись любити»
Учись любити
Учись любити все навколо себе:
Траву і квіти, кущик, деревце.
Жучка і пташку, і блакитне небо,
І синьооке чисте джерельце.
Усе прийшло на білий світ, щоб жити,
Щоб дарувати радість і красу.
Учися дивуватись і любити
Чистеньку, мов перлиночка, росу.
Поглянь на світ – це дивовижна казка!
А квіти – це, мабуть, душа землі.
У кожній з них струмить любов і ласка,
Вони, неначе діточки малі.
Яка земля! Чарівна, пречудова!
Вона нам мати. Ми її дитя!
Летить на землю весняна обнова,
Бурлить, вирує на землі життя!
Усі ми в світ прийшли, щоб жити,
Добро творити на землі.
Учіться, діточки, любити.
Навчайтеся, поки малі.
Не нищіть квіти, не зривайте,
Нехай на них блищить роса.
Усе живе оберігайте,
Бо для людей ця вся краса.
Щоб наше серце добрим стало,
Щоб в нім любов палка жила,
Щоб завжди серце зберігало
Любов і трішечки тепла.
Для цього радісного світу,
Для всіх живих, що на землі,
Для пташечки, дерев і цвіту…
Ви знайте, діточки малі.
Усі прийшли в цей світ, щоб жити:
Великі звірі і малі.
Людина в світ прийшла – любити
Добро творити на землі.
VII. Домашнє завдання підготувати цікаві факти з життя тварин та рослин восени.