Конспект уроку " Птахи наші друзі"

Про матеріал
Закріпити знання дітей про характерні ознаки весни. Розширити і закріпити уявлення про осілих і перелітних птахів, спосіб їх життя, зовнішній вигляд. Формувати уявлення про користь ‚ яку вони приносять людям і природі . Повторити правила поведінки у природньому оточенні. Закріпити вміння працювати в техніці об’ємної рваної аплікації. Розвивати пізнавальну активність, творчі здібності, уяву, мислення. Виховувати любов до рідної природи, дбайливе ставлення до птахів, а також акуратність та самостійність під час аплікації.
Перегляд файлу

 

 

Інтегрований урок

«Птахи – наші друзі»

 

 

Фіть-фіть-фіть, тьох-тьо-тьох. Які птахи живуть в Києві та чим їх  підгодовувати взимку - Новини Києва | Big Kyiv

 

 

 

 

Підготувала та провела

Вчитель Дацьківської гімназії

Бутка Оксана Василівна

 

 

 

 

Мета: закріпити знання дітей про характерні ознаки весни.

Розширити і закріпити уявлення про осілих і перелітних птахів, спосіб їх життя, зовнішній вигляд.

Формувати уявлення про користь яку вони приносять людям  і природі .

Повторити правила поведінки у природньому оточенні.

Закріпити вміння працювати в техніці об’ємної рваної аплікації.     Розвивати пізнавальну активність, творчі здібності, уяву, мислення.

Виховувати любов до рідної природи, дбайливе ставлення до птахів, а також акуратність та самостійність під час аплікації.

Матеріали: Інтелектуальна карта «Весна»,  аудіозапис

«Весняна мелодія», «Спів птахів» відео запис «Птахи»,

«Звернення птахів», м-ли до ігор «Склади картинку», «Угадай за тінню» «Житла птахів», « Віднови текст», « Склади речення», макет озера, силуети лебедів, готовий зразок, серветки білі паперові, вологі серветки, клей .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття

Організація дітей

Діти, погляньте як гостей у нас багато.

Привітання гостей

 Давайте привітаємо їх гарною піснею

Пісня «Добрий день, людям на землі»    

 Добрий день, добрий день ниви і поля.     Добрий день, добрий день матінко земля. Добрий день, добрий день в небі журавлі. Добрий день, добрий день людям на землі. Приспів

Це для вас усміхається сонечко

Соловейко співає пісень

Заглядає веселка в віконечко

Добрий день, вам добрий день!

Повідомлення теми заняття

-     —Сьогодні я хочу розповісти вам цікаву історію, про хлопчика Андрійка, котрий пісеньку шукав.

*Одного весняного ранку хворого Андрійка розбудила весела пісенька. Він зіскочив з ліжка, підбіг до віконця та там вже нікого не було.

Хто це так співав? —здивувався хлопчик.

Він хотів вибігти на двір, пошукати пісеньку, та не зміг, бо був хворий.

-    —Як ви думаєте, чию пісеньку почув Андрійко? (веселий спів пташок)

-    —Які ще звуки ми можемо почути на весні?

-    А давайте ми сьогодні допоможемо дізнатись хлопчику хто ж йому співав.

 

Складання інтелектуальної карти «Весна»

-     —Та насамперед, спробуємо трішечки розвеселити хворого хлопчика і розповімо йому про чарівну пору року —весну. А зробимо це з допомогою картинок.

Підійдіть до столика та оберіть собі картинку, уважно її роздивіться. Я ставитиму запитання а ви відповідатимете на них з допомогою відповідних картинок.

  1.     Які зміни відбуваються в неживій природі з приходом весни?

2)Який настрій викликає у нас ця пора року?

3)Які зміни відбуваються в житті птахів ?

4)Як розважаються діти весною?

5) Які зміни відбуваються в житті рослин? 6)Назвіть  весняні свята.

7є.Що роблять люди на весні?

Давайте спробуємо перенестись у весняний ліс і відшукати звуки які чув Андрійко. Повторення правил поводження в лісі

Та перш ніж ми потрапимо в ліс давайте пригадаємо правила поведінки

-         Не кричати

-         Не ламати гілок

-         Не чіпати пташиних гнізд.

-     Не залишати сміття.

-     Не рвати квітів.

А тепер на мить заплющіть  свої оченята  і ми перенесемось у ліс. (Звучить весняна мелодія без співу пташок)

Ось ми і у лісі .Погляньте як тут гарно. Вдихніть свіже весняне повітря.

-     Як! звуки ми почули?

-     Чиєї голосної і дзвінкої пісеньки не чути?

Лист

-         А що це тут? Якесь послання

« Ми птахи цього краю, ображені на вас, людей, залишаємо цей ліс, гай,  і ваше селище. Ми стільки користі приносимо вам і природі. А ви не оцінили цього.

Що ж ми отримали навзаєм. Діти кидають на нас камінням, стріляють з рогатки.

Дорослі  уже давно перестали нам допомагати перестали милуватись нашою красою | чарівним співом.

Та ми даємо вам шанс!

Якщо ж ви доведете що хочете виправитися і що ми справді вам потрібні, обіцяємо повернутися.

-     Ой лишенько, треба виправляти ситуацію. Як же ж ми без птахів тай бідолашний Андрійко сумуватиме без них.

-     Ми ж насправді  любимо їх, дуже багато про знаємо.

-     Знаємо, діти?

Так, наші діти —розумники, багато знають.

Та зараз я пропоную  вам малята переглянути відео-розповідь про птахів і ще більше про них дізнатись.

Присядьте собі зручніше на галявині і дивіться уважно.

Перегляд відео «Птахи».

-    Чим птахи відрізняються від інших тварин?(тіло вкрите пірям, вміють  літати)

-    Яку користь приносять людям та природі? ( знищують шкідників, розносять насіння, зачаровують нас своєю красою та співом)

Бесіда про перелітні і зимуючі птахи

-    —На які дві групи поділяємо птахів? (зимуючі, перелітні)

-    —Які птахи зимують з нами?

-    —Назвіть їх.

-    —Які птахи повинні  повернутись з теплих країв?

-    —Чому ми їх так називаємо?

-    —Назвіть їх

-    —Що змушує  їх на зиму летіти на чужину?

-    —Коли вони повертаються із теплих країв? (на весні)

-    —Так ‚ на весні,  та не всі разом. Ті птахи які летіли першими повертаються останніми. Усе залежить чи зявилась уже для них їжа.

Скільки б не гостювали птахи у теплих краях, все одно повертаються з нетерпінням

додому!

А зараз ми пограємо в цікаву гри .Але для цього ми поділимось на групки. Поділитись нам допоможе математична хвилинка

7:7 =1 100-98=2                        18:9=2                        50-50+1=1

 

  1.     Дид. Гра «Склади картинку ірозкажи»

 Вам потрібно скласти пазли  і назвати зображення птаха. Мета: навчити складати ціле із частин —зображення птаха .

-         Зображення якого птаха ви склали? .

Дика качка -Цей птах вміє не тільки літати. Як ще пересувається дика качка? Як називаються птахи, які вміють ще й плавати?( водоплавні)

-Яких водоплавних птахів ви ще знаєте?

Снігур.- Це зимуючий чи перелітній птах?

  1.     Дид. Гра «Упізнай птаха і розкажи про нього»

Мета: навчити упізнавати птахів за зображенням їх силуета .

Лелека. —Чим живиться?

Сова.- Чому сову називають нічним птахом?

Фізкультпауза « Казка весняного струмочка»

-     Я думаю, що нам усім слід уже відпочити і послухати казочку про весняний

струмочок.

-     Станьте діточки у коло, я вам розповідатиму, а ви допоможете мені відтворити її з допомогою рухів.

( Звучить музика, діти стають у коло і відтворюю рухи)

Маленький струмочок намагався чим душ дібратись до краю поля і подивитись що там. Зупинився на хвилинку і побачив як хтось виставляє свою голівку, потягується, розправляє свої зелені ручки. Це ж пролісок! Помчав струмочок далі, і почувши, як над ним так гарно співають птахи, задзвенів. Та вони злякавшись, розправили свої крила і полетіли в даль. А струмочок продовжив свою подорож уже не поспішаючи, роздивлявся навколо. Аж тут він зустрів своїх друзів —таких же струмочків. Усі вони весело затанцювали а потім зупинились відпочити у невеликій калюжі.

-Трішки відпочили. А тепер слід далі працювати, щоб якомога більше цікавого

розповісти про птахів.

Читання та обговорення вірша «Пташеня» Д. Мегелика

-Діти, присядьте ось тут на галявині А я розповім вам ще одну історію яка колись трапилась із тим же хлопчиком Андрійком

 

Екологічна хвилинка

Мета: стимулювати допитливість та інтерес дітей до пізнання природи описами її об’єктів та явищ.

Пташеня

З пташеням маленьким трапилась біда.

Як піднявся вітер —випало з гнізда.

3 кошиком Андрійко по щавель ішов,

Пташеня сіреньке у траві знайшов.

У Андрійка очі блиснули від сліз.

Взяв його тихенько, до гнізда поліз.

Пташеня зраділо —кінчилась біда:

Із руки стрибнуло до свого гнізда. (Д. Мегелик)

1. Що трапилось з пташеням?

  1.         Хто знайшов пташенятко?

3. Як допоміг Андрійко пташеняті?

  1. Як би ви вчинили на місці хлопчика?
  2. Поміркуйте, щоб могло статися з пташеням, якби поруч не було Андрійка.

Та чи знаєте ви де птахи будують свої гнізда?

Дид. Гра «Хто де живе?»

Мета: закріпити знання про житла птахів.

Правила: на стенді розміщені зображення жител, діти беруть зображення птаха і прикріплюють біля відповідного зображення житла.

*На стовпах, дахах —лелеки.

траві—-жайворонки, солов’ї

* У шпаківні—шпаки,

*На деревах —сороки, ворони.

*Під дахом будинків —ластівки —горобці!.

*На воді - лебеді; дикі качки. :

дуплі—дятел, сова.

Хто свого гнізда немає і свої яйця в чужі підкидає?

1  група Гра «Вднови текст»

2 група Гра «Склади речення»

Зараз ми знову попрацюємо в групах 1група - потрібно відновити текст, бо весняний вітер розкидав слова

Птахи на весні повертаються з_____________________‚ Будують __________‚ відкладають  __________. Улітку вони виводять___________. Восени птахи знову летять в теплі краї, на це їх змушує _____________ і _________________. 2 група —скласти речення

Журавлі на крилах несуть летять весну.

 Друже , шкоди не завдавай природі.

Аплікація

Я сьогодні  по новинах ТСН ‚ почула зовсім невтішну новину, там за лісом, сидять зовсім незграбних лебеді, вони були без пір’я. Сіли ось там за лісом і не змогли долетіти до свого озера.

-     Чи зможете ви їм допомогти?

-     Так, справді ці лебеді незграбні, адже усі птахи повертаючись на рідну землю під час перельоту втрачають багато пір’я.  І ось ці лебеді загубили усе пір’ячко. Та ми зможемо їм допомогти відновити його, щоб вони змогли повернусь на рідне озеро.

-    Сідайте діти за столики, ми впораємось, ми зможемо допомогти лебедям

Аплікація (колективна робота) « Лебедине озеро »

Мета: закріпити методи і прийоми об’ємної аплікації із рваного паперу. Погляньте на цього лебедя, чи подобається він вам? Чому?

-        А цей? Чому?

-        —Давайте, ми із цих незграбних гусенят спробуємо зробити прекрасних пишних лебедів, відновити їхнє пір’ячко.

Показ і пояснення виконання роботи

Для цього у нас є силуети лебедів та уже, заготовлене вами пір’ячко, клей

  1. Силует лебедя рясно змащуємо клей, за допомогою пензликів для клею. Залишаємо лише голівку, та лапки.
  2. Беремо пучечок за пучечком нарвану серветку (наше пір’ячко) і розкладаємо по силуету, залишаючи голівку та лапки.
  3. Притискаємо долонькою, залишки клею витираємо серветкою.
  4. А наш ручки витираємо вологими серветками.

Ось такий гарний лебідь вийшов у мене.

А тепер давайте розімнемо ваші пальчики.

Пальчикова гімнастика « Лебеді»

Лебеді з вирію летіли, летіли . (кисті рук навхрест, змахуємо) Біля лісу тихо сіли. ( пальчики у кулачок)

Посиділи, походили.(в кулачку пальчики, тоді  рухи пальцями)

Знялись, полетіли.(змахуємо)

Гуси-лебеді летіли. (кисті рук навхрест, змахуємо)

На лужку тихенько сіли.( пальчики у кулачок)

 Посиділи, походили.(в кулачку пальчики, тоді рухи пальцями)

Знялись, полетіли.(змахуємо)

Пальчики ми розім‘яли, а тепер ви допоможіть своїм лебедям відновити пір’ячко.

Робота дітей. Допомога вчителя.

(Звучить весняна мелодія)

Аналіз робіт.

Ось які гарні лебеді у нас усіх вийшли. Тепер із своїм пишним пір’ячком вони зможуть повернутись до своїх домівок на рідне озеро.

А ось  і воно - самотнє озеро, чекає на них. Давайте ми поселимо тут своїх лебедів  і у нас вийди справжнє лебедине озеро.

(Звучить музика : аудіо запис —спів птахів.)

-     —Що ми почули? (спів пташок)

-     —Як ви вважаєте, чи саме таку пісеньку чув Андрійко?

- —Я думаю, що ці птахи дуже вдячні нам за допомогу. Тепер вони співатимуть усюди. І засмучений Андрійко зможе почути їхню пісню ще не раз.

- —Знаєте, ці птахи ще хочуть звернутись до нас. Вони передали мені відео- звернення. Ото ж уважно слухайте!

Перегляд відео - звернення

Птахи просять у нас захисту. Чи виконаємо ми їх прохання?

Наші діти будуть виконувати ваше прохання і натомість обіцяють:

1-дитина                                                          2- дитина

Ніколи не зробимо шкоди                         Щоб пташки у нас співали

Ми пташці на рідній землі.                        І дерева підростали,

Щоб літали в чистім небі                            Щоб земля була в квітках.

|і лелеки й журавлі.                                    Бережемо ми природу повсякчас!

 

 Підсумок заняття

- Куди ми мандрували? Чи сподобалась вам мандрівка?

- Кому допомагали?

- —Чому птахів ми називаємо нашими друзями?

Молодці, діти! Скільки добрих справ ми сьогодні із вами зробили. Розвеселили хворого Андрійка та допомогли повернутись пташкам у ліс та лебедям на рідне озеро.

Вправа «Електричний струм»

Всі беремося за руки і починаючи з мене передаємо потиск руки  і кажемо побажання птахам. Коли цей сигнал знову дійде до мене, піднімаємо руки і кажемо « Ми молодці!»

(Я бажаю птахам легкого перельоту, багато їж, теплої зими, здоров’я ‚ багато комах)

Дякую за гарну роботу!!!

 

 

Додатки

 Гнізда птахівC:\Users\User\Desktop\42163.011.jpg

Пов’язане зображенняПов’язане зображенняПов’язане зображенняПов’язане зображенняРезультат пошуку зображень за запитом "пусте гніздо лелек"Результат пошуку зображень за запитом "гніздо ластівки"Результат пошуку зображень за запитом "дупло дятла у дереві"C:\Users\User\Desktop\42163.011.jpgC:\Users\User\Desktop\42163.011.jpgРезультат пошуку зображень за запитом "фото гнізда на озері"Пов’язане зображення

 

 

З-ння птахів для гри « Розсели у гнізда»

 Ð¡Ð¾Ð»Ð¾Ð²ÐµÐ¹          Дятел              Пов’язане зображення    Результат пошуку зображень за запитом "картинки дикої качки" http://dasha46.narod.ru/Encyclopedic_Knowledge/Biology/Animals/Birds/2/Kukushka1.jpghttp://dasha46.narod.ru/Encyclopedic_Knowledge/Biology/Animals/Birds/2/Aist1.jpghttp://dasha46.narod.ru/Encyclopedic_Knowledge/Biology/Animals/Birds/2/Sinica1.jpg     http://dasha46.narod.ru/Encyclopedic_Knowledge/Biology/Animals/Birds/2/Lastochka1.jpghttp://dasha46.narod.ru/Encyclopedic_Knowledge/Biology/Animals/Birds/2/Skvorec1.jpghttp://dasha46.narod.ru/Encyclopedic_Knowledge/Biology/Animals/Birds/2/Sova1.jpghttp://dasha46.narod.ru/Encyclopedic_Knowledge/Biology/Animals/Birds/2/Vorona1.jpghttp://dasha46.narod.ru/Encyclopedic_Knowledge/Biology/Animals/Birds/2/Soroka1.jpgДвох лебедів — стокове фотоhttp://dasha46.narod.ru/Encyclopedic_Knowledge/Biology/Animals/Birds/2/Zhavoronok1.jpg

Пов’язане зображення                   Пов’язане зображення

 

 

 

 

Картки для інтелект карти « Весна» Ð ÐµÐ·ÑƒÐ»ÑŒÑ‚Ð°Ñ‚ пошуку зображень за запитом "зображення весни"Результат пошуку зображень за запитом "зображення весни"

Результат пошуку зображень за запитом "картинка  діти водять гаївки"

Результат пошуку зображень за запитом "зображення весни"

Результат пошуку зображень за запитом "пташенята у гнізді"Результат пошуку зображень за запитом "приліт птахів навесні"Пов’язане зображенняРезультат пошуку зображень за запитом "праця людей на весні в картинках"Результат пошуку зображень за запитом "зображення про великдень"Результат пошуку зображень за запитом "праця людей на весні в картинках"Результат пошуку зображень за запитом "праця людей на весні в картинках"Пов’язане зображенняПов’язане зображенняРезультат пошуку зображень за запитом "зображення сонечка"Пов’язане зображенняПов’язане зображенняПов’язане зображенняРезультат пошуку зображень за запитом "зеленіє трава на весні"Результат пошуку зображень за запитом "картинка мама і діти"Результат пошуку зображень за запитом "праця людей на весні в картинках"Пов’язане зображення

Хворий_хлопчикРезультат пошуку зображень за запитом "малюнок хворого хлопчика"Результат пошуку зображень за запитом "лебедя силует"

Силует лебедя

doc
Додано
29 жовтня 2023
Переглядів
471
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку