Конспект уроку "Російський балет. Видатні композитори та виконавці"

Про матеріал

Про матеріал: Конспект уроку "Російський балет. Видатні композитори та виконавці" підготовлено в рамках роботи над темою уроку в 11класі. Матеріал уроку поглибить знання учнів про балет та його види (класика, модерн, авангард), розвиватиме емоційну сферу учнів, вміння виражати себе через сприйняття мистецтва ( балет, музику, живопис, літературу).
Рекомендовано учителям художньої культури, мистецтва, старшокласникам та всім поціновувучам балету.

Перегляд файлу

 


 

Предмет: художня культура

 

Учитель: Трусова Любов Богданівна, вчитель зарубіжної літератури, спеціаліст вищої категорії, «вчитель-методист»

 

КЗ «Навчально-виховний комплекс «Гімназія №11 – спеціалізована школа з поглибленим вивченням іноземних мов  І ступеня – дошкільний навчальний заклад «Еврика» Кам’янської міської ради

 

Тема уроку:  Російський балет. Видатні композитори та виконавці.

 

Мета уроку:

  •  поглибити знання учнів про мистецтво та його види;
  • розширити знання школярів про балет, його основні види шляхом знайомства з видатними композиторами та виконавцями;
  • формувати навички аналізу та інтерпретації балетних постановок, вміння пошукової роботи, роботи з цитатним відеоматеріалом;
  • розвивати навики монологічного висловлювання;
  •  виховувати почуття прекрасного, захоплення мистецтвом дії, танцю, музики;
  • зацікавити учнів мистецтвом балету, збагачувати їх кругозір;
  • розвивати емоційну сферу учнів, вміння виражати себе через сприйняття мистецтва ( балет, музику, живопис, літературу).

 

Обладнання:

  • комп’ютер, екран, проектор;
  • презентація «Російський балет. Видатні композитори та виконавці»;
  • репродукції скульптур відомих майстрів;
  • галерея портретів артистів російського балету;
  • фрагменти постановок світових шедеврів балету.

 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

 

Форма уроку: урок-етюд

 

Очікувані результати. Після проведення цього уроку мої учні:

 

  • зможуть аналізувати мистецький твір та усвідомлять його ідейно-художні засоби;
  • будуть впевненіше висловлювати свої думки, почуття, погляди; 
  • зможуть виокремлювати головну та другорядну інформацію;
  • презентуватимуть власні ідеї чітко, грамотно, використовуючи доцільні мовні засоби;
  • завдяки знайомству зі світовими культурними набутками в царині балету, музики та образотворчого мистецтва стануть більш обізнаними у сфері культури.             

  

 

Наскрізна лінія

Загальна мета

Реалізації наскрізних ліній при вивченні твору

«Громадянська  

відповідальність»

(НЛ-2)

Формування відповідального

члена громади та суспільства, який розуміє принципи і механізми функціонування суспільства

Осмислення та захист особистих прав і прав інших людей

 

«Здоров'я і безпека»

(НЛ-3)

 

Формування всебічно розвиненого члена суспільства, здатного усвідомлювати пріоритетність здорового способу життя

Осмислення причиново-наслідкових зв’язків між власними рішеннями та поведінкою, набуття знань та умінь правильної поведінки в критичних та небезпечних ситуаціях

«Підприємливість і фінансова грамотність»

(НЛ-4)

Усвідомлення важливості навчальної діяльності для задоволення своїх потреб в самореалізації, досягненні успіху

Використовує знання про новітні музичні явища у власній творчій діяльності

     

 

ХІД УРОКУ

 

На дошці записано епіграф: 

               «Чого тільки немає в цьому творі. І вигадка, і поезія, і музика,                                                                       і композиція нових па, і прекрасні танцівниці, і гармонія,

     повна життя, грації, енергії. Ось що називається балетом».

          Літератор Жюль Жанен

I. Організаційний момент

 

• Вітання з дітьми.

• Звернути увагу школярів на особливість форми уроку-етюду

 

 

II. Мотивація навчальної діяльності

 

Вчитель: Етюд – твір образотворчого мистецтва допоміжного характеру, виконаний з натури з метою її вивчення в процесі роботи над картиною, скульптурою і т. ін.

Сьогодні на уроці ми спробуємо зробити маленьку замальовку, начерк при вивченні унікального виду мистецтва – балету. Далі все залежатиме особисто від вас, вашої зацікавленості. Адже завдяки вмінням  виражати себе через сприйняття мистецтва (балет, музику, живопис, літературу), людина розвиває свою емоційну сферу, виховує почуття прекрасного.

 

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

 

Вчитель:  А що ж таке мистецтво?

 

- це одна з форм суспільної свідомості;

- вид людської діяльності, що відбиває дійсність у конкретно-чуттєвих образах, відповідно до певних естетичних ідеалів.

- у широкому сенсі мистецтвом називають досконале вміння в якійсь справі, галузі;                            - майстерність;

- мистецтвом називають майстерність, продукт якої приносить естетичне задоволення.

 

Вчитель:  Хто був покровителем мистецтв?

Музи — у давньогрецькій міфології богині, покровительки поезії, мистецтв, і наук. Дочки громовержця Зевса і Мнемосіни, богині пам'яті. Покровителем муз був Аполлон.

 

Фреска Рафаеля «Парнас» присвячена темі поезії. У центрі фрески зображена гора Парнас, де навколо Аполлона, що грає на віолі в оточенні муз, зібрались поети та літератори усіх часів.

 

У грецькій міфології Парнас - гора в Аркадії, місце, де жили  Аполлон і Музи. У  переносному значенні Парнас - світ поезії, мистецтва.

 

Станца Рафаеля «Парнас»

 

Станци(кімната) Рафаеля — це чотири порівняно невеликих приміщення (приблизно 9 на 6 м), розписані в 1508—1517 роках Рафаелем разом з учнями, а також залів, розписи яких були виконані учнями за ескізами живописця після його смерті.

 

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

 

Вчитель: Терпсихора – муза танцю. Давні греки розуміли, что танець дає можливість продовжити життя за рахунок досягнення гармонії між душею та тілом. У переносному значенні Терпсихора — балерина. Тож сьогодні на уроці ми дізнаємось про чудовий вид мистецтва балет, про його творців та виконавців.

 

V. Вивчення нового матеріалу.

 

1) Підготовка до сприйняття поняття «балет».

 

Зачитування епіграфа. Яке ключове слово ви можете виділити у цьому висловлюванні? (Гармонія).

 

Вчитель:  Про гармонію душі і тіла говорили ще за часів Античності та Відродження. Згадаймо матеріал попередніх уроків. (Назвати відомих скульпторів та їхні твори).

 

Вчитель: Американський танцівник, хореограф Тед Шон (1891 –1972) зазначав, що танець – єдине мистецтво, матеріалом для якого слугуємо ми самі. Перенесімось у сучасність і подивімося на ці фото. (Обговорення)

 

Вчитель:  Джон Драйден (1631 – 1700), англійський письменник стверджував, що танець – це поезія ніг. Перегляньмо візуалізацію такої поезії. (Обговорення)

 

2) Поглиблення поняття про балет. Метод «занурення».

 

Танець - головний виразний засіб у балеті. У танці розкриваються зміст балету, характери діючих осіб, їхньої думки, почуття.

 Величезне значення в балеті має музика - її драматична, емоційна сила, багатство й краса мелодій і ритмів. Важлива роль у балеті належить декораціям, костюмам, освітленню.

 

Балет (від фр. balleto і лат. ballo – танцюю)  ̶  вид театрально-музичного мистецтва, де художній образ створюється за допомогою хореографії, танцювально-пластичної мови.

Танець у балеті складає (або ставить) балетмейстер, якого в програмках й афішах називають хореографом або постановником, а виконують артисти балету, або, як про них говорять, танцівники.

 

Основні поняття балету

Лібрето – ( італ. Libretto- книжечка), літературний текст, який лежить в основі музично-сценічного твору, головним чином опери. Часто під «лібрето» мають на увазі короткий переказ змісту опери, балету, оперети.

Антре – урочистий вихід балерини

Адажіо – сольний ліричний танець головних героїв

Па-де-де –  танець удвох

Па-де-труа – танець утрьох

Кордебалет – масові сцени й танці

Пуанти – взуття балерини.

 

3) 17 фото, которые доказывают, что балерины — самые сильные женщины в мире

 

- За мнимой лёгкостью скрывается адский труд балерин и их партнёров. Все страдания, боль и слёзы остаются за кулисами, в гримёрках и репетиционных залах. На сцене же перед зрителем развивается лёгкое и непринуждённое действо. Карьера профессиональной балерины не очень долгая, поскольку балет — это настоящий вызов здоровью, он тяжелее многих видов спорта. Всё начинается с юного возраста. Бесконечные, адские, невыносимые растяжки с болью до потемнения в глазах.

- Заметили, как на фотографии выше у девушки выгнута ступня? Думаете, это легко? Вовсе нет! Этому предшествуют десятки и сотни часов пыток такими вот устройствами, которые ласково называют «тренажёрами для разработки стопы», хотя на деле это больше похоже на настоящий пыточный инструмент.

- После него вы сможете сделать вот так — встать на самые-самые кончики пальцев ног без посторонней помощи.

- Правда, для этого ещё придётся хорошенько натренировать икроножную мышцу — вот так она выглядит у балерин в напряжённом виде.

- Артисты балета достойны уважения. Кто-то может им посочувствовать, но не думаю, что они хотят, чтобы им сочувствовали. Они сами осознанно выбрали этот путь, посвятили свою жизнь балету, этому потрясающему виду сценического искусства. И истинные поклонники балета благодарны им за это!

 

 

4)  цікаві факти про балет

 

Щоб зшити балетну пачку, потрібно десь 13-16 метрів тюлю і 2 дні роботи.

За рік балерина змінює понад 300 пар балетних туфлів

Вага середньої балерини 50 кг

Чоловік, що танцює в балеті, за кожен виступ піднімає не менше тонни, бо більше двохсот разів піднімає балерину

Найвідоміший балет СРСР «Лебедине озеро». Його любили прості люди, партійні діячі і гості країни. Як згадувала Майя Плісецька, вона часто танцювала «Лебедине озеро» для іноземних гостей, що стали приїжджати до Москви за часів перебування на посту Першого секретаря Микити Хрущова. А всього за тридцять років з 1947 по 1977роки Плісецька танцювала «Лебедине озеро» більше восьмиста разів на всіх континентах світу.

ХРУЩЕВУ СНИЛОСЬ ЛЕБЕДИНОЕ ОЗЕРО

С высокими гостями в ложе всегда Хрущев. Насмотрелся Никита Сергеевич "Лебединого" до тошноты. К концу своего царствия пожаловался он мне как-то на одном из приемов: « Как подумаю, что вечером опять "Лебединое" смотреть, аж тошнота к горлу подкатит. Балет замечательный, но сколько же можно. Ночью потом белые пачки вперемешку с танками снятся…» Такие у наших вождей шутки в ходу были.

 

5) Трохи історії.  Запитання – відповідь

 

1. Звідки бере початок танець?

Танець з’явився як спосіб вираження почуттів через рухи, жести, пластику і міміку. Танець супроводжував різні сторони життя давньої людини (свято врожаю, весільний обряд, ритуальний танок).

 

 2. Як танець перетворився на балет?

У 1661 році Людовік XIV на прізвисько Король-Сонце створив Королівську академію музики й танцю, а через 10 років  ̶  Королівську академію музики (майбутній театр Паризької опери). Директор академії, королівський учитель танців П’єр Бошан (1637–1705), записав канони благородної манери танцю, визначивши п’ять основних позицій класичного танцю.

 

3. Спочатку рухи в балеті базувалися на придворних танцях і не потребували фізичної підготовки. Першою виконавицею, яка встала на пальці ніг, була італійка Марія Тальйоні.

 

4. Хто сформував національну своєрідність балету?

 Національна своєрідність балету сформувалася на початку XIX століття завдяки діяльності французького балетмейстера Шарля-Луї Дідло. Він пов’язав танець з пантомімою, посилив роль кордебалету, стверджував  пріоритет жіночого танцю.

 

5. Хто зробив революцію у чоловічому танці, змінивши пріоритет,  і показав неймовірну граційність та віртуозність?

 

Вацлав Ніжинський.  Критики називали цього неперевершеного артиста «восьмим чудом світу», найвище відзначаючи його талант танцівника. Поціновувачі таланту В. Ніжинського вважали його найвидатнішим танцівником, який колись жив на землі. Його партнершами були всесвітньо відомі, блискучі балерини М. Кшесинська, А. Павлова. Коли він — Бог балету — зависав у стрибку високо над сценою, здавалось, що людина здатна дійсно стати невагомою.

 

Найвідоміші балети за участю В. Ніжинського (він же — автор хореографії): «Весна священна»       І. Стравінського та «Післяполуденний відпочинок фавна» К. Дебюссі.

 

У 2017 році було створено цікавий проект « Men in Motion». Ідея належить прем'єру Королівського театру Великобританії Івану Путрову, а рішення її реалізувати прийшло після успіху спільної роботи з легендарними Pet Shop Boys, які написали музику для постановки Івана "The Most Incredible Thing", за казкою Андерсена.

 

Проект розкриває роль чоловіка в розвитку танцю від початку минулого століття до сьогодення та створений на честь великих танцівників: Ніжинського, Нуреева, Баришнікова, Васильєва, Дауелла. Прем'єра відбулася в знаменитому лондонському театрі Sadler's Wells і мала приголомшливий успіх у Великобританії та інших країнах світу.

 

 

 VІ. Осмислення взаємозв'язків між елементами навчального матеріалу.

 

 Балетмейстери та виконавці.

 

1.  Маріус Петіпа ( 1818-1910)

 

Величезний внесок у розвиток російського балету зробив Маріус Петіпа, французький артист і хореограф, що працював у Росії. Найбільший хореограф другої половини XIX століття, він очолював Петербурзьку імператорську балетну трупу, де поставив понад 50 спектаклів, що стали зразками стилю «великого балету», який сформувався в цю епоху в Росії. Співпраця з Чайковським стала для Петіпа джерелом натхнення, з якого народилися геніальні твори,
і насамперед «Спляча красуня», де він досяг вершин досконалості.

 

Перша, московська постановка «Лебединого озера» успіху не мала - його славна історія почалася майже двадцять років по тому в Санкт-Петербурзі. Але саме Большой театр сприяв тому, що світ побачив цей шедевр (свій перший балет Петро Ілліч Чайковський написав на замовлення Большого театру).

Щасливе сценічне життя «Лебединому озеру» подарували Маріус Петіпа та його помічник Лев Іванов, який увійшов в історію перш за все завдяки постановці еталонних «лебединих» сцен.

Версія Петіпа - Іванова стала класичною. Вона лежить в основі більшості наступних постановок «Лебединого Озера», окрім вкрай модерністських.

Прообразом для лебединого озера стало озеро в Лебедєвій економії Давидових (нині - Черкаська область, Україна), яку Чайковський відвідав незадовго до написання балету. Відпочиваючи там, автор провів не один день на березі озера, спостерігаючи за білосніжними птахами.

В основу сюжету покладено багато фольклорних мотивів, в тому числі старовинна німецька легенда, яка розповідає про прекрасну принцесу Одетту, перетворену на лебедя прокляттям злого чаклуна - лицаря Ротбарта

Відео па-де-де Чорного Лебедя «Лебедине озеро» Петро Чайковський Солісти Денис Родькін і Світлана Захарова.

 

2) Михайло Фокін (1880-1940)

 

Справжній реформатор балетного мистецтва Михайло Фокін повстав проти традиційної побудови балетної вистави. Він склав новий тип вистави  ̶  одноактний балет із наскрізною дією, стильовою єдністю музики, хореографії та сценографії. На зміну монументальній виставі прийшов одноактний балет-мініатюра.

 

Постановки М.Фокіна для «Російських сезонів» балетів «Шопеніана», «Петрушка», «Жар-птиця»  й інших, а також мініатюра «Вмираючий лебідь» на музику Сен-Санса, створена балетмейстером для Ганни Павлової, завоювали світову популярність.

 

3) Ганна Павлівна  Павлова (1881-1931)

 

У 1908 році почалися щорічні виступи артистів російського балету в Парижі, організовані театральним діячем С. П. Дягілєвим. Серед них найвидатнішою танцівницею була незрівнянна Ганна Павлова. «Умираючий лебідь», створений великою балериною Павловою,  ̶ поетичний символ російського балету початку XX століття.

 

Шарль Каміль Сен-Санс — французький композитор, органіст і піаніст, музичний критик і суспільний діяч, побачив Павлову, коли вона танцювала його «Лебедя». Він домігся зустрічі з нею, щоб сказати: «Мадам, завдяки Вам я зрозумів, що написав прекрасну музику!»

 

Відео «Вмираючий лебідь» Ганна Павлова

 

 

Галина Сергіївна Уланова (1910-1998)

 

Її життя  ̶  це напружена праця, а талант завжди був для неї лише підмогою в роботі. У житті вона завжди скоряла людей своєю відкритістю, добротою, увагою й сердечністю. Уланова  ̶  легенда балету, єдина балерина, якій ще за життя встановили пам’ятники  ̶  у Стокгольмі і в Санкт-Петербурзі.

 

- «Звичайна богиня», – сказав про  Уланову Олексій Толстой.

- «Людиною іншого виміру» 

                                              Сергій Ейзенштейн.

- «Геній російського балету»

                                   Сергій Прокоф’єв.

- «Я з іншого століття», – кинула якось Уланова сумно й з легким здивуванням.

- У Голландії був виведений сорт тюльпанів «Уланова».

- У Франції знаменитий зал «Плеєль» після реконструкції відкривався виставою на її честь.

 

Відео «Шопеніана» Солісти Галина Уланова (1910 – 1998)  та Володимир Преображенський (1912 – 1981)

4) Олександр Горський (1871 – 1924)

 

Балетмейстер Большого театру у Москві у своїх балетах прагнув домогтися послідовності розвитку драматичної дії, історичної достовірності, намагався підсилити роль кордебалету як масової діючої особи, перебороти розмежування пантоміми й танцю. У балетах «Дон Кіхот» та «Саламбо» він відмовився від застарілих прийомів пантоміми, зробив дію чіткішою і динамічнішою, почав активно залучати до художнього оформлення своїх спектаклів відомих художників, зокрема К. Коровіна та О. Головіна.

 

 

5) Сергій Павлович Дягілєв (1872-1929)

 

Сергій Павлович Дягілєв ̶ меценат, першовідкривач талантів, автор зухвалих проектів і в цьому розумінні ̶ борець, гравець. У 1898 р. починає видавати перший у Росії художній журнал «Мир искусства».

 

Із 1909 року Дягілєв організовує щорічні гастролі російського балету «Російські сезони» до Парижа.

 

Видатні композитори Стравінський, Дебюссі, Равель, Прокоф’єв, де Фалья, Саті, Набоков створювали нову й оригінальну музику для дягілєвських балетів. Чудові художники були авторами декорацій і костюмів, що стали хрестомaтійними: Олександр Бенуа, Леон Бакст, Микола Реріх, Мстислав Добужинський, Наталя Гончарова, Михайло Ларіонов, Пабло Пікассо, Анрі Матісс і Наум Габо! Їхній незвичайний талант, відчуття кольору, пропорцій дозволяли творити чудеса...

 

6) Вацлав  Томович Ніжинський 1889-1950

 

«Він спростував усі закони рівноваги й перевернув їх з ніг на голову, він нагадує намальовану на стелі людську постать, він легко почуває себе в повітряному просторі…» — у захваті писав про    В. Ніжинського французький сюрреаліст Жан Кокто.

 

Він створив новий образ чоловічого танцю, і після нього вже не писали балетів тільки для жінок. Почалася нова ера. Новатор в усьому, що стосувалося балету, В. Ніжинський став також реформатором балетного костюму.

 

7) Ігор Федорович Стравінський (1882-1971)

 

 Композитор  зі світовим ім'ям. Його однаково вважають своїм видатним співвітчизником і росіяни, і українці, а також громадяни США. Для Дягілєвських сезонів він написав балети «Жар-птиця», «Петрушка» і «Весна священна», які відіграли значну роль у популяризації російської культури в Європі.

 

«Весна священна» — балет російського композитора Ігоря Стравінського, прем'єра якого відбулася 29 травня 1913 року в театрі Єлисейських Полів у Парижі.

В основу задуму «Весни священної» ліг сон Стравінського, в якому він побачив стародавній ритуал - молода дівчина в оточенні старців танцює до знемоги, щоб пробудити весну, і гине. Працював над музикою Стравінський одночасно з Реріхом, який писав ескізи до декорацій та костюмів

Сюжет як такий в балеті відсутній. Зміст «Весни священної» композитор викладає так: «Світле Воскресіння природи, яка відроджується до нового життя, воскресіння повне, стихійне відродження, зачаття всесвітнього».

Балет «Весна священна» написаний в атональній системі, це перший експресіоністський балет.

 

Пропоную подивитись фрагмент балету за кінофільмом популярного французького режисера Яна Кунена «Коко Шанель та Ігор Стравінський». Фільм було знято за мотивами однойменного роману англійського письменника Кріса Грінхала «Коко та Ігор».  

 

Балетмейстер Вацлав Ніжинський, декорації Миколи Реріха

 

Відео «Весна священна»

 

 

8) Па́бло Діє́го Хосе́ Франсі́ско де Па́ула Хуа́н Непомусе́но Марі́я де лос Реме́діос Сіпріа́но де ла Сантісі́ма Триніда́д Клі́то Ру́їс-і-Піка́ссо кубізм, сюрреалізм

 

 

Картина Пабло Пикассо. Голубь (Голубь мира). 1949Это изображение голубя было выбрано Луи Арагоном в мастерской Пабло Пикассо для плаката Первого Всемирного Конгресса сторонников мира, прошедшего в 1949 году, и стало широко известным как "Голубь мира". Свою дочь, родившуюся в это же время, Пикассо тоже назвал - Палома, что по-испански означает голубка.

 

Голубь в полете стал вторым "голубем мира" - символом второго Всемирного Конгресса сторонников мира, 1950.

 

 

 

http://puziki.org/wp-content/uploads/2015/02/dove4.gif    рисунок П. Пикассо к стихам П. Элюара из книги «Лицо Мира». 1950 г.

 

Робота Пікассо над балетом "Парад"

Першим авангардним балетом «Російських сезонів» був «Парад». Композитор Ерік Саті, сценічні декорації  Пабло Пікассо, хореограф-кубіст Мясін. Прем’єра відбулась 18 травня 1917 року в паризькому театрі Шатле.

Жан Кокто, який написав лібрето до балету, в листі другу розповідав: «Пикассо поражает меня каждый день. Находится рядом с ним - это большая честь и тяжелая работа... Зрители были поражены первым балетом с кубистическими костюмами и декорациями". Костюмы, сделанные из дерева, металла, ткани и папье-маше доходили до трех метров в высоту. Неудобные для танцоров, не то, что эти трикотажные костюмы, они своей неуклюжестью и угловатостью были призваны отразить механизированность и бесчеловечность современной эпохи. Если кто-нибудь говорил Пикассо, что его костюмы смотрятся немного по-дурацки, он был доволен, поскольку примерно этого и добивался.

Короткий зміст невеликої одноактної постановки. Артисти цирку увлаштовують  парад, щоб завоювати увагу публіки. Китайський фокусник жонглює курячим яйцем, акробати демонструють майстерність на трапеції. Американська дівчина все фотографує, а менеджери забезпечують рекламу. Але публіка не йде. Вона стоїть на місці.   

На прем’єрі в Парижі  розгорівся скандал, люди голосно кричали: «Грязные боши, Сати и Пикассо боши!» (грязные немцы), одно из самых обидных оскорблений во Франции времен Первой мировой войны.

Жан Кокто, письменник, поет, драматург згадував: «Я слышал рев штыковой атаки во Фландрии, но это было ничто по сравнению с тем, что творилось в Театре Шатле! В ночь премьеры «Парада» я удивлялся Дягилеву. Этот храбрый человек слушал, побледнев, как мертвец, рев зала. Он боялся — и ему было чего бояться. Пикассо, Сати и я не могли вернуться за кулисы. Толпа нас узнавала и угрожала нам. Без Аполлинера в его военной форме и с забинтованной головой, возможно, вооруженные шляпными булавками, дамы выкололи бы нам глаза».

 Наступного  разу «Парад» показали тільки через два роки, в Лондоні. Цього разу балет мав шалений успіх і бурхливі овації.

«Парад» став своєрідним вибухом у мистецтві, породив багато нових ідей. До речі, термін  «сюрреалізм» виник завдяки тому, що Гійом Аполлінер, переглянувши балет, висловив цим словом свої враження.  

VІІ. Узагальнення і систематизація знань

 

1. Що означає слово «балет»?

2. У якій країні народився цей танець?

3.Перелічіть імена видатних російських композиторів, які писали музику до балетів.

4.Назвіть імена прославлених танцівників російського балету.

 

VІІІ. Рефлексія.

 

Учитель пропонує дітям доповнити кілька «тегів»:

  • я вже знаю …
  • було важко …
  • я розумію, що…
  • я вмію…
  • я можу…
  • було цікаво дізнатися, що …
  • мене здивувало …
  • мені захотілося … тощо

 

ІХ. Підбиття підсумків уроку. Оцінювання.

Х. Домашнє завдання.

Написати твір-роздум на тему: «Що нового я дізнався про балет?»

 

 

doc
Додано
23 серпня 2018
Переглядів
3828
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку