Конспект уроку "Рослинний світ екваторіального поясу"

Про матеріал
Конспект уроку ЯДС за темою "Рослинний світ екваторіального поясу". Призначений для ознайомлення учнів з рослинами вологих екваторіальних лісів Африки, Південної Америки, островів Азії. Застосовуються прийоми формувального оцінювання, інтерактивні форми роботи, інтегровані завдання. Значна увага приділяється встановленню причинно-наслідкових зв'язків між об'єктами живої та неживої природи.
Перегляд файлу

Тема: « Рослинний світ екваторіального поясу»

Мета: Ознайомлення з рослинами вологих екваторіальних лісів, закономірностями їх розвитку та існування; удосконалення навичок встановлення причинно-наслідкових зв’язків у природі; розвиток спостережливості, зв’язного мовлення; формування природозберігаючих компетентностей; виховання інтересу до природознавчих наук та дбайливого ставлення до природи.

Обладнання: фізична карта світу;  цеглинки Lego, картки для гри; роздаткові картки з назвами рослин; роздаткові сигнальні картки для тестування; зразки кімнатних рослин; презентація за темою уроку.

                                                      Перебіг уроку

І Організаційний момент

ІІ Перевірка домашнього завдання:

Тестування з використанням сигнальних карток:

  1. Де на планеті знаходяться зони екваторіального кліматичного поясу?     А) У Північній Америці, Південній Америці, Австралії;         Б) У Північній Америці, Південній Америці, Африці;    В) У Південній Америці, Африці, південних островах Азії.
  2. У долині якої ріки розташовані вологі ліси Африки?       А) Конго;             Б) Амазонки;       В) Нілу.
  3. Чи спостерігається у вологих лісах зміна пір року?        А) Так;     Б) Ні;     В) По-різному.
  4. Як часто у цій зоні йдуть дощі?         А) Щоденно;        Б) Раз у тиждень;   В) Раз у місяць.
  5. Яка там температура?            А) 14-20 градусів;            Б) 24-28 градусів;    В) 35-40 градусів
  6. Які там ґрунти?         А) Родючі;         Б) Неродючі;     В) Змішані

                                                 Світлофор

(Використання цеглинок Lego: зелений – «усе зрозуміло», жовтий – «зрозуміло, але не все», червоний – «потрібна допомога»)

 

ІІ Актуалізація опорних знань

  1. Повторення поняття «синоніми». Добір синонімів до поняття «вологі екваторіальні ліси» - гелеї, сельви, джунглі.
  2. Визначення на карті зон вологих екваторіальних лісів, позначення їх паперовими наліпками.

ІІІ Вивчення теми уроку

  1. Оголошення теми та плану уроку.

Пояснення про правила роботи з індивідуальними картками:

  • У кожного з вас є картка, на якій вказані назви рослин. Якщо ви вже щось дізнались про якусь з цих рослин, ставите поряд з назвою помітку.
  1.  Перегляд відео 1.  
  • Що вразило? Що незвичайного помітили?
  1. Гра « Обери картку»

Серед поданих карток учні добирають та розміщують на дошці картки, у яких вказано як кліматичні умови вологого екваторіального лісу впливають на рослини, при цьому кожен аргументує свою відповідь.  Тексти на картках: «швидкий ріст рослин», «багато тіньовитривалих рослин», «повільній ріст рослин», «велика кількість рослин», «мало рослин», «листя соковите і з гладкою поверхнею», «рослини не дають плодів», «рослини-епіфіти», «усі рослини низькі», «коріння дуже довге», «ярусність», «є повітряне коріння», « рослини не розквітають».

  1. Перевірка правильності висновків з допомогою перегляду відео 2.

Заповнення інд. карток.

                                                Світлофор

  1. Робота з підручником стор. 50.

Читання тексту, добір запитань до однокласників за змістом прочитаного.

  1. Ознайомлення з поняттям «яруси»

                              Фізкультхвилинка «Дощ на екваторі»

  1. Ознайомлення з представниками рослинного світу екваторіальних лісів з допомогою матеріалів презентації.
  2. Робота з інд. картками
  3. Виконання завдання 2 стор. 20 у друк. зошиті

                                 Світлофор

  1.  Слухання повідомлень учнів про кімнатні рослини, які походять з екваторіальних лісів ( фікуси, монстера, філодендрон)
  2. Словарна робота: пояснення значення слова «каучук».
  3.  Робота в групах: скласти перелік рослин: І група – ботанічного саду; ІІ група – квіткового магазину;  ІІІ група – продуктового магазину.

                                    Світлофор

  1. Перегляд відео (відео 3) про використання рослин. Попереднє завдання: обрати числові дані, які є у повідомленні.
  2.  Відповіді на запитання:
  • Де ще використовуються екваторіальні рослини?
  •  Чому їх називають легенями планети?
  • Скільки вуглекислого газу вони поглинають за рік? За три роки? За десять років?
  • Що погрожує екваторіальним лісам? Які це може мати наслідки?
  1.  Вправа «Голосування»:
  • Екваторіальний ліс – це «зелена аптека». Хто – «за»? Хто – «проти»? Хто – «утримався»?
  • Екваторіальні ліси виробляють вуглекислий газ…
  • Екваторіальні ліси впливають на формування клімату
  • Вирубування лісів приносить користь…
  • Ліси потребують захисту….

ІV Підсумок уроку

 Самооцінювання (використання цеглинок Lego: оранжевий – відмінно, блакитний – старався, але не дуже, синій – не зовсім добре).

                           

 

 

                                

 

 

docx
Додано
3 березня 2023
Переглядів
719
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку