Конспект відкритого уроку з інтегрованого курсу "Я досліджую світ". Тема: Історія прав дітей. Права дітей. Обов`язки дітей.

Про матеріал
Мета: Розкрити зміст понять «права», «декларація», «конвенція». Ознайомити з ключовими компетентностями: правами та обов’язками дитини; формувати правові компетентності: свідомість, уміння виконувати обов’язки та користуватися своїми правами; розвивати комунікативні компетентності роботи з історичною картою та хронологічною послідовністю; виховувати патріотизм та гідність, формувати розуміння єдності та цілісності України, усвідомлення себе українцями.
Перегляд файлу

Тема: Історія прав дітей. Права дітей. Обов`язки дітей.

Мета: Розкрити зміст понять «права», «декларація», «конвенція». Ознайомити з ключовими компетентностями: правами та обов’язками дитини; формувати правові компетентності: свідомість, уміння виконувати обов’язки та користуватися своїми правами; розвивати  комунікативні компетентності роботи з історичною картою та хронологічною послідовністю; виховувати патріотизм та гідність, формувати розуміння єдності та цілісності України, усвідомлення себе українцями.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Методи та прийоми: словесні(бесіда, пояснення); наочні (ілюстрація); практичні  (самостійна робота, робота з підручником).

Інтерактивні технології:  вправа на learningapps «Права і обов’язки», «Мікрофон».

Здоров’язберігаючі технології: рухлива фізкультхвилинка, аерація кімнати.

Обладнання: мультимедійна презентація, підручник.

Використані джерела: 

  1. Я досліджую світ : підручник для 4 кл. закладів запальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч 2 / Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, І. В. Лаврентьева, О.Л. Хомич, Н. В. Андрук, К. С. Василенко. — Київ : Видавництво «Алатон», 2021. — С.152
  2. Права дитини. Знати, розуміти, вміти. URL: https://youtu.be/_jzxNQZyhCg

 

Перебіг уроку

І. Організація класу

-Добрий день, діти. Я рада вас бачити.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

1.Хвилинка «Календаря природи» (слайд 2)

-Яка пора року за вікном?

-Який місяць року?

-Яка сьогодні дата?

- Який стан неба? ( ясно, хмарно чи похмуро)

- Яка температура повітря?

- Якщо є вітер, який? ( легенький, помірний, сильний)

- Чи є опади, які? ( дощ, сніг, град....) та інші явища ( іній, туман, ожеледь ...)

ІІІ. Актуалізація опорних знань

-Діти, про що йшла мова на наших заняттях протягом минулого тижня?

-Вірно, ми досліджували наш рідний край, дізналися про адміністративний устрій області та про самоврядування.

IV. Повідомлення теми, мети уроку

-Цього тижня ми будемо досліджувати права та обов’язки дітей.

V. Вивчення нового матеріалу

1.Робота з підручником

(слайд 3)

-Діти, розгорніть підручник на сторінці 44 і давайте дізнаємось з чим ми будемо знайомитись цього тижня.

ООН (Організація об’єднаних націй ) — це міжнародна організація, до якої входять більш, ніж 190 країн, утворена в 1945 році.

-Діти, скажіть, яка важлива подія у світі відбулася у 1945 році? (закінчилась Друга світова війна).

ООН була створена для підтримання миру, порядку і безпеки у світі.

-Як ви вважаєте, чи завжди діти мали свої права?

- У давні часи діти не мали жодних прав. Їх вважали власністю батьків, родини. Дитину могли змусити тяжко працювати, жебракувати чи навіть продати. Були часи, коли дітей сприймали як дорослих, їх потреби не вважали вартими уваги. Пройшло не одне тисячоліття, поки людство зрозуміло, що діти потребують особливої уваги.

(слайд 4-5)

-А зараз давайте розглянемо стрічку часу на с. 45 і прочитаємо історію створення Конвенції про права дитини.

-Скажіть, в якому році Україна зобов’язалася виконувати Конвенцію ООН про права дитини? (1991 р.).

-Конвенція має 54 статті, написаних на 6 мовах. Згідно з Конвенцією, у дітей є свої права. Права дітей — це певні можливості, які потрібні їм, для того, щоб рости і дорослішати. Дітьми вважаються люди до досягнення 18 років.

2. Перегляд і обговорення мультфільму про права дітей.
(слайд 6)

-А зараз давайте переглянемо цікавий мультфільм про права дітей.

-У чому різниця між декларацією і конвенцією? (декларація закликає дотримуватися проголошених принципів, конвенція — це міжнародний договір)

-Що прийняли раніше: Конвенцію чи Декларацію прав дитини? (раніше прийняли декларацію)

-Які права мають діти? (право на ім’я та громадянство, сім’ю, освіту, доступ до інформації, медичну допомогу)

-Цивілізоване суспільство створило права для дітей, щоб створити їм безпечні і гармонійні умови для розвитку.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

(слайд 7)

-Я гадаю, ми вже з вами трішки втомились, тож давайте відпочинемо.

3. Вправа «Моє ім’я»

-Діти, давайте по черзі назвемо своє ім’я і скажемо (якщо ви знаєте), чому вас так назвали? Чи подобається вам ваше ім’я? Що означає ваше ім’я?

Ім’я — це я. Кожна людина і кожна дитина має право на ім’я. І всі навколишні повинні поважати ім’я, не порушувати цього права, до прикладу, вигадуванням образливого прізвиська.

-Скажіть, будь ласка, що потрібно для того, аби ви росли здоровими й щасливими? (навчатися ,їсти, спати, відпочивати, спілкуватися тощо).

На все, що ви назвали, ви маєте право.

-Сьогодні ми також будемо вивчати права і обов’язки дітей, і також розглянемо казки, які демонструють приклади ситуацій, коли ці права порушили.

4. Робота з підручником «Права дитини»

(слайд 8)

-А зараз давайте прочитаємо текст (підручник, с. 46), розглянемо малюнок і зачитаємо права.

5. Вправа «Хмарка тегів»

(слайд 9)

-Діти, перед собою ви бачите хмарку тегів. Давайте знайдемо записані права дітей.

-Як ви розумієте кожне право?

-МОЛОДЦІ!

6. Робота у групах «Казки»

-Діти, чи знаєте ви казку або мультфільм «Золотий ключик» про Буратіно?

Давайте зараз продовжимо речення, які стосуються героїв у цій казці.

-Подарувавши Буратіно азбуку і відправивши його до школи, тато Карло сподівався, що хлопчик скористується правом на … (освіту)

-На Буратіно напали кіт Базиліо та лисиця Аліса й намагалися відібрати у нього гроші. Це є порушенням права Буратіно на … (захист)

-Буратіно хотів потрапити до театру, бо мав право на … (відпочинок і дозвілля).

-ЧУДОВО!

-Давайте зараз пригадаємо ще відповідні казки: «Попелюшка», «Гидке каченя», «Семеро козенят» і подумаємо, які ще права дітей там були порушені? («Гидке каченя» — порушення права на життя і розвиток, на власну думку, на любов і піклування; «Попелюшка» — порушення прав на відпочинок і дозвілля, любов і піклування, «Семеро козенят» — порушення прав на життя і розвиток, безпеку)

- Майбутнє нації — це діти. Якими вони виростуть, таким і буде майбутнє. Дітей потрібно берегти, виховувати у мирі і злагоді, давати якісну освіту й умови для повноцінного життя, і тоді наша країна буде процвітати.

7. Робота з підручником «Обов’язки дітей»

(слайд 10-11)

-Давайте з вами прочитаємо текст у підручнику на с. 47.

-А зараз давайте розглянемо приклади обов’язків і подумаємо, якого з прав може стосуватися цей обов’язок. (Наприклад, обов’язок поважати життя інших — право на вільне спілкування, на життя і розвиток; обов’язок слухатися батьків — право на любов і піклування тощо.)

- Кожна людина має свої обов’язки, які вона, відповідно до своїх можливостей, має виконувати. У дорослих обов’язки можуть бути іншими, ніж у дітей, а можуть бути й спільними, як от наприклад, гуляти із собакою.

VI. Закріплення, систематизація і узагальнення вивченого

  1. Інтерактивна вправа

(слайд 14)

-Діти, а щоб дізнатись чи можете ви розрізняти ваші права і обов’язки, я вам пропоную виконати цікаву вправу.

-МОЛОДЦІ!

2. Вправа «Так – Ні»

-Діти, зараз я вам буду зачитувати твердження. Якщо воно вірне, ви піднімаєте долоньки, якщо ні – мовчите.

• Кожна людина має ім’я. (так)

• Можна бити дитину. (ні)

• Не можна відвідувати лікаря. (ні)

• Можна ходити до школи. (так)

• Можна відпочивати. (так)

• Можна повноцінно харчуватися. (так)

• Не можна примушувати дитину тяжко працювати. (так)

VII. Підсумок уроку

1. Вправа “Мікрофон”

-А зараз я попрошу вас продовжити фразу:

- Щоб бути хорошим сином/донькою, я буду ..

-Я сьогодні навчився…

-Найбільш мені сьогодні вдалося…

-На уроці я дізнався…

2.Оголошення домашнього завдання

- с.45-47 повторити про права і обов`язки дітей.

 

docx
Додано
5 березня 2023
Переглядів
459
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку