Конспект уроку "Скульптура. Ліплення з пластиліну на тему "Красивий кіт"

Про матеріал
Мета. Удосконалювати навички роботи з пластиліном, уміння визначати форму і пластику окремих складових будови тварин (тулуба, голови, шиї, кінцівок, хвоста, вух) і відтворювати їх в ліпленні; вихову¬вати любов до свійських тварин.
Перегляд файлу

Тема. Скульптура. Ліплення з пластиліну на тему "Красивий кіт"

Мета. Удосконалювати навички роботи з пластиліном, уміння визначати форму і пластику окремих складових будови тварин (тулуба, голо­ви, шиї, кінцівок, хвоста, вух) і відтворювати їх в ліпленні; вихову­вати любов до свійських тварин.

Обладнання. Таблиці, скульптурки, малюнки, ілюстрації із зображенням кішок, зразки дитячих робіт, фотовиставка.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.

 

II. Актуалізація опорних знань.

 

1. Перегляд демонстраційного матеріалу

Вчитель запрошує учнів на виставка зразків скульптурних зображень.

  •   Діти, пригадайте, як називаються об’ємні твори  мистецтв, які можна розглянути з усіх боків? (Скульптура).
  •   Так, правильно. Скульптури бувають різні за розміром: від дуже малих, такі як у нас на виставці, до величезних пам’ятників і монументів. Де  ми можемо побачити  такі витвори  мистецтва? (На вулицях і площах  міста, в музеях.. Це пам’ятники, фонтани, ліпні прикраси на будинках ).
  •   Так, більшість із них вилиті, вирізьблені або висічені з твердих матеріалів – скла, металу, дерева, каменю. Звідси й назва «скульптура» -з латинської «висікати», «вирізати».
  •   Сьогодні на уроці кожен з вас стане маленьким скульптором. Ви спробуєте створити  невеличку скульптуру з мякого матеріалу – пластиліну.

 - А кого ми будемо ліпити сьогодні на уроці, ви дізнаєтесь, відгадавши  загадки:

 

Без води миється, на печі гріється.

Часто вмивається, рушником не витирається.

Хто спочатку їсть, а потім умивається?

І вдень, і вночі у кожусі на печі.

Днем на печі лежить та казки говорить, а вночі бродить, на охоту ходить.

В нього ніс в сметані й ротик Відгадайте: хто це? 

                                                                                       (Котик.)

 

 

 

  1.  Повідомлення теми і завдань уроку.

 

 1. Вступна бесіда.

 - Ви бачите, як багато загадок склав народ  про цю тваринку. І це недаремно,  адже  кішка  -    улюблена  і  популярна   домашня  тварина.  Але  чи  відомо  вам,  що коти не завжди  свійськими  тваринами.

Розповідає   учень.

 Домашні   кішки,  до яких ми  звикли, походять від  дикої кішки,  але від якої  саме  науці  невідомо.  Вважають, що першими, хто  приручив кішок, були єгиптяни. І це було майже 5000 років тому. В Єгипті люди  поклонялися цій тварині, вважили кішку  божеством. Коли  кішка  помирала – сімя  ходила в жалобі. А  на того,  хто    вбивав цю тварину, чекала  смертна  кара.

 

 2.  Показ фотографій.

У  багатьох   з вас  вдома   також є  коти. Ви любите тримати своїх  улюбленців на руках гратися з ними, вважаєте їх членами своєї  родини. Адже недаремно тварин ми називаємо «братами нашими  меншими».  Зараз я представлю вашій увазі фотовиставку ваших  улюбленців. А на перерві ви зможете  підійти роздивитися  і  поговорити  про  своїх   домашніх  тваринок ,  поділитися  секретами,  як ви їх  доглядаєте,   годуєте,  граєтесь!  

3. Розповідь вчителя про різноманітність порід  кішок.

У світі існує дуже багато різноманітних порід кішок. Про деяких із них, найпоширеніших в наших краях, послухайте розповідь.

Розповідають діти.

Сіамський кіт. Порода короткошерстих домашніх котів. Назву отрима­ли завдяки старій назві Таїланду. Свого часу цінувались вони досить до­рого і жили тільки в палацах правителів. Мають різний колір основної шерсті і волосяного покриву на мордочці, вухах, ногах і хвості. Очі сапфі­рові. Сіамські коти легко піддаються дресируванню.

Персидський кіт. Батьківщиною породи вважається Туреччина. Розріз­няють 90 різновидів цієї породи. Масивні, міцні, пропорційні, з великими круглими очима і приплюснутою мордочкою. Втратили здатність ловити мишей, пацюків і не можуть жити поза домом. Спокійні, віддані.

Сибірський кіт. Назву ці коти отримали завдяки своїй батьківщині. Так як Сибір – це  край, де довга зима і тріскучі морози, то природа нагородила  цю породу котів  довгою густою пухнастою шерстю.

 (Демонструються ілюстрації із зображенням представників окремих порід котів.)

 

Фізкультхвилинка (під музику діти  імітують рухи  кішки).

 

 4. Продовження  бесіди.

І художників також з давніх-давен захоплювали форма, рухи, колір цих тварин. Їхню красу вони прагнули передати в малюнках, скуль­птурі, зразках декоративно-прикладного мистецтва.

 

5. Словникова робота.

Художників, які зображують тварин, називають анімалістами.

 

  1. Робота над темою уроку.

 

  1.               Перегляд демонстраційного матеріалу (з коментарем вчителя).

 

2. Послідовність ліплення котика вчителем.

- Зараз ми спробуємо виліпити з пластиліну котика, передавши його ха­рактерні риси та рухи.

- Скажіть, якої форми у котика тулуб, лапки, голова, вушки, хвостик? (Тулуб   овальної форми з плас­тичними передніми і задніми лапками, голова — кругла, з короткими гострими вушками.)

 

- Ліпити котика найпростіше з окремих частин. Спочатку виліпимо тулуб з ніжками і голівку, врахувавши їх про­порції та форму. Потім приєднаємо інші частини (вушка, хвостик). З не­великих однакових шматочків дротика можна зробити вуса.

- Зліпивши котика, кожен з вас спробує зробити його неповторним, своїм. Можливо хтось одягне йому на шию бантик, хтось капелюшок, а хтось спробує зробити кота в чоботях. Тож, приступаємо до роботи.

 

Пальчикова гімнастика

 

3. Практична діяльність учнів.

 

  1. Підсумок уроку.
  • Всіх наших котиків ми відпустимо прогулятися на квітучу галявину.

(Діти виставляють свої роботи на дошку, зроблену  у вигляді галявини).

Перегляд і демонстрування дитячих робіт.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
1 лютого 2019
Переглядів
1467
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку