Урок "Кольори природи (квіти). Квіти на підвіконні. Перші весняні квіти."

Про матеріал
Головна мета української освіти - створити умови для розвитку і самореалізації кожної особистості як громадянина України. Якісна освіта - запорука самореалізації особистості. З цією метою на цьому уроці використані цікаві інтерактивні методи навчання. Вони активно стимулюють учня до саморозвитку, самовираження, самостійного навчання в ході оволодіння знаннями. На уроці використані інтерактивні методи навчання, нетрадиційні форми групових та індивідуальних занять з метою активної діяльності учнів. Це дає можливість самореалізації та саморозвитку особистісних якостей учня, формуванню мотиваційних компетентностей максимально наближених до реалій життя.
Перегляд файлу

ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО

1,2,3  клас

Вчитель: Троїцька С.В.

Тема: Кольори природи (квіти). Квіти на підвіконні. Перші весняні квіти.

 

Мета: ознайомити учнів із симетрією як найпростішим композиційним засобом організації площини, навчити досягати рівноваги в асиметричній композиції. Розвивати естетичне сприйняття навколишнього світу, стимулювати розвиток допитливості, творчі здібності, виховувати любов та дбайливе ставлення до природи, захопленість красою квітів.

 

Оснащення: папір для малювання, графічні матеріали (за вибором учня), простий олівець, ластик, репродукції картин (Н. Білоконь «Вазон», П. Власенко «Квіти в глечику»,  матеріали для демонстрування послідовності та техніки виконання роботи, аудіо запис П. Чайковського п’єса «Березень» з циклу «Пори року».

Тип уроку: комбінований урок

Хід уроку: простий олівець, гумка, гуаш, ємкість для води, серветки.

І. Організаційний момент:

Добрий день, шановні діти,

Всім вам сонце шле привіти,

Відкриває незвичайний день

А навколо стільки дива!

Я скажу вам всім правдиво:

  • Світ наш чарівний,

Тож не лінуйся уважно слухай,

Його секрети ти швидше відкривай!

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Як радісно в світі зростати,

Де стільки цікавинок й див!

Так хочеться все це нам знати,

Поринути в казку чудес

2. А чудеса поруч із нами. Тільки з мудрістю їх потрібно зустрічати і відкривати їм своє серце і душу. І тоді до знань до творчості буде легше крокувати. А крокуючи вперед потрібно бути дуже уважним, спостережливим, аналізувати побачене, вміти порівнювати, запам’ятовувати, бути допитливим та наполегливим, кожен крок контролювати, думати і вірно відповідати.

3. Аж ось сніжинки-намистинки

Чудові, загадкові новини несуть,

Що ходить лісом казка

У білім кожушку

І забіліла стежка

Від білого сніжку.

Після заквітло інеєм,

І заіскрився хід…

Ходила казка в білому –

Лишала білий слід

 

  • Що ж за слід лишила казочка?

Давайте прочитаємо (діти із букв складають слова)

(інст, озмро, ілд, холаві, мезати)

  • Хто ж міг лишити такі сліди? (Зима)

4. Гра «Чарівні прикметники»

«Я бачу, що… Я спостерігаю»

- Доберіть до слів, що характеризують зиму прикметники ( я бачу, що: зима-чаклунка, біла, холодна, сніжна.

- І справді зима-чаклунка, біла, холодна, сніжна чарівниця. Це казка незбагнена й жива. Ви подивіться навкруг, діти. Погляньте у вікно. Там хмаринки нависли (якого вони кольору?). Сніжинки із неба летять.

- Тільки спостережливим та допитливим природа відкриває усю благодать. Давайте простежмо, прослухаємо, які таємниці відкрила природа дітям. (Діти слухають п’єсу циклу «Пори року» П.І. Чайковського)

5. Що ви уявляєте? (падає сніг, виє-вітер, кружляє навколо).

- Яка ця музика? (сумна, холодна).

6. Так, зима добігає кінця. Уже яскравіше світить сонечко, уже синички добирають нотки для своєї першої весняної пісеньки, а в лісі над товстою сніговою ковдрою вже прокидаються перші весняні квіти.

7. Робота з загадкою:

Тільки сонечко пригріло –

І розтанув килим білий,

Клен радіє, певно, зна –

В гості йде до нас…(весна).

8. Приваблює, чарує, кличе у подорож матінка-природа. Співає. Дзвенить, бринить, квітує, звеселяє,пригощає. Дарує поетам, музикантам можливість описати її словами, створити музику. І кожен бачить її по-різному, чарівну й привабливу.

Ось послухайте:

(слухають учні аудиозапис П. Чайковського з циклу «Пори року», «Березень»).

  • Що ви уявляєте?
  • Які у вас відчуття виникли?
  • Якими кольорами ви передали б ці відчуття?

ІІІ. Актуалізація опорних знань:

  • Робота з загадкою:

Я найперша зацвітаю

Синім цвітом серед гаю

Відгадайте, що за квітка

Бо мене не стане влітку? (пролісок)

  • Так це перші весняні квіти-проліски.

Надворі ще дуже холодно, уночі ще мороз сковує поодинокі калюжі скоринкою льоду, а маленькому Проліску не сидиться в темряві.

- На волю! На сонечко! Швидше! Швидше! І якби не маленький Пролісок, то хтозна, скільки б ще Зима на землі господарювала. 

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Проліски – рідкісні квіти. Вони занесені до спеціальної Червоної охоронної книги разом з іншими видами тварин і рослин, які можуть зникнути.

- Поміркуйте, чому квітка має таку назву?

- Пролісок лісова квітка. Якщо його зірвати, то у воді він швидко відцвітає і в’яне. Для того, щоб зберегти красу цих квітів надовго, давайте самі намалюємо проліски.

2. Організація сприйняття творів мистецтва

- Учитель пропонує розглянути репродукції картин відомих художників, на яких зображено перші весняні квіти.

- Як ви гадаєте, що зобразили художники?

- Який настрій у нас створюють ці картини?

- Які фарби переважають?

- Які почуття викликають у вас усі кольори, які ми назвали?

3. Учитель декламує –

В небі хмари, мов сонні,

Над землею пливуть,

На моїм підвіконні

Дивні квіти цвітуть

 

Червоніє калачик,

Фуксій грона висять,

І зелений майданчик

Як зимовий мій сад

 

  • Чи є у вас удома квіти на підвіконні?
  • Як називаються квіти, що зростають у вас у дома?
  • А які квіти на підвіконні є в нашому класі? (хлорофітум)
  • А яку користь приносять ці квіти?
  • Які квіти вам подобаються найбільше?
  • Чому?

- А які ще перші весняні квіти ви знаєте? (гілочки розквітлої верби-«котики»).

4. Учитель.

Мабуть, важко знайти людину, якій не подобались б яскраві й духмяні квіти. Вони милують наше око навесні, коли на прогалинах в лісі ми зустрічаємо Проліски. Це перші вісники весни, такі тендітні й ніжні. Але дуже сміливі, бо кинули виклик самій зимі. Саме квіти дарують нам рідкісний настрій своїм цвітінням. Але є ще квіти, які милують наше око будь-якої пори року. Це квіти, які ми вирощуємо на підвіконнях у наших оселях. Ми дбаємо про них.

Чи замислювались ви над тим, що квіти-також живі істоти. Їм боляче, коли їх рвуть, ламають, кидають. Просто вони не можуть нам про це розповісти. Але ми повинні це відчувати самі.

Тому домовимося, що ви ніколи не будете ображати квіти. І тоді наші оселі, міста, села, сади та гаї будуть прикрашені чарівними квітами.

- Сьогодні на уроці ми будемо створювати з вами прекрасну весняну квіткову казку, використовуючи весняні кольори природи.

V. Фізкультхвилинка.

І танцює, і кружляє,

Землю снігом покриває,

Ніби ковдра стелиться,

Звісно, це (метелиця)

(учні руками відтворюють слова загадки)

VІ. Закріплення вивченого матеріалу. Інструктаж (вчитель проводить інструктаж щодо послідовності виконання композиції)

  1. Творче завдання

Учні виконують в альбомі для малювання навчальні вправи, спрямовані на розвиток дрібної моторики руки. В альбомі для малювання, учні мають виконати роботу роботу на тему «Перші квіти», «Квіти на підвіконні».

2. Учитель демонструє на дошці крейдою послідовність виконання роботи.

3. Графічний конспект. (графіки малюнку).

VІІ. Самостійна практична діяльність учнів.

  1. Індивідуальна робота за творчим завданням.
  2. Зображення симетричної або асиметричної композиції «квіти на підвіконні».

- Учні виконують творчу роботу. Матеріал для роботи вибирають самостійно. Учитель допомагає учням проаналізувати правильність виконання композиції та виправити помилки, надає індивідуальну допомогу.

VІІІ. Підбиття підсумків уроку.

  1. Перегляд дитячих робіт.
  2. Демонстрування кращих.
  3. Загальна оцінка уроку.

4. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку. (на уроках трудового навчання учні виготовляють рамки до своїх малюнків.

 

 

 

 

 

 

http://xn----8sbiecm6bhdx8i.xn--p1ai/sites/default/files/resize/images/uchitelu/risunok_roza_1-400x209.jpg

 

http://xn----8sbiecm6bhdx8i.xn--p1ai/sites/default/files/resize/images/uchitelu/risunok_roza_2-400x384.jpg

текст при наведении

текст при наведении

текст при наведении

http://www.woman56.ru/images/stories/kak-narisovat-verbu5.jpg

docx
Додано
5 лютого 2019
Переглядів
991
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку