Конспект уроку "Слова — назви предметів (іменники). Навча¬юся визначати слова — назви предметів."

Про матеріал
Урок-гра "Будиночок для песика Патрона"(діяльнісний підхід).Учні у ігровій формі вивчають нову тему та за кожен етап уроку отримують частину будиночка. Прийоми розвитку критичного мислення допомагають у вивченні матеріалу.
Перегляд файлу

 «31»жовтня 2022року

Конспект уроку української мови у 2 класі з використанням навчального посібника «М. С. Вашуленко, О. В. Вашуленко»

Вчитель: Демидова О.Є.

Тема: Будиночок для песика Патрона

Вступ до теми. Слова — назви предметів (іменники). Навча­юся визначати слова — назви предметів.

Мета:

Формування предметних компетентностей: закріплювати знання учнів про слово як одиницю мови і мовлення; учити школярів спостерігати за  лексичним значенням слова;  ознайомити дітей зі словами, які означають назви предметів, розвивати вміння класифікувати предмети та ставити питання до назв конкретних предметів і назв істот; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати спостережливість, зв’язне мовлення, пам'ять увагу, мислення; виховувати любов до рідної мови, бажання допомагати тим, хто цього потребує.

 

Формування ключових компетентностей:

вільне володіння державною мовою: відчуття краси слова;

уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників, розвивати пізнавальний інтерес;

 компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій: самостійно чи в групі спостерігати та досліджувати;

комунікативної: активне використання рідної мови в різних комунікативних ситуаціях, зокрема в побуті, освітньому процесі;

соціальної: виявляти ініціативу, докладати зусиль для досягнення спільного результату.

 

Обладнання:  мультимедійна презентація, підручник «Укр мова» ч.1,зошит в косу лінію, лінійка, ручка, кольор.олівці, цеглинки LEGO-6 шт.

Тип уроку: комбінований, урок- гра.

 

 

 

 

Хід уроку

1.Організація класу. Навчальний осередок.

Слайд 1Створення позитивного психологічного клімату класу.

Перевіримо приладдя до уроку: підручник «Укр мова» ч.1,зошит в косу лінію, лінійка, ручка, кольор.олівці, цеглинки LEGO-6 шт.

Ось дзвінок сигнал подав —

До роботи час настав.

Ось і ми часу не гаймо,

А урок свій починаймо.

 

2. Мотивація навчальної діяльності (Демонстрація навчальної презентації.)

Слайд 2 Прохання песика Патрона:

-Друзі! Виконайте завдання уроку та побудуйте для мене будиночок, де я буду жити!

-Діти, допоможемо песику? З яких частин буде складатися будиночок?

3.Повідомлення теми і завдань уроку.

-Сьогодні на уроці ми з вами вирушаємо у велику країну слів – назв, а перше місто цієї країни найбільше за кількістю мешканців. Це місто слів - назв предметів. І сьогодні ми з вами будемо вчитися досліджувати ці слова, ставити до них питання, спостерігати за їх значенням. Збагатимо свої знання про нашу рідну мову. Будьте уважними! По завершенню нашої роботи покажете цеглинки, які позначать ваші здобутки на уроці. Отже, до роботи! Слайд 3

4. Актуалізація опорних знань Слайд 4-5

Повторення написання Іі.

Слайд 6  Каліграфічна хвилинка.  Іі Іі Іі Іі

                                                           Ім Ім ім ім

-Яке слово можна створити з сполученням букв ІМ?

Слайд 7 Основу будиночка для Патрона закладено! Це підлога. Яку форму має підлога? 

Слайд 8 Зорова гімнастика з Патроном

Слайд 9 Ковдрочка для Патрона вже є.

5.Сприймання і усвідомлення нового матеріалу. Слайд 10-17

Пригадаємо: на які питання відповідають слова-назви істот (хто?),на які питання відповідають слова назви неістот?(що?)

Приготуйте цеглинки ЛЕГО помаранчевого та блакитного кольорів. Покажіть цеглинкою, на яке питання відповідає слово-назва предмета.(Кошеня,олівець,мікрофон,цукерка,курка,пес,кульки,хлопчик).

Слайд 18 Читання правила В українській мові є слова — назви предметів, які відповідають на питання хто? що?.  Це іменники.

Прочитайте пошепки його ще раз.

На наступному уроці укр мови ви будете у ролі вчителя та розкажете це правило у класі . Тож підготуйтесь сьогодні у 2 половині дня.

Слайд 19 Стіни  будиночка для Патрона готові завдяки вашим відповідям! Яку форму мають стіни? На яке питання відповідає це слово?

Слайд 20 Прочитайте вірш Володимира Верховеня. Підручник ст.46 впр.1

Іменник любить називати

завжди на ймення кожну річ:

земля, країна, сонце, мати,

 печаль і радість, день і ніч.

Випишіть виділені слова — назви предметів за абеткою.(Робота у парі) Перевірка виконання на екрані.(День, земля, країна, мати, ніч, печаль, радість, сонце.)

 На які питання вони відповідають?(Питання Хто?-підкреслюємо помаранч олівцем,питання Що?- синім олівцем).

Печаль і радість, день і ніч- це слова близькі за значенням чи протилежні?

Слайд 21 Дах  будиночка для Патрона з’явився  завдяки вашим відповідям! Яку форму має дах? На яке питання відповідає це слово?

Слайд 22 Руханка з Патроном

Слайд 23 Вхід до будиночка для Патрона з’явився завдяки вашим вправам! На яке питання відповідає слово вхід?

6. Узагальнення й систематизація знань

Слайд 24-26  Питання від Патрона

-Поміркуйте і скажіть, від якого слова походить слово ІМЕННИК.

- Пошукайте іменники навколо себе.

-Хто не встиг озвучити свої іменники, запише їх у зошит після уроку.

- Назвіть іменники, якими ви б назвали мене. Пес Патрон (Хто?)помічник, захисник, друг, товариш, собака, волонтер, допомога, безпека, служба.

Слайд 27 Подивіться на хмаринку слів, що ми створили. Подобається?

Давайте подаруємо її Патрону.

Слайд 28 Посуд для Патрона з’явився  завдяки вашим відповідям! На яке питання відповідає це слово?

Слайд 29 Дякую, друзі! Тепер у мене є свій будиночок!

-Які слова допомогли нам зробити будиночок?(іменники).

7. Слайд 30 Домашнє завдання від Патрона. У другій половині дня прочитайте правило на ст.46 підручника і підготуйтесь розказати завтра його у класі, також виконайте інтерактивне завдання за посиланням у 2 половині дня! Бажаю успіху!

8.Слайд 31 Рефлексія. Підсумок уроку.

-Сьогодні ми розпочали подорож до країни слів-назв. Завітали до міста Іменників. Досліджували їх.

Вправа «Продовжи речення».

  • Я знаю…
  • Я вмію….
  • Я можу….

Слайд 32-33 Оберіть відповідну цеглинку ЛЕГО, щодо того, як ви працювали на уроці та створимо пірамідку нашого настрою.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 листопада 2022
Переглядів
491
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку