28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Конспект уроку "Стовпчасті та секторні діаграми"

Про матеріал

Мета даного уроку:

  • -сформувати поняття стовпчастої та секторної діаграми, навчити створювати стовпчасті і секторні діаграми засобами табличного процесора, налаштовувати параметри відображення діаграми, поля даних та рядів даних;
  • -розвивати образне мислення, створювати ситуації зацікавленості та позитивні емоції по відношенню до навчальної діяльності;
  • -підвищувати інформаційну культуру учнів; виховувати вміння проводити об'єктивну самооцінку.
Перегляд файлу

 

Тема: Стовпчасті та секторні діаграми.

Мета:

  • сформувати поняття стовпчастої та секторної діаграми, навчити створювати стовпчасті і секторні діаграми засобами табличного процесора, налаштовувати параметри відображення діаграми, поля даних та рядів даних;
  • розвивати образне мислення, створювати ситуації зацікавленості та позитивні емоції по відношенню до навчальної діяльності;
  • підвищувати інформаційну культуру учнів; виховувати вміння проводити об’єктивну самооцінку.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання та наочність: презентація до уроку, комп’ютери, завдання практичної роботи, програма Microsoft Excel.

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

У різних ситуаціях фахівця можуть цікавити як самі числа, наведені в таблиці, так і тенденції до їх зміни, які показують діаграми. Отже, діаграми призначені для графічного відображення числових даних.

За допомогою діаграм, на яких зображені зміни у виробництві, аналізують економічний стан на підприємстві. Аналіз такої інформації дає можливість прийняти правильне рішення і  підвищити конкурентну спроможність продукції, яка виробляється, зробити її дешевшою і якіснішою.

В електронну таблицю вмонтовані спеціальні засоби, що носять назву ділової графіки, які дозволяють зобразити табличні дані у графічному вигляді.

IV. Вивчення нового матеріалу.

Для наочного подання числових даних і їх аналізу використовують діаграми. Діаграма є однією з форм подання інформаційної моделі та засобом для її дослідження.

Діаграма — графічне зображення, що наочно відображає співвідношення між числовими даними за допомогою лінійних відрізків або геометричних фігур.

Слово «діаграма» походить від грецького diagramma — зображення, малюнок, креслення.

На уроках математики тобі вже доводилось будувати кругові та стовпчасті діаграми за допомогою креслярських інструментів. Їх можна створювати в середовищі табличного процесора.

Кругові діаграми, створені в середовищі табличного процесора Microsoft Excel, називають секторними, а стовпчасті діаграми ще називають гістограмами.

Стовпчаста діаграма демонструє зміну даних за певний період часу або дає змогу порівнювати дані, що належать до однакової категорії, наприклад, порівняти кількість дівчат і хлопчиків, які займаються у різних гуртках.

Значення, що відповідають даним таблиці, відображені на вертикальній осі. Дані діапазону клітинок ВЗ:С11 називають рядами даних.

На горизонтальній осі вказані назви заголовків таблиці для даних, на основі яких створена діаграма, — поля даних.

На основі даних, упорядкованих лише в один рядок або стовпець, можна побудувати секторну діаграму.

Секторні діаграми відображають величину кожного елемента в одному ряду даних, пропорційно до суми елементів, числом або відсотковим значенням. Наприклад, на малюнку ряд даних — це діапазон клітинок ВЗ:СЗ.

На основі діаграми можна провести аналіз даних. Наприклад, за даними стовпчастої діаграми можна зробити висновок, що найбільша різниця між участю хлопчиків і дівчаток — у театральному гуртку, кількість учасників серед хлопчиків і дівчаток хореографічного гуртка — однакова тощо.

У середовищі табличного процесора діаграма та дані, на основі яких вона побудована, зв'язані між собою. Це означає, що діаграма автоматично оновлюється, якщо вносяться зміни в таблицю з даними.

Діаграма створюється на основі даних таблиці. Тому перш ніж створювати діаграму, спочатку потрібно створити таблицю чи відкрити в середовищі табличного процесора файл — електронну таблицю, що містить потрібні дані.

Для побудови діаграми виділяють діапазон клітинок, що містить необхідні дані: ряди та поля даних для побудови стовпчастої діаграми, поля даних — для секторної. При цьому слід виділяти назви стовпців і (або) рядків та числові дані.

Далі в табличному процесорі Microsoft Excel на вкладці Вставлення в групі Діаграми слід обрати потрібний тип діаграми та встановити властивості діаграми.

Деякі з об'єктів діаграми відображаються при побудові автоматично, інші за потреби можна додавати. Кожний об'єкт можна виділити, змінити його розміри та місце розташування.

Список дій, які можна виконувати над виділеним об'єктом, міститься в контекстному меню. Також можна видаляти об'єкти діаграми, які не потрібно відображати.

Для зміни властивостей діаграм та їх об'єктів можна використати інструменти вкладки Работа с диаграммами, яка відображається на стрічці при виділенні діаграми.

Щоб змінити розміри діаграми, потрібно виділити область діаграми й перетягнути один а маркерів зміни розмірів, які розміщені на її межі. Розміри діаграми чи об'єкта можна точно задати, використавши лічильники в групі Размер вкладки Формат.

V. Фізкультхвилинка

VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.
  3. Практична робота за комп’ютерами.

VIІ. Підсумки уроку

VІІI. Домашнє завдання

Підручник § 25 ст. 180-195

ІХ Оцінювання роботи учнів

 

docx
Додано
27 червня 2018
Переглядів
301
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку