Конспект уроку "Створення бази даних, введення та редагування даних"

Про матеріал

Даний урок має на меті навчити створювати таблиці баз даних у різних режимах, які пропонує Access; вводити та редагувати дані таблиць; користуватися додатковою літературою для введення правильних даних у таблиці БД; формувати досконалі навички та знання у галузі комп'ютерних знань; розвивати інтерес до комп'ютерних знань; сприяти розвитку уваги, пам'яті; розвивати уміння самостійно приймати рішення від якого залежить робота в групі.

Перегляд файлу

Тема. Створення бази даних, введення та редагування даних Мета: 

image  Навчальна: показати значущість матеріалу, його застосування в практичній діяльності; навчити створювати таблиці баз даних у різних режимах, які пропонує Access; вводити та редагувати дані таблиць; користуватися додатковою літературою для введення правильних даних у таблиці БД;

image  Розвиваюча: формувати досконалі навички та знання у галузі комп’ютерних знань; розвивати інтерес до комп’ютерних знань;  сприяти розвитку уваги, пам’яті;

image Виховна: виховувати уміння самостійно приймати рішення від якого залежить робота в групі.

Тип уроку:практична робота.

Обладнання: комп'ютери IBM PC, СУБД Access, методичні рекомендації, щодо виконання практичної роботи.

 

Людина стає досвідченою завдяки власній розумовій праці.

М. Рубакін

 

Хід уроку

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Психологічна підготовка учнів до уроку

(рефлексія настрою)     Учитель. Доброго дня! 

Ми з вами продовжуємо вивчати пакет Microsoft Office і порт біля якого ми зупинились – це Microsoft Access.

 Сьогодні я вас запрошую у подорож, але не просту, а казкову, подорож океанами комп’ютерних наук на чудовому кораблі. Для цієї подорожі нам потрібен екіпаж корабля: капітан, штурман та боцман.

Учні обирають екіпаж корабля

          Учитель.Отже, ми морське пароплавство затвердило:

         Капітан________________

           

ІІ. МОТИВАЦІЯ УЧБОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учасникам видають офіційні посвідчення їх звання. Капітану вручають карту, на якій зображено острови та порти, до яких вони можуть причалити, тільки виконавши зазначене завдання (додаток_1).

           

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

Порт 1 - має назву „Поєднай правильно”

 Учитель викликає учня до мультимедійної дошки, на яку спроектоване завдання, в яких записано терміни, які потрібно поєднати за допомогою стрілок (використовуючи електронний маркер).

Етап 1 (основний)

image База даних

image Форми 

image СУБД

image Таблиця 

image Поле

image Запис

image Макроси

image Запити

image Структура таблиці

Етап 1 (додатковий)

image Загальний вигляд таблиці

image Двовимірний масив 

image Рядок таблиці

image Колонка таблиці

image Програма обробка інформації в БД

image Об’єкти для зображення даних

image Опис дій у вигляді послідовності команд

image Об’єкти фільтрації даних

 

Реалізація учнем етапу 1:

image           База даних                             Загальний вигляд таблиці

           Форми                                    Двовимірний масив 

           СУБД                                      Рядок таблиці

           Таблиця                                  Колонка таблиці

Поле    Програма обробка інформації в БД Запис Об’єкти для зображення даних

           Макроси                                               Опис дій у вигляді послідовності

           Запити                                    команд

          Структура таблиці               Об’єкти фільтрації даних

                                                                          Сукупність інформації

 

Учитель. Ви чудово впорались з першим завданням, усіх приймаємо на корабель. Штурман, що там у нас по курсу?

 

Штурман.У нас по курсу чудовий „Острів понять баз даних”.

 

Капітан. Мешканці острова просять допомогти знайти застосування баз даних.

 

Завдання: учні класу скомпоновані в групи, члени яких записують приклади використання баз даних та зачитують їх. Прогнозована відповідь: 

image БД щодо наявності медикаментів; 

image БД у системі розкладу літаків, поїздів;

image БД продажу квитків транспорту; 

image БД документів учнів школи, картотека відділу кадрів або в бібліотеки тощо.

 

Боцман. Капітане, ми будемо заходити до наступного порту?

Капітан.Звичайно, ми заходимо до порту „Відгадай”.

 

Боцман.Для того, щоб визначити ваш рівень знань та мати враження про вас, мешканці пропонують вам віднайти закодоване слово в кросворді.

(на мультимедійну дошку спроектовано кросворд, учні виходять по черзі і записують відповідь на питання, яке задає вчитель. В результаті чого, вони повинні по  вертикалі знайти слово, яке пов’язане з темою наших уроків)

         Питання:

1.                  Як називається об’єкт БД, який може описувати дії у вигляді послідовності команд (макроси)

2.                  За допомогою якого режиму створення таблиць користувач сам створює структуру таблиці, а потім заповнює її даними (конструктора)

3.                  Що є основним об’єктом реляційної бази даних (таблиця)

4.                  Як називають програми на Visual Basic, які розробляє користувач для

реалізації нестандартних процедур (модулі)

 

Кросворд

image

 

 

 

image

 

Капітан. Наш корабель пройшов ще одне нелегке випробування.

           

Штурман.Капітане, по курсу порт „Інформаційний”. Нам потрібно виконати прохання мешканців та допомогти їм створити базу даних «Багатство

Вінниччнни».

           

Учні сідають за комп’ютери та починають створювати базу даних

«Багатство Вінниччнни».

 

IV. ВИКОНАННЯ ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ

Учні отримали завдання-проект, який полягав у тому, щоб знайти наступну інформацію по районах Вінниччини:

1.     Районний центр;

2.     Населення і площу району;

3.     Кількість сіл в районі;

4.     Видатних людей району;

5.     Санаторії, які є в районах, їх лікувальний профіль та кількість місць.

           

Учні виконують завдання 1-5 практичної роботи №2

 

Хід роботи

Вчитель: на сьогодні ви повинні були спроектувати на папері свою базу даних і внести туди потрібну інформацію. 

 

Користуючись вказівками конспекту:

1)        створити базу даних «Багатство Вінниччини»;

2)        створити структуру таблиці «Район» (Район, РайЦентр, Населення, Площа) у режимі Конструктор таблиц;

3)        заповнити таблицю даними для 6 районів;

4)        створити й заповнити таблицю «Видатні люди» (Район, ПІБ, дата

народження, де народився, рід занять  );

5)        створити й заповнити таблицю «Санаторії» (НазваСанаторію, Лікувальний

Профіль, КількМісць);

 

          Штурман.Капітане, по курсу острів „Спортивний”.

 

Доповідь майбутнього лікаря (учень, який підібрав дану інформацію, придумав фізкультхвилинку і підібрав фонову музику).

Оскільки ми проводимо багато часу біля комп’ютера, нам потрібно приділяти більше уваги своєму здоров’ю. Робота за комп’ютером впливає як на наш хребет та очі, так і на увесь організм загалом, що призводить до загальної втоми та роздратованості.

Для обмеження негативного впливу комп’ютера на здоров’я необхідно правильно добирати меблі (вони мають бути зручними), все необхідне для вас має знаходитися на відстані випростаної руки.

Екран монітора також впливає на ваші очі. Тому треба робити паузи під час роботи на комп’ютері й виконувати час від часу корисні вправи, так звану гімнастику для очей. Саме одну з таких вправ я вам пропоную виконати зараз.

 

Фізкультхвилинка

(звучить музика)

Потрібно стати рівно і дивитися тільки вперед на якийсь предмет. Потім повернути голову праворуч, потім ліворуч, піднести вгору та опустити вниз, не змінюючи напрям зору. Вправу необхідно повторити 8—10 разів.

Під час роботи на ПК необхідно частіше кліпати очима для того, щоб поверхня очей не пересихала.

Періодично необхідно «грати» очима, послідовно концентруючи погляд то на ближчих, то на дальніх предметах. 

 

Капітан.Після чудового «Спортивного» острова нам необхідно зайти до найближчої бухти «Дельфін» та зробити запаси провізії. 

 

Штурман.У цій бухті мешканці вимагають від вас, шановні колеги, знань. 

 

Боцман.Але не турбуйтесь, вам необхідно лише, доробити вашу практичну частину.

Завдання 5

Учні виконують завдання 6-8 практичної роботи №2

6)  відкрити таблицю «Район». Додати до неї ще 6 записів;

7)  змінити структуру таблиці «Район», додати поле «Кількість сіл»; 8) закрити свою БД, СУБД.

Капітан. Ну що, закінчили завантаження провізії? Повний вперед!

Штурман. Капітане, обережно, праворуч мілина! 

                Капітан. Без паніки! Спокійно!       

Учитель. Щоб не сісти на мілину, треба обов'язково пройти тест. 

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

Діти один одному ставляьб цікаві запитання по даній темі

 

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 

Капітан.  Наш корабель, пройшовши всі випробування, до того ж не сівши на мілину, потрапив на останній острів „Ярмарок кросвордів”.

 

Штурман.Команда корабля збирається придбати на цьому острові кілька цікавих кросвордів.

 

Боцман. Без сумніву ми швидко зробимо їх.

Вчитель. Отже ваше домашнє завдання:

1.     Придумати кросворд на дану тему.

2.     Продовжити добирати матеріал до власної БД:

а) За тією ж схемою описати ще 8 районів Вінниччини.

pdf
Додано
19 листопада 2024
Переглядів
161
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку