Конспект уроку Створення та виконання алгоритмів з розгалуженням та циклами

Про матеріал
Тема: Створення та виконання алгоритмів з розгалуженням та циклами для виконавців у середовищі програмування для дітей. Мета:продовжити ознайомлювати з структурою розгалуження і повторення, навчити складати та виконувати алгоритми з повторенням, у визначеному навчальному середовищі; розвивати логічне та алгоритмічне мислення; пам’ять, творчу уяву; виховувати позитивне ставлення до занять інформатики.
Перегляд файлу

Тема:Створення та виконання алгоритмів з розгалуженням та циклами для виконавців у середовищі програмування для дітей.

Мета:продовжити ознайомлювати з  структурою розгалуження і повторення, навчити складати та виконувати алгоритми з повторенням, у визначеному навчальному середовищі; розвивати логічне та алгоритмічне мислення; пам’ять, творчу уяву; виховувати позитивне ставлення до занять інформатики.

 Тип уроку:урок подорож

Обладнання:презентація, графічний редактор «Scratch», роздатковий матеріал.

Хід роботи

  1. Організаційний момент

1. Привітання
- Добрий день, діти, мене звуть Дар’я Олександрівна і сьогодні я проведу вам урок інформатики, сідайте.

2. Інтелектуальна розминка

Графічний диктант

Результат пошуку зображень за запитом "графічний диктант котик"(вчитель диктує, на скільки клітинок потрібно перемістити олівець та в який бік.)

Зразок:

1→ ;1↓;2→; 1↑; 1→; 2↓; 5→; 2↑; 1←; 1↑; 2→; 8↓; 1←; 2↑; 1←; 2↓; 1←; 2↑; 3←; 2↓; 1←; 2↑; 1←; 2↓; 1←; 3↑; 1←; 4↑.

  • Яке зображення ви отримали? (Котика)
  • Чи можна алгоритмом назвати графічний диктант? (Так)
  • Чи було повторення в алгоритмі?(Так)
  • Де саме?(Лапи кота)
  • Чи було в цьому алгоритмі розгалуження?(Ні)
  • Як ви вважаєте, чому саме це зображення ми отримали?(Бо працюємо з програмою Scratch, де основним виконавцем є Рудий кіт)
  1. Актуалізація і корекція опорних знань, навичок і вмінь

- Що таке алгоритми? (це послідовність команд для виконавця, які слід виконати для розв'язання певної задачі.)

- Які ви знаєте алгоритми? (лінійні алгоритми; алгоритми з розгалуженнями;  алгоритми з циклами.)

- Що таке цикл?(одна або кілька команд алгоритму, які можуть виконуватися більше одного разу )

- Що таке розгалуження? (алгоритмічна структура що дає змогу вибрати сценарій подальших дій залежно від істинності певного висловлювання )

- Повторимо алгоритми. У вас є блок схеми ваше завдання скласти алгоритм з розгалуженням.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Який вид алгоритму ви щойно робили? ( з розгалуженням).
  • Сьогодні ми з вами будемо подорожувати до дуже цікавого і незвичайного міста. А як називається це місто, ми дізнаємось, відгадавши слово, зашифроване в ребусі.

 

 

(программування)

  1. Оголошення теми
  • Отже, ми будемо подорожувати до міста Програмування. Сідаємо в потяг. І вирушаємо. У цьому місті живуть програмісти. Хто такі програмісти? (Люди, які створюють комп’ютерні програми).
  • Ось і ми з вами, діставшись до чарівного міста, станемо програмістами і будемо створювати та виконувати  алгоритми з розгалуженням та циклами для виконавців у середовищі «Scratch».
  1. Вивчення та закріплення нового матеріалу

http://subject.com.ua/textbook/informatics/4klas/4klas.files/image408.jpg1 зупинка «Лісова галявина»

І ось наша перша зупинка «Лісова галявина».

 

  • На галявині ростуть гриби. Робот-лісовичок хоче їх зібрати в кошик. Допоможемо Роботу-лісовичку скласти алгоритм збору грибів, щоб він зміг зібрати всі гриби з галявини.
  • Які команди необхідно виконати Роботу-лісовичку? (Підійти до гриба, зірвати гриб, покласти гриб у кошик).
  • Тобто цикл складається з 3-х команд.
  • Скільки разів він буде виконувати цикл команд? (Стільки, скільки є грибів на галявині тож 5 разів).
  • Тобто Робот-лісовичок буде повторювати виконання 3-х команд, поки не збере усі гриби на галявині.

2  зупинка. Порт Прислів’їв.

  • Ми виконали завдання станції Лісова галявина і можемо рушати далі. Їдемо вздовж берега моря і прибуваємо до Порту Прислів’їв, де наш потяг знову зупиняється.
  •    Прочитайте прислів’я на слайді. («Сім раз відмір – один раз відріж).

 

Слова для вставлення:

відмір,

повтори 7 разів,

відріж

 

 

  •    Складемо алгоритм виконання прислів’я, використовуючи підказки, і заповнимо фрагмент блок-схеми.
  •    Як називається спосіб подання алгоритму, якщо його зображено у вигляді блок-схеми? (графічний).

3 зупинка. Помилкова

  • Перед вами зображено алгоритм з циклами ваше завдання знайди помилку та виправити її.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Неправильно

  • Тож де помилка? (блоки розтавлені неправильно)
  • Які блоки треба переставити місцями? (поміняти, прикріпити малюнок до стіни і залишились малюнки)
  • Молодці.

 

4 зупинка. Море відпочинку

  •    Від цікавої і дещо важкої подорожі ми всі втомилися. Але ми приїхали до берега моря Відпочинку, де зможемо відновити свої сили під час фіз.-хвилинки. (Відео)

https://www.youtube.com/watch?v=35clUc8gDFs

 

 5 зупинка Митниця

  • Ми виконали завдання, і наш потяг може їхати далі. Ось  ми і наближаємось до кордону міста Програмування. На в’їзді до міста нас зупиняють на митниці. Через митницю можуть проїхати лише ті учні, які знають правила роботи в комп’ютерному класі.
  • Проаналізуйте ситуацію та сформулюйте правильне правило безпеки в комп’ютерному класі.
  1. Маринка сьогодні чергова. Вона взяла гачірку і протерла монітори й системні блоки комп’ютерів. (Не можна терти мокрою ганчіркою монітор)
  2. Миколка і Руслан змагалися, хто швидше набере текст на комп’ютері. Бажаючи перемогти товариша, Максим поклав клавіатуру на коліна. ( Не можна класти клавіатуру на коліна)
  3. Подруга подарувала Оленці диск із комп’ютерними іграми. Ігри так захопили Оленку, що вона навіть пропустила обід. (Не можна довго сидіти за комп’ютером)
  • Ви всі знаєте правила безпеки тому ж ми вирушаємо до нашої країни.

 

  1. Закріплення і усвідомлення знань, умінь і навичок на практиці
  1. зупинка Місто Програмування
  1. Самостійна робота учнів
  • Зараз ми з вами будемо створювати проект за зразком, ви подивитись як це зроблю я, і спробуєте самі по пам’яті повторити.

(вчитель демонструє свою роботу і розбираємо з учнями де що знаходиться)

  • У когось є питання? Якщо ні, то тоді сідайте за коп’ютери та починайте роботу.

  • Кому потрібно буде допомога підіймайте руку я підійду та допоможу. Тільки будь ласка зберігайте тишу та не заважайте один одному. На цю роботу у вас 10 хв.

(учні демонструють виконану роботу вчителю)

  1. Вправа для очей

https://www.youtube.com/watch?v=8G87kg9s1HM

  1. Узагальнення практичної роботи
  • Кому було легко виконувати практичну роботу?
  • А у кого виникали труднощі?
  • Ну добре, ви всі молодці.
  1. Підсумок уроку
  1. Рефлексія

- Ось і закінчилась наша подорож.

- Скільки зупинок у нас було на шляху, хто пам’ятає? (5)

- Чи досягли ми з вами мети подорожі? (так, ми дісталися міста програмування)

  1. Підведення підсумків

- І щоб підвести підсумок, я пропоную вам продовжити речення.

1) Сьогодні ми працювали у місті Програмування з програмою… (Скретч)

2) Для створення проектів ми використовували алгоритми … (з розгалуженням та циклам)

3) Найбільше мені сподобалось на уроці…

4) Найбільші труднощі у мене викликало…

- Я вам дякую за урок. Ви молодці! На цьому наш урок закінчився, до побачення.

 

 


 

docx
Додав(-ла)
Кречко Даша
Пов’язані теми
Інформатика, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 квітня 2021
Переглядів
2273
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку