Тема:Створення та виконання алгоритмів з розгалуженням та циклами для виконавців у середовищі програмування для дітей.
Мета:продовжити ознайомлювати з структурою розгалуження і повторення, навчити складати та виконувати алгоритми з повторенням, у визначеному навчальному середовищі; розвивати логічне та алгоритмічне мислення; пам’ять, творчу уяву; виховувати позитивне ставлення до занять інформатики.
Тип уроку:урок подорож
Обладнання:презентація, графічний редактор «Scratch», роздатковий матеріал.
Хід роботи
-
Організаційний момент
1. Привітання
- Добрий день, діти, мене звуть Дар’я Олександрівна і сьогодні я проведу вам урок інформатики, сідайте.
2. Інтелектуальна розминка
Графічний диктант
(вчитель диктує, на скільки клітинок потрібно перемістити олівець та в який бік.)
Зразок:
1→ ;1↓;2→; 1↑; 1→; 2↓; 5→; 2↑; 1←; 1↑; 2→; 8↓; 1←; 2↑; 1←; 2↓; 1←; 2↑; 3←; 2↓; 1←; 2↑; 1←; 2↓; 1←; 3↑; 1←; 4↑.
-
Яке зображення ви отримали? (Котика)
-
Чи можна алгоритмом назвати графічний диктант? (Так)
-
Чи було повторення в алгоритмі?(Так)
-
Де саме?(Лапи кота)
-
Чи було в цьому алгоритмі розгалуження?(Ні)
-
Як ви вважаєте, чому саме це зображення ми отримали?(Бо працюємо з програмою Scratch, де основним виконавцем є Рудий кіт)
-
Актуалізація і корекція опорних знань, навичок і вмінь
- Що таке алгоритми? (це послідовність команд для виконавця, які слід виконати для розв'язання певної задачі.)
- Які ви знаєте алгоритми? (лінійні алгоритми; алгоритми з розгалуженнями; алгоритми з циклами.)
- Що таке цикл?(одна або кілька команд алгоритму, які можуть виконуватися більше одного разу )
- Що таке розгалуження? (алгоритмічна структура що дає змогу вибрати сценарій подальших дій залежно від істинності певного висловлювання )
- Повторимо алгоритми. У вас є блок схеми ваше завдання скласти алгоритм з розгалуженням.
-
Який вид алгоритму ви щойно робили? ( з розгалуженням).
-
Сьогодні ми з вами будемо подорожувати до дуже цікавого і незвичайного міста. А як називається це місто, ми дізнаємось, відгадавши слово, зашифроване в ребусі.
(программування)
-
Оголошення теми
-
Отже, ми будемо подорожувати до міста Програмування. Сідаємо в потяг. І вирушаємо. У цьому місті живуть програмісти. Хто такі програмісти? (Люди, які створюють комп’ютерні програми).
-
Ось і ми з вами, діставшись до чарівного міста, станемо програмістами і будемо створювати та виконувати алгоритми з розгалуженням та циклами для виконавців у середовищі «Scratch».
-
Вивчення та закріплення нового матеріалу
1 зупинка «Лісова галявина»
І ось наша перша зупинка «Лісова галявина».
-
На галявині ростуть гриби. Робот-лісовичок хоче їх зібрати в кошик. Допоможемо Роботу-лісовичку скласти алгоритм збору грибів, щоб він зміг зібрати всі гриби з галявини.
-
Які команди необхідно виконати Роботу-лісовичку? (Підійти до гриба, зірвати гриб, покласти гриб у кошик).
-
Тобто цикл складається з 3-х команд.
-
Скільки разів він буде виконувати цикл команд? (Стільки, скільки є грибів на галявині тож 5 разів).
-
Тобто Робот-лісовичок буде повторювати виконання 3-х команд, поки не збере усі гриби на галявині.
2 зупинка. Порт Прислів’їв.
-
Ми виконали завдання станції Лісова галявина і можемо рушати далі. Їдемо вздовж берега моря і прибуваємо до Порту Прислів’їв, де наш потяг знову зупиняється.
-
Прочитайте прислів’я на слайді. («Сім раз відмір – один раз відріж).
|
Слова для вставлення:
відмір,
повтори 7 разів,
відріж
|
-
Складемо алгоритм виконання прислів’я, використовуючи підказки, і заповнимо фрагмент блок-схеми.
-
Як називається спосіб подання алгоритму, якщо його зображено у вигляді блок-схеми? (графічний).
3 зупинка. Помилкова
-
Перед вами зображено алгоритм з циклами ваше завдання знайди помилку та виправити її.
Неправильно
-
Тож де помилка? (блоки розтавлені неправильно)
-
Які блоки треба переставити місцями? (поміняти, прикріпити малюнок до стіни і залишились малюнки)
-
Молодці.
4 зупинка. Море відпочинку
-
Від цікавої і дещо важкої подорожі ми всі втомилися. Але ми приїхали до берега моря Відпочинку, де зможемо відновити свої сили під час фіз.-хвилинки. (Відео)
https://www.youtube.com/watch?v=35clUc8gDFs
5 зупинка Митниця
-
Ми виконали завдання, і наш потяг може їхати далі. Ось ми і наближаємось до кордону міста Програмування. На в’їзді до міста нас зупиняють на митниці. Через митницю можуть проїхати лише ті учні, які знають правила роботи в комп’ютерному класі.
-
Проаналізуйте ситуацію та сформулюйте правильне правило безпеки в комп’ютерному класі.
-
Маринка сьогодні чергова. Вона взяла гачірку і протерла монітори й системні блоки комп’ютерів. (Не можна терти мокрою ганчіркою монітор)
-
Миколка і Руслан змагалися, хто швидше набере текст на комп’ютері. Бажаючи перемогти товариша, Максим поклав клавіатуру на коліна. ( Не можна класти клавіатуру на коліна)
-
Подруга подарувала Оленці диск із комп’ютерними іграми. Ігри так захопили Оленку, що вона навіть пропустила обід. (Не можна довго сидіти за комп’ютером)
-
Ви всі знаєте правила безпеки тому ж ми вирушаємо до нашої країни.
-
Закріплення і усвідомлення знань, умінь і навичок на практиці
-
зупинка Місто Програмування
-
Самостійна робота учнів
-
Зараз ми з вами будемо створювати проект за зразком, ви подивитись як це зроблю я, і спробуєте самі по пам’яті повторити.
(вчитель демонструє свою роботу і розбираємо з учнями де що знаходиться)
-
У когось є питання? Якщо ні, то тоді сідайте за коп’ютери та починайте роботу.
-
Кому потрібно буде допомога підіймайте руку я підійду та допоможу. Тільки будь ласка зберігайте тишу та не заважайте один одному. На цю роботу у вас 10 хв.
(учні демонструють виконану роботу вчителю)
-
Вправа для очей
https://www.youtube.com/watch?v=8G87kg9s1HM
-
Узагальнення практичної роботи
-
Кому було легко виконувати практичну роботу?
-
А у кого виникали труднощі?
-
Ну добре, ви всі молодці.
-
Підсумок уроку
-
Рефлексія
- Ось і закінчилась наша подорож.
- Скільки зупинок у нас було на шляху, хто пам’ятає? (5)
- Чи досягли ми з вами мети подорожі? (так, ми дісталися міста програмування)
-
Підведення підсумків
- І щоб підвести підсумок, я пропоную вам продовжити речення.
1) Сьогодні ми працювали у місті Програмування з програмою… (Скретч)
2) Для створення проектів ми використовували алгоритми … (з розгалуженням та циклам)
3) Найбільше мені сподобалось на уроці…
4) Найбільші труднощі у мене викликало…
- Я вам дякую за урок. Ви молодці! На цьому наш урок закінчився, до побачення.