Тема: Свійські тварини
Мета: поглибити знання учнів про свійських тварин, учити визначати користь, яку приносять свійські тварини людині, формувати уміння розпізнавати тварин за істотними зовнішніми ознаками, способом харчування; розвивати спостережливість через встановлення взаємозв’язків між дикими і домашніми тваринами, логічне мислення через завдання на вилучення зайвого; виховувати пізнавальний інтерес до тварин, дбайливе ставлення до них.
Обладнання: відеоролік, презентація
Хід уроку
І. Організаційний момент (Слайд 2)
Починаємо урок.
Працюватимемо старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім дружнім класі
Діти – просто МОЛОДЦІ.
ІІ. Синоптична хвилинка (Слайд 3)
- Розкажіть, яка сьогодні погода.
-Яке сьогодні число?
- Яка пора року?
- Який стан неба (сонячно, похмуро)?
- Чи були опади? Які?
ІІІ. Підготовка до сприйняття нового матеріалу
1. Слово вчителя
До нас завітали чарівні істоти.
Сьогодні несуть нам багато роботи.
З собою взяли вікторину і гру.
Як звати і хто це – ніяк не збагну.
Щоб їх розпізнати і знати як звати,
Потрібно загадки скоріш розгадати.
2. Загадки (Слайд 4)
Стоїть в стайні,
Вівса просить.
І на собі
Хлопців носить. (кінь)
У річці купається,
У сорочку вдягається,
У повітрі літає,
Завжди суха буває. (качка, гуска)
Має дуже прудкі ніжки,
Наставляє грізно ріжки
На великого собаку.
Той сховався з переляку.
А дасте ви їй травиці,
Кухлик чистої водиці –
Молочком вас пригостить.
Хто вона? Ану скажіть! (коза)
Слайд 5
- Як цих істот можна назвати одним словом? (Тварини)
Кінь та вівця – …. (звірі)
Качка – …. (птах)
- А яких представників тваринного світу ви ще знаєте? (риби і комахи)
- На які дві групи можна поділити всіх тварин? (Дикі і свійські)
ІV. Повідомлення теми і мети урок
Слайд 6
- Сьогодні на уроці будемо говорити про свійських тварин.
- З’ясуємо, для чого людина тримає свійських тварин?
- Як вони з’явилися поряд з людиною і хто їхні предки?
- А чи є серед свійських тварин риби і комахи?
V. Вивчення нового матеріалу
1. Перегляд відеороліка (Слайд 7)
А щоб краще розібратись
І про все, як слід, дізнатись,
Ти скоріш YouTube включай,
Все на світі пізнавай.
https://youtu.be/eDZnKnRRLLE (з 4 хв 37 с)
2. Презентація «Свійські тварини»
Слайд 8 - А тепер з’ясуємо, як свійські тварини потрапили до людей.
Ще з давніх часів людина виловлювала в природі диких тварин і приручала їх. Тварини звикли до людей і починали давати потомство в неволі.
Слайд 9 Першою твариною, яку приручила людина, був вовк.
Слайд 10 Від вовків людина вивела сотні порід собак.
Слайд 11 Свійський кіт походить від дикого буланого кота, який і тепер живе в Африці.
Слайд 12 Одним з предків сучасних порід великої рогатої худоби був дикий бик тур. Раніше на биках (волах) перевозили вантажі, а чумаки – сіль. Молоко – це головне, що дає корова. Людина вивела спеціальні молочні породи корів.
Слайд 13 Свійська свиня походить від дикого кабана. Свиня швидко росте. Її м’ясо смачне і поживне. Шкіра свині є сировиною для виробництва взуття. У медицині при великих опіках пересаджують шкіру свині людям
Слайд 14 Предок домашнього коня – тарпан. Кінь може перевозити великий вантаж. Ці тварини мають дивовижну пам’ять. Східні народи використовують м’ясо і молоко.
Слайд 15 Вівці походять від муфлонів. Їх розводять у степах, на гірських пасовищах. Вівці дають людині вовну, хутро, молоко, м'ясо.
Слайд 16 Кури були виведені ще чотири з половиною тисячі років тому в Індії. Їх утримують заради м’яса та яєць.
Слайд 17 Усі породи свійських качок походять від качки – крижня. А гуси – від сірої дикої гуски. Качок і гусей розводять заради м’яса, пуха, пір’я.
Слайд 18 Кролі походять від диких зайців. Їх тримають заради хутра, пуха і смачного м’яса.
Слайд 19 Свійські тварини живуть у господарствах або вдома і приносять користь людям.
Слайд 20 Свійські тварини не можуть жити без допомоги людини.
VI. Бесіда (Слайд 21)
- Чим відрізняються дикі і свійські тварини за способом життя?
- Що робить людина для свійських тварин?
VIII. Фізкультхвилинка (Слайд 22)
Пес кудлатий рано з будки,
Обтрусившись, виліз хутко.
Радий, все оббіг подвір’я,
Скубнув курочку за пір’я,
А індика – хап за хвіст!
Став індик на повен зріст:
- Ти мене не зачіпай.
- Я король тут, пам’ятай! (Іванна Блажевич)
У травиці-муравиці
Прилягла спочити киця.
Буду тихо я ходити,
Кицю щоб не розбудити.
Насварюсь на півня: “Цить!
У травиці киця спить”.
IX. Гра «Загубилося малятко» (Слайди 23, 24)
Загубилося малятко.
Як же маму відшукати?
Хто нам може підказати?
- Назвати маму малят.
(Лоша, козеня, ягня)
(Індича, гусеня, каченя)
Х. Вікторина «Домашні тварини» (Цеглинки Лего) (Слайди 25-31)
(Можна кольорові олівці)
- Хто тут зайвий?
ХІ. Закріплення вивченого (Слайд 32)
- Для чого людина тримає свійських тварин?
- Як вони з’явилися поряд з людиною?
- Як пов’язані між собою дикі та домашні тварини?
Х. Усний журнал «А ти знав, що …?» (Слайди 33-41)
ХІ. Рефлексія (Слайд 42)
- А чи дізналися ви щось цікаве на уроці?
- Підніміть цеглинку (олівець).
Зелена цеглинка – на уроці дуже сподобалось.
Жовта – на уроці сподобалось.
Червона – не сподобалось.
Слайд 43
Працювали всі старанно
І почуйте у кінці,
Що у нашім дружнім класі
Діти просто МОЛОДЦІ !!!
Слайд 44