Предмет: Природознавство
Клас: 3
Тема: Різноманітність рослин
Мета: Ознайомити учнів з різноманітністю живих організмів на Землі, виділити їх характерні особливості; розвивати допитливість, зв’язне мовлення, мислення, увагу, спостережливість; виховувати почуття краси, любові до природи і всього живого.
Обладнання: Таблиці, малюнки.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Пролунав уже дзвінок
Починається урок!
На уроці не куняй –
Працюй активно та природу вивчай!
ІІ. Хвилинка спостережень
-
Який зараз місяць?
-
Що ви можете сказати про тривалість дня? ночі?
-
Яка вранці була температура повітря?
-
Які опади були сьогодні?
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
-
Пригадайте, що таке природа.
-
На які дві групи вона поділяється?
-
Що таке жива природа?
-
Що належить до живої природи?
-
Що таке нежива природа?
-
Що належить до неживої природи?
ІV. Мотивація навчальної діяльності
-
Діти, сьогодні ми з вами починаємо вивчати нову тему «Рослини, тварини та їх середовища життя».
-
Як ви гадаєте про що ми можемо дізнатись вивчаючи цю тему? (Відповіді дітей (Метод «Мікрофон»)).
V. Повідомлення теми і мети уроку
- Діти, погляньте на дошку (на дошці малюнки з різними рослинами), як ви гадаєте про що сьогодні буде наш урок? (Відповіді дітей).
- Так, сьогодні ви дізнаєтеся більше про ознаки рослин та їх різноманітність.
VІ. Вивчення нового матеріалу
-
Розповідь учителя з елементами бесіди.
-
Усі живі організми можна поділити на 4 царства.
-
Між цими царствами існує тісний зв'язок. Завітаємо у царство «Рослин».
-
Яке значення мають рослини у природі? (Міркування учнів)
-
До якої природи відносять рослини? Чому?
-
Бесіда про значення рослин для людей.
-
Робота з підручником (с. 77- 80).
-
Фізкультхвилинка
Тут трава росте висока ,
Тут стежинонька вузька.
Вище руки, вище ноги —
Не проста у нас дорога.
А тепер ідемо боком —
Із підскоком, із підскоком.
Походили на носочках,
А тоді на п'ятах.
Випростали добре спини
VІІ. Узагальнення й систематизація знань
-
Робота в зошиті.
-
Хвилинка – цікавинка.
-
Найвище дерево на планеті Земля – це Гіперіон, який відібрав титул і на сьогоднішній день залишається найвищим деревом у світі. Він був відкритий 25 серпня 2006 року натуралістами Крісом Аткінсом і Майклом Тейлором. Дерево було виміряно, і його висота склала 115,55 метрів, а діаметр 4,84 метра. Точне місце розташування Гіперіона не було відкрито громадськості, через страх, що туристи можуть порушити екосистему життя дерева. Площа цього гіганта оцінюється в 502 квадратних метра, а його приблизний вік становить 700-800 років.
-
Природа невпинно підносить нам найцікавіші екземпляри рослин і тварин. У лісовому масиві можуть виростати товсто ствольні, могутні, довголітні і навіть самі маленькі по висоті дерева. Наприклад, своїми малими розмірами відомо дерево під назвою «Карликова верба» (Salix Herbacea). Саме це деревоподібна рослина, зване також «Вербою трав’янистої», є самим маленьким деревом у світі. Висота сягає не більше семи сантиметрів. Зустрічається ця рослина на півночі Атлантики.
-
Кросворд «Рослини» (малюнковий)
|
Б
|
У
|
Р
|
Я
|
К
|
|
|
П
|
А
|
П
|
О
|
Р
|
О
|
Т
|
Ь
|
|
А
|
Й
|
С
|
Т
|
Р
|
А
|
|
|
|
|
Л
|
И
|
П
|
А
|
|
|
Я
|
Л
|
И
|
Н
|
К
|
А
|
|
С
|
О
|
С
|
Н
|
А
|
|
|
|
М
|
О
|
Х
|
И
|
|
|
|
|
VІІІ. Підсумок уроку
-
Прочитайте висновки на с.80.
-
У чому виявляється різноманітність рослин? Наведіть приклади.
-
Де ростуть мохи?
-
Чим водорості відрізняються від мохів.
-
У яких умовах ростуть папороті?
-
Яка група рослин не має квітів і плодів?
-
До якої групи належать липа, тополя і клен?
-
Що зайве айстра, яблуня, ялинка?
-
Яке значення для вас мають рослини?
-
Що ви повинні робити, що рослини не зникали з нашої планети?