Мета: розкрити принцип побудови таблиць «+» і «–» чисел 8 і 9; удосконалювати обчислювальні навички учнів; розвивати математичне мовлення, увагу, пам'ять, логічне мислення, кругозір учнів; виховувати товариські взаємини між учнями класу.
Тема уроку: Таблиці додавання та віднімання чисел 8 і 9. Задачі та вправи на засвоєня таблиць додавання та віднімання.
Мета: розкрити принцип побудови таблиць «+» і «–» чисел 8 і 9; удосконалювати обчислювальні навички учнів; розвивати математичне мовлення, увагу, пам’ять, логічне мислення, кругозір учнів; виховувати товариські взаємини між учнями класу.
Обладнання: таблиця «+» та «–» чисел 8 і 9, гра «Хто в будиночку живе», гра «Ялиночка», геометричний матеріал «Потяг», фізкульхвилинка, квітка-семицвітка, гра «Ламана лінія», картки для роботи самостійної, грибочки з прикладами.
Зміст уроку
Наш девіз уроку.
Міркуємо – швидко,
Відповідаємо – правильно,
Лічимо – точно,
Пишемо – гарно!
1. Гра «Хто в будинку живе».
– Дітки, подивіться уважно на будиночки, давайте дізнаємось, хто є сусідами числа 9 2 7 4 6 8.
– Молодці.
2. Гра «Одягни ялинку».
– Дітки, подивіться на ялиночку, вона засумувала, тому що пролетів вітер і роздягнув їх . Давайте допоможемо їм одягнутися.
– усно
– Молодці!
3. Геометричний матеріал «Поїзд».
– Який транспорт зображено?
– Так це поїзд.
– З яких геометричних фігур він складається?
– Круги трикутники та чотирикутники.
– Скільки кругів на малюнку ? – 6; (кругів на малюнку – 6)
– Скільки трикутників? – 2;
– Скільки чотирикутників? – 4.
– Молодці.
4. Фізкультхвилинка. (Вправи для очей).
– Стежте за промінцем ліхтарика – проведемо гімнастику для очей. Де зараз знаходиться сонячний зайчик?
– А тепер пограємо у футбол.
– Я хочу, щоб ви від роботи отримали насолоду. Хоч математика і складна наука, але полюбляє, коли діти на уроках не нудьгують. Сьогодні на уроці ми будемо складати таблиці «+» і «–» чисел 8 і 9, також будемо грати, розв’язувати приклади і задачі.
– Я знаю, що ви дуже любите казки, і сьогодні на уроці з нами буде казковий герой, а хто саме, ми дізнаємось, коли я прочитаю вам листа, якого отримала від листоноші.
Доброго ранку, любі друзі!........
Квітка – семицвітна.
1. Пелюстка перша.
– Давайте дізнаємось, яке завдання на першій пелюстці.
– Скласти таблицю «+» і «–» чисел 8 і 9.
Первинне закріплення
2. Друга пелюстка. Робота впарі.
Гра «Гриби». «Збери гриби».
– На парті у вас лежать грибочки, вам потрібно правильно виконати приклади.
Ярослав буде грибочки з правильними відповідями збирати у кошик, а неправильні, кидати у мішок.
– Отже, назбирали грибочків…
– Молодці, з цим завданням теж справились.
– Що ж нам далі підготувала квітка-семицвітка?
– Давайте відкриємо наступну пелюстку.
3. Третя пелюстка. «Розв’яжи задачу».
1. Робота над задачею. Складання і розв’язування задачі за малюнком.
Збиралась мишка в гості йти.
Які ж прикраси одягти?
Вже переміряла чимало.
У скриньці залишилось мало…
– Полічить, скільки прикрас мишка вже переміряла? (Десять)
– Що сказано про прикраси у скринці? (Що на 6 менше, від тих, що вона переміряла).
– Як дізнатися, скільки прикрас було в скриньці?
– Яку дію обрали? (Віднімання).
– Чому? (Тому що сказано, що у скринці на 6 менше).
– Отож, хто складе приклада?
10 – 6 = 4 (п.)
Відповідь: у скринці 4 прикраси.
– Молодці! Гарно виконали завдання. Тож переходимо до наступної пелюстки.
4. Четверта пелюстка.
2.Фізкультхвилинка.
5. П’ята пелюстка.
3. Гра «Ламана лінія». 5 7 3 8.
6. Шоста пелюстка.
4. Диференційована самостійна робота на карточках.
1 + 8 = 1 + 1 + 8 = 10 – 9 + 5 =
9 + 1 = 9 + 1 = 9 – 8 + 2 =
8 – 6 = 8 – 6 = 9 – 8 + 0 =
4 + 4 = 2 + 4 + 4 = 1 + 9 – 2 =
5 + 4 = 5 – 5 + 4 = 10 – 8 + 5 =
9 – 4 = 9 – 4 = 8 + 1 – 2 =
– Урок добігає кінця, залишилась пелюстка одна.
7. Сьома пелюстка.
Підсумок уроку та подарунок квітки-семіцвітки.
– Що вам сподобалось робити на уроці? (Діти відповідають піднімаючи руку).
– А тобі Дмитрику, що сподобалось?
– За те, що ви виконали усі завдання, які для вас приготувала квітка-семицвітка, то на згадку про цей урок, вона хоче подарувати вам частинку себе – ось такі квіточки.
– Хто вважає, що працював на уроці дуже гарно?
– А хто вважає, що працював на уроці не дуже гарно, але міг би краще?
Ось і пролунав дзвінок –
Закінчився наш урок.
За роботу по заслузі
Щиро дякую вам, друзі.
Молодці!