Конспект уроку ."Технологічний процес виготовлення рухомої іграшки "

Про матеріал
конспект уроку .Технологічний процес виготовлення рухомої іграшки для класів що не діляться на групи .
Перегляд файлу

Урок №5-6                                             дата 21.09

Тема : Технологічний процес випилювання деталей виробу з фанери або ДВП . Обробка країв іграшки .З’єднання деталей виробу .

Мета уроку:

Ознайомити учнів з технологією виготовлення плоскої рухомої  іграшки.

 Вдосконалювати практичні навички учнів.

Розвивати творче мислення, естетичні смаки та нахили учнів.

Виховувати любов до праці.

Методичне забезпечення.

Інструкційні карти, шаблони іграшки, фотомайстерклас.

Обладнання. Ножиці, шпильки, голка, нитки, тканина; лобзик , деталі іграшки , шліфувальний папір .

Основні поняття. Лекало, деталь.

Тип уроку. Практична робота. Технологічний етап .

Хід уроку.

1. Організаційний момент.

 

Мотиваціяя навчальної діяльності

Найприємніше – грати в ту іграшку, яка зроблена дбайливими руками близької людини або майстра хендмейд. Така іграшка наділена особливим теплом і любов’ю, з душею. Але ще більш приємно – майструвати іграшку самому. Цей творчий процес доставляє багато задоволення.

Актуалізація опорних знань та вмінь учнів
1.    З виконання якого технологічного процесу розпочинають виготовлення деталей виробу?

2.    Яким інструментом користуються для виготовлення отворів у деревині?

3.    Як правильно закріпити пилочку в рамці лобзика?

4.    Яких правил безпеки та особистої гігієни необхідно дотримуватися при роботі лобзиком?

   

5.    Що спільного та в чому відмінність між технологією обробки конструкційних матеріалів пилкою та напилком?

6.    Яка послідовність підготовки деталей до оздоблення за допомогою напилка?

7.     Від чого залежить якість оброблення заготовки за допомогою напилка?

Вивчення нового матеріалу . (для хлопчиків )

Щоб надати виробам привабливого зовнішнього вигляду, підготувати їх до оздоблення і при цьому досягти більш якісного оброблення, ніж напилками, поверхню виробів шліфують. Виконують таку технологічну операцію шліфувальною шкуркою. Це багаторізцевий різальний інструмент, який складається з наклеєних на поверхню цупкого паперу або тканини дуже твердих дрібненьких частинок у вигляді зерен з гострими вершинами (мал. 82).

Матеріали, з яких виготовляються такі зерна, називають абразивами.

Під час руху шліфувальної шкурки по оброблюваній поверхні кожне зерно діє як клин різального інструмента, зрізуючи при цьому її нерівності.

Від розмірів та кількості твердих частинок, наклеєних на одному квадратному сантиметрі шліфувальної шкурки, залежить якість обробки. Що більша кількість зерен припадає на один квадратний сантиметр поверхні шліфувальної шкурки, то з більшою чистотою здійснюється обробка заготовки або виробу.

https://narodna-osvita.com.ua/uploads/trud-5-tereshuk/tereskuk-trudove-5-klas-131.png

Мал. 82. Шліфувальна шкурка: а - схематичне зображення; б - загальний вигляд

https://narodna-osvita.com.ua/uploads/trud-5-tereshuk/tereskuk-trudove-5-klas-132.png

Для вищої якості обробки поверхні необхідно використовувати нову шліфувальну шкурку. На звороті аркуша або стрічки цього інструмента містяться певні написи: відомості про виробника, зернистість шкурки, умови її використання тощо (мал. 83).

При виборі шліфувальної шкурки слід звернути увагу на зернистість, яка позначається числом або числом з літерою. Що більше число, то більша кількість зерен наклеєна на одному квадратному сантиметрі основи шліфувального паперу, то дрібніші зерна, а значить, з більшою чистотою можна оброблювати поверхню виробу. Для шліфування виробів з деревних матеріалів краще застосовувати шліфувальні шкурки з номерами 100.. .140.

Шліфують поверхню деревини чи фанери за допомогою шліфувальної колодки (шліфка) або спеціального пристрою, на яких кріпиться шліфувальна шкурка (мал. 84).

Напрямок шліфування повинен збігатися з напрямком волокон деревини (мал. 85, а). Якщо шліфувати поперек волокон (мал. 85, б), утворяться подряпини. Спочатку вони будуть майже непомітними, але після

https://narodna-osvita.com.ua/uploads/trud-5-tereshuk/tereskuk-trudove-5-klas-133.pnghttps://narodna-osvita.com.ua/uploads/trud-5-tereshuk/tereskuk-trudove-5-klas-134.png

покривання виробу лаком чітко вирізнятимуться й зіпсують зовнішній вигляд виробу.

Щоб зачистити дрібні деталі, їх рухають по шліфувальній шкурці. Великі деталі шліфують переміщенням бруска з шліфувальною шкуркою вздовж волокон деревини заготовки (мал. 86).

Нині великого поширення як на виробництві, так і в побуті набуло використання електрифікованих шліфувальних машин (мал. 87). Про будову, призначення та прийоми роботи такими інструментами ти дізнаєшся в подальшому на уроках трудового навчання.

https://narodna-osvita.com.ua/uploads/trud-5-tereshuk/tereskuk-trudove-5-klas-135.png

Під час шліфування виробів необхідно додержуватися таких правил безпечної праці:

1.    На робочому місці не повинно бути нічого зайвого.

2.    Шліфування площинних заготовок виконувати на підкладній дошці.

3.    Не торкатися руками шліфувальної шкурки та гострих частин заготовки.

4.    Не здмухувати відходів, змітати їх тільки спеціальною щіткою.

ПРАКТИЧНА РОБОТА № 3 Шліфування виробів

Обладнання і матеріали: вироби, виготовлені на попередніх уроках, шліфувальна шкурка № 100.140, шліфок.

Послідовність виконання роботи

1.    Підготуй раніше виготовлені вироби.

2.    Визнач нерівності на плоских поверхнях деталей.

3.    Відшліфуй ці поверхні.

4.    Склади деталі в конструкцію (якщо виріб складається з кількох деталей).

                           Інструкційна карта
на виготовлення виробів з фанери (пиляння лобзиком)

№ п/п

Назва операції

Інструменти та матеріали

 1

Вибір заготовок.

  Фанера.

 2

Шліфування фанери.

Шліфувальний папір, фанера.

 3

Нанесення малюнків на фанеру.

Малюнок, копіювальний папір, шаблон, олівець, лінійка.

 4

  Прикріплення спеціального столика - підставки до робочого стола

Струбцина, лещата, столик - підставка.

 5

Випилювання заготовок.

Столик - підставка, шило, лобзик, заготовка виробу, ключ для лобзика, пилочки

 6

  Зачищення випиляних виробів.

Шліфувальний папір.

 7

  З'єднання деталей.

Клей.

 8

Самоконтроль та взаємоконтроль готового виробу.

 

 

 

 

 

 

Планування роботи пошиття іграшки.(Для дівчаток )

1. Перевірити наявність всіх деталей крою. Складіть їх у окремий пакет, виймайте тільки для роботи.

2. Оформіть обличчя ( мордочку) іграшки.

3. Зметайте основні деталі іграшки.

Шов «уперед голку» (зметувальний). Це найпростіший, але разом з тим найпотрібніший із швів. Роботу над кожною, без ви­нятку, іграшкою ви починатимете саме з нього. Якщо шити іграшку, попередньо її не зметавши, деталі можуть зміститися і робота буде зіпсована: іграшка вийде косо­бокою, неохайною. Виконують шов «уперед голку» так. Дві деталі іграшки складають лицем до лиця і, відступивши 0,5 см від краю, прошивають їх невеликими стібками справа наліво.

Урок 2. Технологія  виготовлення  плоскої  м’якої іграшки 2

4. Зшийте деталі іграшки ручним швом «петельний, крайовий  (хутро, шкіра), чи машинною строчкою (тканина).

5. Виверніть та виправте іграшку, наповніть синтепоном, зшийте залишений для вивертання отвір.

 

7. Практична робота.

Практична робота №2.

Зметування деталей іграшки.

Роботи виконуються за інструкційними картами .

Підсумок уроку .Аналіз допущених помилок . Виставлення оцінок .

Домашнє завдання :  Підготувати матеріали для оздоблення .(і дівчатка , і хлопчики )

 

docx
Додано
20 вересня 2022
Переглядів
879
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку