Тема: «Мандрівка у світ фантастики. Перегляд: малювання робота- художника. Зображення робота з простих форм для комп’ютерної гри (кол.олівці)»
Мета: ознайоми учнів із сучасними винаходами людства роботами; вчити зображувати робота за допомогою простих форм, відображуючи просторові відношення предметів та їх частин і відтворюючи їх форму та розмір; вчити посильно втілювати ідеї власного задуму; розвивати емоційно-образну пам′ять; виховувати зацікавленість до наукових винаходів, любов до малювання.
Обладнання: мультимедійний комплект, олівці, фломастери
Хід уроку
Вітання
– Підніміть червону цеглинку ті діти, хто разом зі мною радий вітати усіх нас сьогодні. Помахайте цеглинкою та скажіть: «Привіт!»
– Підніміть жовту цеглинку ті, хто готовий подарувати посмішку один одному. Посміхніться!
– Підніміть помаранчеву цеглинку ті, у кого гарний настрій.
– Підніміть зелену цеглинку ті діти, хто прийшов сьогодні до школи. А синю – хто приїхав.
– Підніміть блакитну цеглинку ті, кому подобається смачненько поїсти.
Вітання вчителям
Вчитель. Діти подивіться скільки гостей до нас завітало. На Україні кажуть: “Гість у дім – радість в нім.” Дякуємо, що завітали до нас на гостину, в цю світлу та радісну днину. Давайте привітаємось з нашими гостями.
Діти. Добрий день! Настрою, радості, сонця і квітів .Сьогодні вам зичать усміхнені діти!
Мені приємно бачити сьогодні у колі розумні, усміхнені, кмітливі, допитливі оченята моїх учнів. І впевнена, що ви налаштовані на дуже цікаву і плідну роботу.
Скажіть, будь ласка, з яким настроєм ви сьогодні прийшли?
А настрій для людини важливий?
Як краще працювати: з гарним настроєм чи з поганим?
А іноді прокинувшись вранці, помічаємо, що настрій не дуже гарний. Що тоді робити? Чи є у вас секретики щодо поліпшення настрою?
( відповіді дітей)
- Сигналізуйте цеглинками, якшо згідні, що це може покращити настрій.
- Слухання музики
- Сидіння за комп’ютером
- Зустріч з друзями
- Смакування улюбленими стравами.
- Допомога по господарству.
- Дякую усім за чесні відповіді.
- А які пристрої допомогають по господарству? ( пилосос, електром’ясорубка,
мікрохвильова піч, тостер )
- Як можна назвати одним словом таких домашніх помічників?
- Так, це роботи!
- Ви, напевно вже здогадалися, що до нас сьогодні теж прийшов в гості робот.
- Він запрошує нас в свою дивну фантастичну країну , в якій нас чекає чимало нового.
Актуалізація опорних знань.
- Робот на ймення Робчик вміє писати, малювати, фантазувати.
- Думаю, що ви з ним подружитесь.
- В кінці уроку Робчик разом з нашими учнями влаштує справжню виставку.
- Робчик- дуже талановитий , адже він малює квіти, тварин, людей, пейзажі,
допомагає опанувати математику та розповідає цікаві історії.
Вивчення нового матеріалу
Демонстрація навчальної презентації.
- Діти, а Ви бачили справжніх роботів? Де їх використовують?
- Зараз роботи стали популярними по всьому світі. Їх використовують у різних цілях: для прибирання, конструювання, малювання та навіть у медицині.
- Цікаві факти про роботів.
Висновок : Робототехніка допомагає людям в житті , полегшує працю людей.
- Діти, а вам подобаються іграшки – роботи?
- Багао дітей захоплюються трансформерами, роботами-динозаврами, залюбки гасають на електроскутерах, малюють роботів.
- Роздивіться роботи-іграшки. Який з них вам найбільше подобається і може стати другом?
- -Хто цікавиться роботами?(зелену цеглинку вгору)
- Хто дивиться мультфільми ?фільми? (синю цеглинку вгору)
- У кого є іграшки - роботи?( блакитну цеглинку вгору)
- Робчик- дуже веселий робот, він підготував для вас гру
«Вилучи зайве»
- Якщо ви почули зайве – плесніть в долоні.
- Предмети живої природи- зайчик, дерево, комаха, телевізор, вазон, ноутбук.
- Рукотворні речі- телевізор, мобільний телефон, скутер, тигр, робот, пилосос,сонце.
Висновок: Робот – це рукотворна річ, складна техніка. Яка допомагає людині. Наука. Яка займається роботами – робототехніка.
- -Зараз ми будемо уявляти себе конструкторами роботів.
Творці анімаційних ігор і мультиків нерідко зображають позитивних героїв-роботів схожими на людей. Пригадайте, які фільми чи мультики про роботів бачили ви?
Рухлива вправа
- Ви вже ,певно притомились, тому ми з Робчиком запрошуємо на веселу руханку.
- Робот Робчик хоче дізнатися, чи пам’ятаєте ви правила безпеки на уроці образотворчого мистецтва?
- Що ж малята, повторимо ці правила.
1. Роботу розпочинати лише з дозволу вчителя.
2. Не можна працювати несправним і тупим інструментом,
використовувати інструмент лише за призначенням.
3. Користуватися прийомами роботи з інструментами, як показав учитель.
4. Не носити з собою різальних і колючих інструментів, вони мають бути в школі.
5. Інструменти та обладнання мають зберігатися в призначеному місці.
6. Під час роботи учень повинен тримати своє робоче місце в належному порядку, а після роботи акуратно прибрати його.
- До роботи на уроці ви готові!
Практична діяльність учнів
- Чи доводилось вам ,малята, грати в комп’ютерні ігри? А уявіть себе супергеймером, адже саме геймер, як ніхто інший розбирається в таких іграх. Наш робчик дуже обізнаний в цій темі, він пропонує вам намалювати для нього друга-робота з простих форм для комп’ютерної гри (кольорові олівці)
(Вчитель демонструє послідовність малювання робота з простих форм для комп’ютерної гри)
Підсумок
- На початку уроку Робчик пропонував, що по закінченню уроку ми влаштуємо справжню виставку.
- Продемонструйте власні малюнки. Ви лише подивіться, який щасливий Робчик, скільки нових друзів ви йому намалювали. Він щиро радіє і пропонує на дозвіллі разом із друзями виготовити з побутових матеріалів роботів і трансформера-всюдихода для фантастичних подорожей. А потім можна придумати з ними веселу гру.
Рефлексія
Вправа «Незакінчене речення».
• Діти зараз я буду кидати вам м’ячик, той хто отримав м’ячик повинен продовжити моє речення.
• Я знаю…
• Я вмію..
• Я дякую..