Урок на тему "Чарівні дива. Зображення крижаного палацу Снігової Королеви"

Про матеріал
Узагальнити і систематизувати уявлення дітей про зиму, розвивати у дітей композиційні навички, вміння підбирати кольори, зорову уяву, фантазію. Поглиблювати знання учнів про теплу і холодну гаму кольорів. Виховувати охайність, акуратність, самостійність у роботі, бережне ставлення до природи.
Перегляд файлу

Урок образотворчого мистецтва

3 клас

( за підручником «Мистецтво» Л.Масол, О.Гайдамака, О.Колотило)

 

Тема: Чарівні дива. Зображення крижаного палацу Снігової Королеви.

Мета: Узагальнити і систематизувати уявлення дітей про зиму, розвивати у дітей композиційні навички, вміння підбирати кольори, зорову уяву, фантазію. Поглиблювати знання учнів про теплу і холодну гаму кольорів. Виховувати охайність, акуратність, самостійність у роботі, бережне ставлення до природи.

Обладнання: ілюстрації за темою уроку, музичний запис та відеофрагменти казки «Снігова Королева» Ж.Колодуб.

 

Хід уроку

I. Організація  класу.

Слайд 2

Пролунав уже дзвінок , починається урок

Холодно в полі, в саду, на городі,

Зима мандрує по нашій господі.

Тепло і затишно в класі у нас,

Доброго дня, я вітаю всіх вас.

- Ну , що ж пролунав дзвінок, давайте подивимося на екран і прочитаємо слова, які там написані.

. Слайд 3   Емоційне налаштування.

На уроці – лише гарний настрій.

Ми працюємо дружно і плідно.

Уважно слухаємо вчителя .

Міркуємо та відповідаємо.

– Сьогодні на уроці присутні гості, привітайтесь з ними усмішкою і миром. Гадаю, що ми будемо гарними господарями і продемонструємо, що ми знаємо і вміємо.

- Добрий день!

Слайд  4 - Перед вами лежать листочки-сніжинки. Пропоную кожному на своїй сніжинці написати свої очікування від сьогоднішнього уроку. І покладіть їх на край парти, а в кінці уроку ми дізнаємось, чи справдились ваші очікування.

Актуалізація опорних знань

- Подивіться на свої парти. Чи все ви приготували до уроку?

- А зараз дітки зручно сідайте і послухайте розповідь про зиму.

- Справжня зима приходить раптово. Вона то передує, то запізнюється від календаря. Заснула без теплого сонця природа в очікуванні зими. Ще вчора усе було похмурим, а сьогодні летять перші білосніжні сніжинки. Вони кружляють у легкому танку. Перші сміливці опускаються на стежки, будинки, теплі людські руки. Швидко зникають талою водою. Та їх переможна хода  віщує прихід зими. Кількість сніжинок усе збільшується. І ось уже будинки наділи білі шапки, дерева – шубки, дороги – килими.

Отже , до нас завітала Панна Зима, а не сама, принесла нам чимало завдань, а щоб дізнатися про що буде іти мова на уроці, виконайте її перше завдання.

Слайд 5

 Відгадування загадок

 Я падаю на ваші хати,

 Я білий, білий, волохатий.

 Я прилипаю вам до ніг,

 Я називаюсь просто ...         

 (сніг)

 Дивина!

 Щезла стежка…Де вона?

 Зникла десь і огорожа…

 Ліс на себе чом не схожий?

 Що за диво? Все навкруг

 Вкрив біленький ніжний пух…

 Дива зовсім тут нема-

 То до нас прийшла …

 (зима)

   - Які слова допомогли відгадати загадки ?

-Для нашої поважної гості діти підготували поетичні твори.  Наші учні дуже люблять вірші про зиму, ось почуйте, які саме. (читання учнями віршів про зиму)

1 учень

Зимонько–снігуронько

Зимонько–снігуронько,

Наша білогрудонько,

Не верти хвостом,

А труси тихесенько,

Рівненько, гладесенько

Срібненьким сніжком.

2 учень

Ми повибігаємо,

Снігу накачаємо

Купу за садком.

Бабу здоровенную,

Уночі страшенную,

Зліпимо гуртом.

3 учень

Сипле сніг

Сипле, сипле, сипле сніг...

Мов метелики сріблисті,

Ті сніжинки білі, чисті

Тихо стеляться до ніг...

4 учень

 

Сипле, сипле, сипле сніг...

Сипле, сипле, сипле сніг...

Тихо, легко і спроквола

Покриває все довкола, –

Ні стежок, ані доріг...

5 учень

Сипле, сипле, сипле сніг...

Сипле, сипле, сипле сніг...

Вже присипав доли, гори,

Вже весь світ, мов біле море,

Біле море без доріг...

Сипле, сипле, сипле сніг...

(Марійка Підгірянка)

 

-Які почуття у вас від почутого?

- Панна Зима здавна надихала і надихає і поетів і композиторів, і художників.

 Слайд 6-7

Слухання твору П. Чайковського «Пори року».-фонограма

і розгляд репродукцій художників.

 Зіскануйте к'юар-код і перегляньте відео.

Слайд 8

 .      Створення «Асоціативного куща»

 -          А тепер давайте, діти, пофантазуємо. Закрийте очі і уявіть красуню – зиму.

 

-         Панна Зима цікавиться чи готові малята назвати одним словом якою ви її уявили ?

Слайд 9

                            хурделиця                        сніг                      заметіль

                          лід                                  Зима                         завірюха

                           іній                                сніговій                   бурульки

 -          Ось, яка вона зима!

-Чи помічали ви красу сніжинок? На що вони схожі?

Усі сніжинки схожі одна на одну, як сестри, але в кожної - своє вбрання.

-         Помічниці Панни Зими- веселі сніжиночки запрошують вас перепочити, увага на екран

-         Слайд 10

-         Гімнастика для очей

2. Робота над темою уроку.

Зима - холодна пора року. Природа в цей час дарує нам небагато фарб і відтінків. Порівняйте картини .

 Слайд 11

Р. Дункан. Друзі зимою

https://fc.vseosvita.ua/0024q6-bace/009.jpg     https://fc.vseosvita.ua/0024q6-bace/008.jpg

 Слайд 12   В. Поварова. Зимові забави

Картинки по запросу В. Поварова. Зимові забави.    Похожее изображение

- Які кольори та їх відтінки використав кожен художник для створення зимового настрою? Назви кольори зими.

- Чим вони відрізняються? Так, гамою. Гама в живопису буває тепла і холодна, темна і світла. Це поєднання кольорів і відтінків.

 Слайд 13- 20   - Панна Зима пропонує гру «Холодні-теплі кольори»

- В ігри ви любите грати, а чи любите ви казки?

Слайд 21 – Щоб героям було взимку тепло, мають будиночки. Відгадайте, де чий будиночок?

Слайд 22  - Ось, наприклад, Снігова Королева живе у крижаному замку. Але такі дивні будиночки можна побачити не лише в казках. Щороку в різних країнах світу проходять фестивалі споруд з льоду! І це справжнє зимове диво!

Зіскануйте к'юар-код і перегляньте відео.

Слайд 23-24  - Фантастичні персонажі нерідко мешкають у незвичайних палацах і будинках. Уявімо, з яких матеріалів їх можна побудувати.

Слайд 25,26,27  Розгляньте на світлині крижані споруди. З яких геометричних форм вони складаються?

Слайд 28 – Зіскануйте к'юар-код і перегляньте відео.

Слайд 29  Фізкультхвилинка. (Руханка)

Слайд 30-31 - Митців слова – поетів, письменників і казкарів, зима надихала на написання незвичайних історій. Г.Х. Андерсен, наприклад, придумав казку «Снігова королева», а композитори й художники створили музичні, графічні, скульптурні й живописні портрети персонажів цієї казки.

Похожее изображениеКартинки по запросу снігова королева картини

- Ця історія про самовідданість та відвагу доброї дівчинки вже понад 150 років хвилює дорослих і малих читачів. А образ прегарної, але холодної Снігової королеви пробуджує фантазію.

  Згідно з автором усіма улюбленої казки, замок снігової королеви був створений сніговою бурею. Він складається весь з холоду, мороку та холоду. А серед палацу розташовується могутній льодовий, як кришталевий, трон. Пропонуємо згадати яскраві моменти із казки за допомогою добірки наступних картинок.

 

Слайд 32   Вправа «Вільний мікрофон»

  •                   Якою вимальовується Снігова королева у вашій уяві?
  •                   А яким постає її крижаний палац?

- Ось як його описує казкар.

Стіни замку Снігової королеви збудувала метелиця, вікна й двері пробили буйні вітри. Тут було понад сотню зал, наметених віхолами. Найбільша тягнулася на багато-багато миль. Північне сяйво освітлювало всі ці зали, й усі вони були такі великі, порожні, такі крижано-холодні та блискучі!..

Посередині найбільшої порожньої нескінченної снігової зали було замерзле озеро. Крига розтріскалася на ньому на тисячу шматків, рівних і правильних, ніби це було зроблено навмисно. Посередині озера сиділа Снігова королева, коли бувала вдома...

А може, ви уявляєте володіння Снігової королеви не такими сумними та порожніми, як у казці? Можливо, у вашій уяві крижаний палац виграє всіма барвами північного сяйва, а його стіни прикрашені ажурними витинанками, вишуканою вишивкою, мереживом, тонким, як іній, або велетенськими скульптурами з льодяних брил?

Слайд 33-34    Правила безпеки на уроці образотворчого мистецтва

Слайд 35 Робота з підручником.( ст.64)

 

- Розгляньте на світлині крижані споруди. З яких геометричниї форм вони складаються?

- Сподіваюсь, що почуте і побачене надихнуло вас на прекрасне…Наша Панна Зима пропонує наступне завдання.

Усі крижані витвори вашої фантазії ви зможете втілити на папері.

Слайд 36-37 Намалюйте чи створіть з кольорового паперу крижаний палац Снігової Королеви. Пригадайте і використайте для тла відомі вам художні техніки

Зіскануйте к'юар-код і перегляньте відео.

Слайд 38   Самостійна творча робота учнів. (Під музичний супровід).

Слайд 39  Підбиття підсумку уроку.

– Продемонструйте власні малюнки

- Кому подобається створений вами Палац Снігової королеви, поаплодуйте.

- І я вам поаплодую, тому що ви творчо працювали, були уважними і змогли передати на папері свої задуми.

Слайд 40  Гра «Закінчи речення»

Сьогодні на уроці я дізнався…

Мені було цікаво…

Найбільше запам’яталося…

 Слайд 41  Рефлексія.

- У вас на партах лежать сніжинки та кольорові іграшки, давайте ми з вами прикрасимо нашу ялинку.

- Кому було дуже цікаво на уроці, прикріплюють червону іграшку.

- Хто задоволений своєю роботою на уроці, прикріплюють жовту іграшку.

- Кому урок був зовсім не цікавий, прикріплюють синю іграшку.

- Якщо ви хочете постійно досягати успіхів та набувати нових знань, прикрасьте ялинку сніжинками.

- Як бачите наша ялинка засяяла іграшками та сніжинками ваших знань. Тож я вам бажаю завжди бути успішними і обов'язково здоровими.

Слайд  42 Працювали всі старанно

І почули у кінці.

Що у нашім третім  класі

Діти просто – молодці!

Слайд   43

-         На початку уроку ви на листочках-сніжинках писали свої очікування від уроку. Прошу перегорнути їх і просигналізувати цеглинками зеленого кольору чиї сподівання виправдані, і червону цеглинку- у кого ні.

-         Панна Зима дуже задоволена вашою роботою на уроці і залишила  гостинці для вас і наших гостей ( у гарній кришталевій цукерниці- цукерки-«Сніжинка»), а її помічниці- (дівчатка в одязі чи короні сніжинок)-пригостять вас усіх.

-         Слайд   44

-         За бажанням подивіться мультфільм «Снігова Королева»

Зіскануйте к'юар-код і перегляньте відео.

doc
Додано
6 березня
Переглядів
130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку