Конспект уроку. Тема "Складні речення із сполучниковим і безсполучниковим зв’язком".

Про матеріал
Конспект заняття, складеного за навчальною програмою, укладеною на підставі модельної навчальної програми «Українська мова. 5–6 класи» (автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.), рекомендованої Міністерством освіти і науки України (наказ МОН № 795 від 12.07.2021) та підручника«Українська мова. 5 клас» (автор: (автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.). Тема заняття. Складні речення із сполучниковим і безсполучниковим зв’язком.
Перегляд файлу

 

Українська мова    5 клас.

                                                                                             

Конспект заняття, складеного за навчальною програмою, укладеною на підставі модельної навчальної програми «Українська мова. 5–6 класи» (автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.), рекомендованої Міністерством освіти і науки України (наказ МОН № 795 від 12.07.2021) та  підручника«Українська мова. 5 клас» (автор: (автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.).

 

Тема заняття. Складні речення із сполучниковим і безсполучниковим зв’язком.

 

Мовна змістова лінія: типи речень за будовою: прості та складні

Соціокультурна змістова лінія: Навчання впродовж життя. Оргдіяльнісні

 вміння: мотивування, цілевизначення, планування, досягнення цілей,  рефлексія.

Мовленнєва змістова лінія: Текст-опис.

Очікувані результати: Учень / учениця розрізняє прості та складні речення, уміє відрізнити складні речення із сполучниковим і безсполучниковим зв’язком, самостійно будує складні речення із сполучниковим і безсполучниковим зв’язком, знаходить їх у тексті.

Види навчальної діяльності: Учень / учениця визначає у тексті складні речення із сполучниковим і безсполучниковим зв’язком, уводить  їх у власні усні й письмові тексти-описи; обґрунтовано редагує тексти.

Ціннісні орієнтири: необхідність вільного володіння державною мовою.

Тип уроку: засвоєння знань (формування мовної та мовленнєвознавчої  компетенції).

Обладнання уроку: ментальні карти для візуалізації знань учнів.

План заняття

I. Перевірка домашнього завдання.

II. Актуалізація опорних знань.

III. Оголошення теми, очікуваних результатів уроку, мотивація навчальної  діяльності.

IV. Конструювання учнями предметної компетентності, формування власного  ставлення до теми.

V. Узагальнення та систематизація учнями отриманої інформації.

VI. Рефлексія.

VII. Оголошення та коментар домашнього завдання.

                                         Перебіг заняття

  1. Перевірка домашнього завдання.

Ланцюжкове озвучення виконаної вправи вдома.

  1. Актуалізація опорних знань.

І БЛОК «Орфографічні навики»

Ненаголошені голосні [е], [и], [о]

  В…личезний, кл…котіти, н…су, тр…мати, ст…повий, л…вада, з…л…нь, с…л…зень, д…р…во, коз…ня, сем…ро, в…р..сень, справ…дливий, др…жати, гл….тати, кр…шити, чот…рнадцять, з..зуля, в…сло, промов…ць, ап…льсин, д…легат.

ІІ БЛОК «Орфоепічна хвилинка»

ненАвидіти (ненАвисть, ненАвисний)

одноразОвий

Олень

отАман

перЕпис

ІІІ БЛОК « Лексико-граматичне редагування»

Знайти порушення законів милозвучності української мови, виправити їх:

Живемо у Одесі, оселились в Києві, оселилися у Ужгороді, зайшов в вагон, робітники і інженери, наука і освіта, дерева і кущі, прийшов й запитав, в кімнаті у Оксани, Степан й Галина, троянди і айстри, вовк й ягня.             

ІV БЛОК «Синтаксичний практикум»

Розставити пропущені розділові знаки.

  1. Нарештi  родинне щастя базується на посильнiй участi кожного члена родини у працi  хатнiй роботi.
  1.   Оголошення теми, очікуваних результатів уроку, мотивація навчальної  діяльності.

3.1. Цілевизначення.

Сьогодні на уроці ми навчимося розрізняти типи речень за будовою: прості та складні.

  1.           Складання ментальної карти із цілевизначенням та очікуваними результатами.

3.2. Прийом «Знак питання»

Діти, що ви очікуєте від уроку?

IV. Конструювання учнями предметної компетентності, формування власного  ставлення до теми.

4.1. Дослідницька робота

Завдання: порівняти речення, підкресливши в них граматичні основи. Зробити висновок, чим ці речення різняться?

1.По діброві вітер виє, гуляє по полю…

2.Пишається калинонька, явір молодіє.

4.2. Додавання інформації у МК

 

4.3.Дослідницька робота

Завдання: порівняти засоби зв’язку в реченнях: за допомогою сполучників чи без? Зробити висновок, чим ці речення різняться?

Співа у небі дальній птах, душа моя співа. (В. Сосюра.)

Дрімає сад, і гостро пахне м’ята. (В. Сосюра.)

4.4. Додавання інформації у МК

 

V. Узагальнення та систематизація учнями отриманої інформації.

Робота з підручником

 

Впр. 357 (у)

Завдання: довести, що речення складне.

Впр. 358

Завдання: виписати складні речення.

Інд. завдання: виписати складні сполучникові речення.

Впр. 361 (робота з текстом)

 

VI. Рефлексія.

1.Виконання підсумкового завдання на платформі

https://learningapps.org/1701580

  1. Самооцінювання та оцінювання навчальної діяльності.

 

VII. Оголошення та коментар домашнього завдання.

П.45, впр. 362.

Виконати завдання https://learningapps.org/view5795985

(за бажанням).

Вивчити МК

 

Використані джерела:

1.Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи»  для закладів загальної середньої освіти (автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.), рекомендованої Міністерством освіти і науки України (наказ МОН № 795 від 12.07.2021).

2. Навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи»  для закладів загальної середньої освіти (автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.).

 

  1. Підручник «Українська мова. 5 клас» (автор: (автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.).
  2. https://learningapps.org/1701580
  3. https://learningapps.org/view5795985

 

 

docx
Додано
11 січня 2023
Переглядів
391
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку