Урок №47
Тема: Трикутник і його види. Побудова трикутників
Мета: закріпити розуміння поняття трикутника, вміння знаходити периметр трикутника, ознайомити з класифікацією трикутників, навчити розпізнавати види трикутників; будувати трикутник певного виду; розвивати просторове мислення, активність, увагу; виховувати наполегливість у роботі.
Очікувані результати: учень/учениця знає що таке трикутник; розрізняє його види, володіє практичними навичками побудови трикутників, називає елементи трикутника; володіє навичкою обчислення периметра трикутника.
Ключові компетентності:
спілкування державною мовою — доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, поповнювати свій словниковий запас;
математична компетентність — оперувати числовою інформацією, геометричними об’єктами на площині;
соціальна та громадянська компетентності — оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів.
Обладнання: інтерактивна дошка, підручник, схеми трикутників, пам’ятки
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
ХІД УРОКУ
І.Організаційний момент
- вітання з учнями;
- самостійна перевірка учнів свого робочого місця на наявність всього необхідного;
ІІ. Перевірка домашнього завдання. (самоперевірка)
Учні звіряють правильність виконання завдань з відповідями на дошці.
ІІІ. Повідомлення теми уроку
Розгадай ребус
Це і є тема нашого уроку
Мотивація навчальної діяльності
Чудова геометрична фігура і найпопулярніша в шкільній програмі з геометрії — це трикутник — одна з перших геометричних фігур, про властивості якої людство дізналося ще в давнину. Можливо, ви думаєте, що трикутники «оселилися» лише на сторінках підручників з математики і більше їх ніде не зустріти? (Учні наводять приклади зі свого повсякденного життя, де вони зустрічають трикутники.)
ІV. Актуалізація опорних знань учнів
Запитання
V. Вивчення нового матеріалу
Учитель. Подивіться на рис. і скажіть, які фігури на ньому зображені. (Трикутники.)
Поясніть, чому ви так вирішили? (Бо ці фігури мають три сторони і три кути.)
Ви побачили, що трикутники всі різні. Скажіть, чим вони відрізняються? (Тим, що у них різна довжина сторін і величина кутів.)
Учитель. Так, трикутники розрізняють або класифікують залежно від довжин сторін і величин кутів. Дамо визначення трикутника.
Трикутник — це фігура, що складається із трьох вершини, які сполучені між собою відрізками.
Таблиця-пам’ятка
VІ. Первинне закріплення знань
▪ Виконання усних вправ
VII. Підбиття підсумків уроку
▪ Фронтальне опитування
1. Що таке трикутник?
2. Скільки сторін, вершин і кутів у трикутнику?
3. Які існують види трикутників залежно від величини їх кутів?
4. Який трикутник називають прямокутним; тупокутним; гострокутним?
5. Які бувають види трикутників залежно від кількості рівних сторін?
6. Який трикутник називають різнобічним; рівнобедреним; рівностороннім?
7. За якою формулою обчислюється периметр рівностороннього трикутника?
Рефлексія
За допомогою карток 3 кольорів учні демонструють розуміння даної теми.
■ VIII. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
▪ Завдання для всього класу
Опрацювати п.14
Виконати завдання №372,374