Конспект уроку "Тварини взимку"

Про матеріал
Конспект уроку з використання кубиків ЛЕГО. Я досліджую світ: "Тварини взимку"
Перегляд файлу

Конспект уроку «Я досліджую світ» 2 клас

Тема уроку : Тварини  взимку

Мета уроку: формування природознавчої компетентності: сформувати в учнів уявлення про те, як зимують звірі; ознайомити з  середовищем, способом життя тварин взимку, обговорити, як можна допомогти тваринкам , застосувати знання про звірів у різних життєвих ситуаціях, розвивати мислення, увагу; збагачувати словниковий запас; виховувати допитливість,  любов до тварин.

Обладнання: мультимедійна презентація, картки-завдання для роботи в групах, цеглинки LEGO, малюнки звірів

Література: типова освітня програма програма НУШ 2 клас

Хід уроку

І. Організаційний момент

Привітання.

а)Ранкове вітання:

   Встаньте, дітки, всі рівненько,

                   Посміхніться всі гарненько.

                   Посміхніться всі до мене,

                   Посміхніться і до себе.

                   Привітайтесь: Добрий день!

                   Хай гарно розпочнеться новий день!

б)Коло вітань:

- Діти, а ви любите тварин? Тоді будемо вітатися таким чином.

Діти вітаються:

-Я, Софійка, моя улюблена тваринка ...тому, що….  А твоя? (і так далі по колу)

II.Обмін інформацією

а) Вчитель:

- Діти, а де живуть всі ці тварини? (Деякі тварини живуть в лісі, а деякі – вдома.)

 - Як називають тварин, які живуть вдома і за ними доглядають люди?(Свійські тварини)

– А як називають тварин, що живуть у лісі? (Дикі тварини або звірі.)

Сутужно тваринам взимку, дошкуляє холод, а найбільше — голод. Одні тварини сплять узимку. Інші ще восени відлетіли у теплі країни. А треті зимують.

Важко їм прогодуватися взимку.

III. Групове заняття

1. Робота  з малюнками
Кожна дитина  отримує картки із зображенням тварин: білка, бобер, їжак, сойка, змії, лисиця, лось, миші, жаби, ящірки, кабан, вовк, дятел, заєць

Розподіліть тварин на 3 групи.

Роблять запаси

Впадають у сплячку

Шукають корм у природі

білка
бобер
миші
сойка

їжак
змії
жаби
ящірки
кажан

лось
лисиця
кабан
заєць
вовк
дятел

2. Гра «Дзеркало»
Покажіть вашому сусіду справа за допомогою міміки і жестів тварину.
Ведмідь, заєць, лисиця, метелик, жаба, олень.                                           

 

- Діти, чого ви чекаєте від сьогоднішнього уроку?

 Вправа «Очікування»

ІV. Актуалізація опорних знань.

1.Мотивація навчальної діяльності

- Сьогодні наш урок буде незвичайний. Я запрошую всіх на екскурсію до зимового лісу.

Але перш за все, ми повинні знати, якою буде погода сьогодні. Тому спочатку слово надаємо нашим синоптикам, вони ознайомлять вас зі змінами в погоді, а також про погоду на найближчі дні.

2. Хвилинка спостережень.

Синоптик 2- Вітаю всіх, кого цікавить, якою буде погода сьогодні.

- У січні зима не дає забути про себе. Надворі припікають морози, пролітає сніжок.

Синоптик 1 - Сьогодні на території Лебединського району  збережеться зимова погода. А саме: ясна погода порадує нас вдень, але ненадовго, весь інший час небо буде вкрите хмарами. Вдень опадів не передбачається.

Синоптик 2 - Температура повітря зранку становила ….. градусів морозу, вдень очікується приблизно ……… градусів морозу. Та надвечір температура повітря значно зменшиться до мінус ….., можливо будуть опади у вигляді снігу.

Синоптик 1 - У народі кажуть: «січень снігом січе, а мороз вогнем пече».

Синоптик 2 – А ми вам бажаємо, не замерзати,

Синоптик 1 – Не хворійте, пийте чай з лимоном.

Синоптик 1 – З вами ми прощаємося. Дякуємо за увагу.

– А за даними гідрометеоцентру на сьогоднішній день в Пристайлівському НВК, а зокрема  в 2 класі очікується такий прогноз погоди, а саме: безхмарне небо на уроці, сильний вітер від піднятих рук та глибоких знань, опади у вигляді великої кількості  високих балів

Вчитель: - Ми знаємо, що за погодою стежать не тільки синоптики. Люди здавна спостерігали за природою, записували свої спостереження. Так виник народний календар. Зазирнемо на його сторінки. І в цьому нам допоможуть наші дослідники. Про що ви дізналися?

Звернемось до наших дослідників.

(діти з місця наводять приклади народних прикмет - Метод «Мікрофон». )

3. Народний календар.

  Над лісом або чагарниками повітря   засиніло - на потепління.

  Місяць яскравий - до ясної погоди, а блідий, покритий туманцем, - до снігу.

  Коли сніг рано ліг - врожай озимини і ярових буде рівним.

  Багато снігу - багато хліба.

  Снігур заспівав - на хуртовину.

  Сорока під стріху лізе - на хуртовину.

  Вечір зоряний - ніч морозяна.

  Багато снігу - багато хліба, багато води - багато трави.

  Зірки блищать яскраво - до морозів, мало їх на небі - чекай негоди.

- Які зміни ви помітили у природі з приходом  зими?

Хмари нависають над землею, вони стають сірими і важкими, випадає сніг. Від морозів замерзли водойми. На склі з'являються морозні візерунки. Дерева скинули листочки. Птахи відлетіли в теплі краї.

- Що можна сказати про довжину світового дня?

Взимку дні короткі,а ночі - довгі.
- Вважаю, що всіх вас можна зарахувати до екскурсійної групи, як дослідників. А чи справді ви уважні дослідники, перевіримо, погравши у гру « За і проти».

4.  Гра « За і проти». Використання цеглинок LEGO ( за-зелена цеглинка, проти- червона цеглинка)

  •                 Сонце стоїть низько на небосхилі. (Так)
  •                 Річки й ставки вкрились льодом. (Так)
  •                 Падають рясні дощі. (Ні. Сніг.)
  •                 Небо часто вкривають темні хмари. (Так)
  •                 Всі дерева стоять голі. (Ні. Хвойні дерева зелені.)
  •                 Повітря надворі тепле (Ні. Холодне.)
  •                 На землю падає сніг. (Так)

— Які зміни сталися в неживій природі з приходом зими? (Сонце з’являється ненадовго, піднімається невисоко, дає мало тепла і світла, похолоднішало, річки замерзли, опади — сніг.)

— Безумовно, зміни в неживій природі вплинули на життя звірів.

 

V. Вивчення нового матеріалу

  1.              Повідомлення теми і мети уроку

— Подорожуючи лісом, ми поговоримо про світ природи взимку. Адже кожної хвилини ми спілкуємося з навколишнім світом. У природі все пов’язано між собою. З приходом зими надворі холодно. Все вкрите снігом — і земля, і будинки, і дерева, всі намагаються сховатися від морозу і кожен по-своєму пристосувався зимувати. І сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, який спосіб життя ведуть звірі взимку, як змінюється їх зовнішній вигляд, чим живляться взимку!

  1.              Ознайомлення з новим матеріалом.

 Тож, вирушаємо в дорогу.

-Пригадайте, як готуються звірі до зими? Біла і холодна прийшла на землю зима. Потонув у снігу ліс, і сховалися під ним плоди і насіння рослин. Немає ні соковитої трави, ні м’якого листя на деревах. Здається, що життя в лісі, на луці зовсім завмерло, але насправді це не так. Під снігом і в товщі снігу по численних ходах снують лісові і польові миші, землерийки. Вони бігають не лише під снігом, а й на його поверхні, залишаючи ланцюжки слідів.

Не бояться звірі зими. Від лютої холоднечі їх рятує пухнаста шерсть. У деяких звірів змінюється її забарвлення. Заєць весь день дрімає у ямці, зробленій у снігу. Незадовго до заходу сонця він виходить на пошуки корму. Обгризає кору, пагони молодих дерев і кущів, знаходить копиці сіна, пожухлий бур’ян. Може забігти в сад, щоб поласувати корою фруктових дерев.

Хоч і немає в лісі ні горіхів, ні грибів, але білка зробила запаси ще влітку і восени. А тепер відшукує свої комори за запахом. Окрім запасів білка із задоволенням їсть насіння з ялинових шишок. До свого гнізда білка завжди наближається, перескакуючи з дерева на дерево, щоб не залишати на снігу слідів, по яких її можна знайти.

Лисиця взимку живе сама. Хутро в неї в цей час густе й пухнасте. Тому вона спить просто на снігу. Лігво лисиці на снігу - це невелика ямка. Коли розгуляється негода - снігопад чи сильний мороз, лисиця ховається в нору. Найчастіше ланцюжки лисячих слідів можна побачити біля стіжків соломи, де зимують миші. Полює лисиця і на зайців та пташок. Не гребує рештками тварин. Буває, що заглядає й до курника.

 Ведмідь непогано влаштувався: спить усю зиму в барлозі і ні чого не їсть. На кінець зими у ведмедиці народжуються маленькі сліпі ведмежата. Ведмедиця годує їх своїм молоком. А коли пригріє весняне сонце, виведе їх з барлогу.

 Спить і борсук у своїй норі. У цей час вони живуть за рахунок накопиченого жиру.

Козулі взимку збираються в табунці. Верховодять у них завжди старі самки, а самці тримаються позаду. Живляться козулі молодими пагонами кущів і дерев. Для відпочинку розгрібають копитами сніг і верхній шар землі та лягають на деякій відстані одна від одної. Так краще вберегтися від ворога.

Дикі кабани в пошуках корму рухаються стадами. Вони розгрібають сніг та опале листя, знаходять жолуді, горіхи ліщини, личинки різних комах, гризуть кору дерев.

Зима навела строгий лад у лісі. Дерева стоять в однакових нарядах. Багато тварин шукають майже весь день корм, оскільки нічого не запасають на зиму. Це зайці, лосі, вовки, лисиці і зимуючі птахи. Птахи живляться бруньками, насінням, плодами дерев і кущів.Часто відшукують корм біля житла людини. Багато птахів узимку гине від голоду. Жаби, ящірки, тритони, вужі й гадюки влаштовуються в ямах, норах, печерах, під старими пеньками, під купами листя, хмизу, під камінням, в погребах, в підвалах і впадають у сплячку. В одному місці збирається їх часом по п’ять, по десять, по двадцять і навіть більше. Озерні жаби зариваються в мул на дні водойм. У печерах, дуплах дерев, на горищах старих будинків зимують кажани. Гострими кігтиками задніх лапок вони чіпляються за склепіння печери чи дупла, обгортаються крильцями і повисають до весни.

  •                  Як ви вважаєте, як живеться взимку в лісі звірам – добре чи погано? Поясніть чому?
  •                  Ви сьогодні отримали дуже багато інформації про звірів. У цей час їм як ніколи потрібна допомога людини. Тому в нашій країні є така професія – лісник. Вони піклуються про лісових звірів. Давайте і ми допоможемо звірам у цей холодний і голодний час. У цей час їм як ніколи потрібна допомога людини. Люди повинні дбати про лісових звірів взимку!

VІ. Фізкультхвилинка   з використанням цеглинок  LEGO

- Беремо свої цеглинки і гайда на фізкультхвилинки.

Синій колір – покрутись,

Жовтий – навколо себе озирнись.

Червоний – покажи всім літачок,

Зелений – другу дай «кулачок».

Голубий – дістань до пальців ніг,

Оранжевий – покажи щирий сміх..

VІІ. Узагальнення й систематизація знань

 1. Гра «так — не так»

— Чи вірите ви, що:

  •                 взимку у ведмедиці народжуються ведмежата?
  •                 білка всю зиму спить у дуплі?
  •                 заєць узимку живиться тими запасами, які він приготував з осені?

лисиця ловить мишей під снігом?

 

2. Робота в групах    «Хто чим живиться?»

- Ми працюємо в групах, тому повторимо правила роботи в групі

Картинки по запросу правила роботи в групі

 

Кора і гілки —    птахи.

Насіння і ягоди —    білки і птахи.

Горіхи —       кабани.

Жолуді —       лосі, зайці, олені.

Підсумок роботи.

 

3. Тестування

1) Хто живиться корою дерев?

а) Заєць;

б) лисиця;

в) вовк.

2) Хто взимку смокче лапу?

а) Кабан;

б) лось;

в) ведмідь.

3) Хто найнебезпечніший ворог мишей?

а) Кабан;

б) лось;

в) заєць;

г) лисиця.

 4. Гра «Вгадай, хто я»

- Зараз ми пограємо в гру «Вгадай, хто я». Відгадайте загадки і побудуйте башточки з цеглинок LEGO.

 https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSJQl-SRRGlJH9KmPua76_x46Wad_am40-x3--k_pLoGbn8ZC16

ЧЕРВОНА                                                    ЖОВТОГАРЯЧА                      ЖОВТА                                       ЗЕЛЕНА

БЛАКИТНА                             СИНЯ

Загадки

Хвостик короткий, чотири копита

Великі вушка, рухається швидко

(Козуля)

Вдалині посеред ночі засвітились хижі очі.

Від його пісень у звірів морозець біжить по шкірі.

(Вовк)

До пухнастого хвоста личить шубка їй руда.

Як рушає полювати, не виходить зайчик з хати.

(Лисиця)

Ця свиня щетину має,

В лісі жолуді шукає,

Хижий, лютий пан іклан

Називається…(кабан).

Жовта блискавка невпинна

Між деревами пролине,

З гілки плигає на гілку

Ця мала руденька…(білка).

Куций хвостик, довгі вушка,

Шерсть м’якенька, як подушка.

Скаче вгору, наче м’ячик.

Хто це, діти? Сірий…(зайчик).

Картинки по запросу цеглинки лего

VIІІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

Вправа «Інтерв»ю»

  •                  Сьогодні на уроці я дізнався …
  •                  Було цікаво дізнатися…
  •                  Я був здивований, коли..
  •                  Я зрозумів …
  •                  Я навчився…
  •                  Більше за все мені сподобалось …
  •                  Мені сподобалось, як ви працювали, але хочу звернутись до вас, діти, із проханням.

  Холодно взимку зайчатам і білці,

  песику в будці, в сараї корівці...

  Мерзнуть у котика лапки і вуха,

  мерзне ворона в лиху завірюху.

  Як допоможемо дружно, малята,—

  виживуть взимку птахи і звірята.

       

 

 

 

docx
Додано
14 лютого 2022
Переглядів
8626
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку