Конспект уроку у 5 класі "Додавання та віднімання десяткових дробів"

Про матеріал
Мета: навчальна: домогтися засвоєння правил додавання та віднімання десяткових дробів; показати виконання властивостей додавання для десяткових дробів; сформувати вміння виконувати завдання, у яких передбачено додавання і віднімання десяткових дробів; розвивальна: формувати вміння працювати за алгоритмом; виховна: виховувати свідоме ставлення до навчання. Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок.
Перегляд файлу

Урок математики у 5 класі

Тема: Додавання та віднімання десяткових дробів.

Мета:

навчальна: домогтися засвоєння правил додавання та віднімання десяткових дробів; показати виконання властивостей додавання для десяткових дробів; сформувати вміння виконувати завдання, у яких передбачено додавання і віднімання десяткових дробів;

розвивальна: формувати вміння працювати за алгоритмом;

виховна: виховувати свідоме ставлення до навчання.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок.

Хід уроку

І. Організаційний етап.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Самостійна робота з подальшою взаємоперевіркою та обговоренням.

Варіант 1

Варіант 2

  1. Виконати додавання чисел:

А) 953+12138;

Б) 10128+2

А)154+25678;

Б)11159+1

  1. Подайте у вигляді десяткового дробу суму чисел:

  1. Зрівняйте кількість цифр після коми у числах:

А) 90,15 і 2,5    Б) 35,980 і 0,2

А) 70,35 і 3,6      Б) 7,160 і 0,9

  1. Фронтальне опитування
  1. Сформулюйте переставну властивість додавання.
  2. Сформулюйте сполучну властивість додавання.

ІІІ. Мотивація навчального процесу.

Метод: спонукальний

Ви вмієте додавати й віднімати натуральні числа та дроби з однаковими знаменниками. А тепер давайте поміркуємо над такою задачею: в одному сувої тканини було 16,25 м, а в другому — 18,35 м. Скільки метрів у двох сувоях? Що треба зробити? Чи можна скористатися правилом додавання дробів із однаковими знаменниками? Треба виражати величини у метрах і сантиметрах? Сьогодні ви дізнаєтесь, як правильно додавати й віднімати десяткові дроби, не перетворюючи їх на звичайні.

IV. Вивчення нового матеріалу.

План вивчення теми

  1. Правило додавання десяткових дробів:
  1. зрівняти кількість знаків після коми в доданках;
  2. записати доданки один під одним так, щоб кома була записана під комою;
  3. додати одержані числа, як додають натуральні числа;
  4. поставити в здобутій сумі кому під комами в доданках.

Наприклад:

  1. Правило віднімання десяткових дробів (аналогічно до правила додавання).

Наприклад:

  1. Властивості додавання десяткових дробів.

Діти,  які  властивості  додавання  ми  вже  з вами  знаємо  і  застосовували  їх  до  натуральних  чисел  та  до  звичайних  дробів?

Так,  це  сполучна  і  переставна  властивості. Ці  дві  властивості  можна  застосовувати  і  для  десяткових  дробів.  Адже  ці  властивості  дозволяють  швидко  додавати  дроби.

Давайте  запишемо  їх  у  вигляді  формул.

а  +  в =  в  +  а 

Яка  це  властивість? 

Наприклад: 

2,5 + 6,5 = 6,5  + 2,5 

(а + в) + с = а + (в + с)

Щоб  до  суми  першого  і  другого  доданка  додати  третій  доданок, можна  до  першого  доданка  додати  суму  другого  і  третього  доданків.

Наприклад:

(3,7 +  2,6) + 7,4 = 3,7 + (2,6 + 7,4)   

V. Засвоєння нових знань і вмінь.

Робота за підручником (§ 37 Підручник О.С.Істер)

Усно: № 1234, № 1236

Письмово:

Завдання

Відповіді

1235

Обчислити:

  1. 4,7+0,2
  2. 11,2+1,9
  3. 4,59+3,8
  4. 13+19,2

 

  1. 4,9
  2. 13,1
  3. 8,39
  4. 32,2

1237

Знайти різницю:

  1. 9,3 – 5,7
  2. 14,2 – 3,7
  3. 37,8 – 19
  4. 5 – 4,12

 

  1. 3,6
  2. 10,5
  3. 18,8
  4. 0,88

1239

На одній машині було 2,7 т піску, а на іншій – 3,2 т. Скільки піску було на двох машинах?

2,7+3,2=5,9 (т)

Відповідь: 5,9 т піску

1241

  1. 6,9+2,6
  2. 9,3+0,8
  3. 8,9+5
  4. 15+7,2
  5. 4,7+5,29
  6. 1,42+24,5
  7. 10,9+0,309
  8. 0,592+0,83
  9. 1,723+8,9
  1. 9,5
  2. 10,1
  3. 13,9
  4. 22,2
  5. 9,99
  6. 25,92
  7. 11,209
  8. 1,422
  9. 10,623

 

Додаткове завдання

Заповнити таблицю.

X

0,3

5,7

1,07

3,84

2,591

8,162

0,175+x

 

 

 

 

 

 

9 – x

 

 

 

 

 

 

x – 0,005

 

 

 

 

 

 

 

VI. Підбиття підсумків уроку.

Обведіть кружечком букву, яка, на вашу думку, відповідає правильній відповіді.

Варіант 1

Варіант 2

  1. У якому з наведених випадків додавання чисел 31,5682 і 0,987 у стовпчик записане правильно?

А

Б

В

  31,5682

+0,987

 

  31,5682

+    0,987

 

  31,5682

+  0,987

 

  1. Виконайте віднімання:

43,48 – 2,1

А

Б

В

43,27

41,38

22,48

  1. У якому з наведених випадків віднімання чисел 25,3978 і 1,564 у стовпчик записане правильно?

А

Б

В

  25,3978

    - 1,564

 

  25,3978

  - 1,564

 

  25,3978

- 1,564

 

  1. Виконайте додавання:

21,35 + 3,4.

А

Б

В

24,75

21,69

55,35

 

VIІ. Домашнє завдання.

§37, № 1238, 1240, 1242

docx
Додано
24 березня 2020
Переглядів
1192
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку