Конспект уроку у 5 класі з інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та добробут». Автори: Тетяна Воронцова, Володимир Пономаренко, Ірина Лаврентьєва, Олена Хомич.за автором

Про матеріал
Тема. Керування часом Мета: навчальна – ознайомитися з поняттям «керування часом», з'ясувати, які заняття є крадіями часу; розвиваюча – формувати вміння планувати свій час, вчити дітей навичкам тайм-менеджменту; виховна – виховувати ціннісне ставлення до себе та оточуючих, до свого здоров'я.
Перегляд файлу

Дата____________

Конспект уроку для учнів 5 класу з інтегрованого курсу за підручником «Здоров’я, безпека та добробут». Автори: Тетяна Воронцова, Володимир Пономаренко, Ірина Лаврентьєва, Олена Хомич.

Тема. Керування часом

Мета: навчальна – ознайомитися з поняттям «керування часом», з'ясувати, які заняття є крадіями часу; розвиваюча – формувати вміння планувати свій час, вчити дітей навичкам тайм-менеджменту; виховна – виховувати ціннісне ставлення до себе та оточуючих, до свого здоров'я.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Форми та методи роботи: бесіда, тестування, мозковий штурм, обговорення, робота з підручником, практикум.

Обладнання: пісковий годинник, ілюстрації.

Хід уроку

І. Організаційний етап

Тестування «Відчуття часу»

Вчитель: за моїм сигналом заплющіть очі на одну хвилину та відкрийте їх, коли вона закінчиться. Відкривши очі учні звертають увагу на пісковий годинник та роблять висновки про те, наскільки вони помилилися в той чи інший бік при визначенні часу.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Перевірка д/з «Мозаїка завдань до теми»

1. Установіть відповідність.

  • 1) права півкуля
  • 2) ліва півкуля
  • А) відповідає за операції з літерами та числами
  • Б) відповідальна за уяву, здатність орієнтуватися в просторі

2. Визначте, які твердження є фактами, а які — судженнями.

• Математика — цариця наук.

• Корисно виконувати вправи на взаємодію півкуль головного мозку.

• Якщо людина хоче стати перукарем, математика їй не знадобиться.

3. Оберіть вправи для розвитку лівої півкулі головного мозку (1), правої (2), міжпівкульної взаємодії.

  • А) читати
  • Б) слухати музику
  • В) писати не тією рукою, якою звикли
  • Г) розв'язувати головоломки
  • Ґ) малювати одночасно обома руками

Бесіда:

-         Чи сприяють розвитку півкуль головного мозку шкільні предмети і як саме?

-         Яка користь від шкільних предметів для вашої майбутньої професії?

-         Яким чином можна розвивати свої здібності?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Кожного дня ми прокидаємося, намагаємось робити купу справ одночасно, а часу зазвичай на це не вистачає. Вчитися керувати своїм часом люди намагалися давно. Проте не всім це вдається.

Мозковий штурм: Яким чином нам все встигати і привести своє життя до ладу?

Ми сьогодні поговоримо про час і про те, чому нам насправді його так часто не вистачає. Що зробити для того, щоби він завжди був у нас під контролем. 

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Важливі та неважливі справи

Обговорення

- Чи була у вас така ситуація, коли ви не розуміли, куди подівся час, і чому ви не встигли зробити всі справи, які запланували?

- Складіть перелік ваших щоденних справ, які найчастіше ви виконуєте?

- Назвіть, які справи, на вашу думку, є важливими, а які неважливими?

Щоб не гаяти дорогоцінний час, потрібно вміти розставляти пріоритети, тобто визначати, які справи є дуже важливими, які — важливими, а які — неважливими. Найважливіші справи пов’язані зі здоров’ям, родиною, навчанням. Важливі справи пов’язані з друзями, хатньою роботою. Неважливі справи — це справжні крадії часу (тривалі комп’ютерні ігри, довгі розмови по телефону). Час треба приділяти найважливішим і важливим справам. А неважливі справи самі заповнять проміжки між ними.

Робота з підручником

 Розгляньте перелік справ Олександри (мал. 26). Обговоріть, чи правильно вона розподілила їх на найважливіші, важливі й неважливі.

https://uahistory.co/pidruchniki/vorontsova-health-safety-and-welfare-integrated-course-5-class-2022/vorontsova-health-safety-and-welfare-integrated-course-5-class-2022.files/image116.jpg

Самостійна робота

Запишіть свій перелік справ, та розподіліть їх за важливістю. Підкресліть ті справи, які є крадіями часу.

 

  1.  Тайм-менеджмент

Ми живемо у динамічному світі, іноді нам не вистачає 24 годин на добу. Тому кожному важливо розвивати навички керування часом. Їх ще називають навичками тайм-менеджменту (англ. time — час, managment — керування). Це планування свого життя за допомогою розпорядку дня, чеклистів (переліку важливих справ), щоденника тощо.

Розгляньте зразок фрагмента плану на тиждень Олега на мал. 27.

https://uahistory.co/pidruchniki/vorontsova-health-safety-and-welfare-integrated-course-5-class-2022/vorontsova-health-safety-and-welfare-integrated-course-5-class-2022.files/image119.jpg

Мал. Фрагмент плану на тиждень

Обговорення:

- Скільки у середньому склянок води випив Олег за тиждень?

- Скільки днів Олег спав недостатньо?

- Як це вплинуло на настрій, стан здоров'я? Чи допомагає таке планування керувати часом?

 

V. Узагальнення та систематизація знань

  1. Виконайте крос-тест «Для всього свій час» (робота з підручником)

 

1. Щоночі ви спите не більш як 7 годин (4), 8-9 годин (5) чи більш як 10 годин (6)?

2. Ви харчуєтеся 1-2 рази (7), 3-4 рази (8), більш як 6 разів на день (9)?

3. Щодня маєте достатньо вільного часу для відпочинку та ігор (10) або через надмірну зайнятість не можете собі цього дозволити (11)?

4. Цього часу недостатньо для сну (1).

5. Цього достатньо для нормального відпочинку (2).

6. Спати більш як 10 годин — це марнування дорогоцінного часу (1).

7. 1-2-разове харчування не є корисним. Ваш організм потребує великої кількості поживних речовин, які за один або два прийоми їжі йому важко засвоїти (2).

8. Добре. Якщо відчуваєте голод або спрагу між основними прийомами їжі, можна з’їсти яблуко, випити склянку соку (3).

9. Здоровим людям лікарі радять робити щонайменше тригодинну перерву між прийомами їжі. Але якщо ваша маса в нормі, покладайтеся на свій апетит (2).

10. Правильно. Навчання і домашні обов’язки не повинні забирати увесь ваш вільний час. Щодня у вас має бути одна-дві години для розваг та занять улюбленими справами (12).

11. Це неправильно. Ви неодмінно повинні мати вільний час для ігор і розваг. Дозвілля — необхідна складова вашого життя (3).

12. Молодці. Ви дісталися кінця.

 

2.Запропонуйте свої поради для планування часу.

 

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія

Учням пропонується оцінити від одного до п’яти, те наскільки раціонально вони використовують свій час.

 

VIІ. Домашнє завдання. §9, «Мозаїка завдань до теми»

 

 

 

 

docx
Додано
5 листопада 2023
Переглядів
472
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку