Стаття " Гра на музичних інструментах,як елемент фізичного,емоційного розвмтку дітей з ООП"

Про матеріал
У матеріалі представлений основний напрям авторської методики,яка базується на практичному використанні досвіду роботи з дітьми з ООП такому,як гра на музичних інструментах.Фізичному розвитку, засвоєнню рухових навичок працездатності м'язів,пальців,кисті рук.Формує координацію рухових, звукових,ритмічних та зорових якостей.
Перегляд файлу

 

                                                                    Нагірна  Світлана Петрівна                         асистент вчителя,

Білоцерківська гімназія –початкова школа№15

Білолцерківської міської ради

Київської області                                                                                  

 Гра на музичних інструментах, як елемент фізичного,емоційного розвитку дітей з ООП .                                                                                                                              Вступ

     “Коли ми сприймаємо вухом ритм і мелодію , у нас змінюється душевний настрій” -   Аристотель .

 Музика має потужний вплив на розумовий розвиток дитини. Вона сприяє розвитку уваги, покращує дрібну моторику, розвиває пам’ять.                                                                                   Вплив музики на когнітивну сферу розвитку дитини : на заняттях відбувається практичне засвоєння та володіння новими знаннями та вміннями.                                                                                                                              Емоційно-вольовий вплив : допомагає розпізнавати свої емоції та керувати ними . Підвищує впевненість і розвиває когнітивний та емоційний елементи самооцінки. Розширює знання про  світ емоцій та почуттів. Музика допомагає відтворювати звуки та ритм, розширювати свої когнітивні можливості, покращує емоційний стан.

Мета: спонукати  дітей з ООП до  гри  на музичних інструментах, щоб покращити розумові та інтелектуальні здібності дитини.

Всі ми знаємо і багато чули про вплив музики на організм людини.

Музика активізує розумові здібності людини, але як це виглядає на практиці, коли потрібно услідкувати такий вплив під час роботи з дітьми з ООП. Є різноманітні музичні інструменти , які використовують в робот із дітьми з ООП. Особливість таких інструментів полягає в тому, що вони мають привертати зорову увагу . Музичні інструменти мають бути кольоровими: ксилофони, металофони , де кожна клавіша різних кольорів, маракаси, бубонці, малі барабани, дзвіночки. Всі ці інструменти подобаються дітям. На початковому етапі гра на кожному з інструментів може займати не більше трьох- чотирьох хвилин. Потрібно постійно слідкувати за реакцією дітей на той чи інший музичний інструмент, дітям подобається відтворювати звуки на барабані, гра на ксилофоні вимагає більше зусиль, але все залежить від особистих вподобань дитини. Змінна гра на різних музичних інструментах розвиває дрібну моторику. Коли дитина тримає в руках палички для барабана  або ксилофона , розвиває відчуття ритму, слуху, пам’ять та покращує емоційний стан.

Дитячий музичний ксилофон гітара великий

У дітей  нестійка увага, тому такі заняття бажано урізноманітнювати види діяльності, як приклад - малювання. Дітям подобається, коли їм обводять долоньки рук, а потім вони їх розмальовують в кольори, які самі обирають. Змінний ритм діяльності позитивно впливає як на настрій дитини, так і на бажання займатися.  Завдання можна ускладнювати , якщо дитина проявляє більший інтерес до занять музикою. Можна розпочати вивчати ноти, але це будуть не звичайні ноти, а казкові, кожна з них буде мати свій колір (ДО — червоний, РЕ — помаранчевий,  МІ -жовтий, ФА - зелений, СОЛЬ — блакитний, ЛЯ- синій, СІ - фіолетовий). Звукоряд - кольорові основні ноти від ноти"До".

Якщо порівняти ці ноти та спробувати грати на ксилофоні, то ми побачимо, що кольори збігаються, і можна виконати просту мелодію, поєднуючи написані кольорові ноти  та клавіші на інструменті. Також можна грати як на синтезаторі , так і на фортепіано. На клавіші інструментів можна наклеїти кольорові стіки, які будуть відповідати кольорам нот і дитина з легкістю може порівнювати кольори і натискати потрібну клавішу.

Партітура "Кольоровий оркестр" для роботи в дитячому оркестрі діатонічних  інструментів з дітьми дошкільного віку та початкової школи.

Обов’язково в заняття потрібно включити ритмічну фізкультхвилинку. Такі заняття збільшують працездатність, підвищують мотивацію, створюють атмосферу довіри та соціалізують дитину.

Отже, провівши таке заняття , ми розвиваємо у дитини дрібну моторику, пам’ять, емоційний та фізичний стан ,уяву та хороший настрій, результатом для вас має стати бажання дитини прийти  на заняття ще раз.

 Використана література

aytuzon.com.ua Музика для розвитку                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

docx
Додано
6 листопада 2023
Переглядів
354
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку