Конспект уроку у першому класі на тему: "Навчання грамоти.Читання"

Про матеріал

Мета.Закріпити знання учнів про звукове значення букви Жж; збагачувати

активний і пасивний словник учнів; навчати дітей передавати зміст казки;

розвивати мовлення учнів, увагу, спостережливість, інтерес до читання;

формувати літературну вимову слів зі звуком [ж] в кінці слова та в кінці

складу перед наступним глухим; виховувати інтерес до усної народної

творчості, щедрість, бажання поділитися з другом; прищеплювати

почуття любові до рідного слова, до природи,чесність, працелюбність,

гостинність.

Перегляд файлу

 Антоніна Олексієвець                                                                  вчителька Горьківської ЗОШ І-ІІІст.

Каланчацької селищної ради

Херсонської області

        Навчання грамоти.Читання. 1 клас

Тема. Закріплення звукового  значення букви Жж. Опрацювання уривка    казки

            «Лисичка     і журавель». Прислів’я.  Робота з дитячою книжкою.  Мета.Закріпити знання  учнів про звукове значення букви Жж; збагачувати            активний і пасивний словник учнів; навчати дітей передавати зміст казки;            розвивати мовлення учнів, увагу, спостережливість, інтерес до читання; формувати  літературну вимову слів зі звуком [ж] в кінці слова та в кінці            складу  перед наступним глухим; виховувати інтерес до усної народної            творчості,  щедрість, бажання поділитися з другом; прищеплювати             почуття любові до рідного слова, до природи,чесність, працелюбність,             гостинність.

Обладнання.Каса букв,  предметні малюнки, українська народна казка             “Лисиця і Журавель”

Хід уроку

 І.Організаційний момент.

       1.Продзвенів уже дзвінок,           починається урок.           Працюватимемо старанно,           щоб почути у кінці, що у нашім першім класі           діти просто — молодці.         2.Хвилина емоційного настрою.

   - Діти, ось у мене чарівна скринька той, хто зазирне до неї, має усміхнутися собі. А тепер я хочу, щоб ви подарували усмішки своєму другові.(Учні, передаючи скриньку з рук у руки, обмінюються усмішками).

     Отже, подарували усмішки один одному, тепер можемо розпочинати наш урок. Працювати ми повинні активно, дружно. Бути уважними, старанними. І в підсумку дізнаємося,корисним був наш урок чи даремним.

ІІ,Повторення і закріплення вивченого матеріалу.

1.   Мовленнєва розминка

Розучування скоромовки Жатка в полі жито жне, Жатку жайвір  дожене.

Учитель стисло коментує зміст скоромовки, пояснюючи значення слова жваво(швидко) та слів жатка, жнець, що відображають спосіб збирання хліба у минулому.

2.   Слухання вірша. Журавель шукає броду- Жабенятко- скік у воду.

Жук до жаби:”Жу-жу-жу!

Журавлеві розкажу”

— Які ще слова з літерою Жж зустрічаються у вірші?

3.   Гра "Хто добре чує звук [ж]?" Я зібрав жуків чимало, Та вони всі повтікали.

Я — за ними. Ну й дива! Заповзли вони в слова:

"Жар, кажан, пожежа,

Жито, жаба, вежа,

Баклажан, пружина, Жало, вуж, крижина.." Де жуки ці? Покажіть.

4.   Добирання учнями слів зі звуком [ж] в різних позиціях

Учитель вимагає підкреслено чіткої вимови цього звука в кінці слів (ніж, вуж) та в кінці складів (книжка, діжка).

5.Читання віршів Н. Забіли "На зеленому лужку" і Л. Вознюк "Журиться журавлик дуже".

6.Звуко-буквений аналіз слів : жабеня, журавель.

ІІІ.Вивчення нового матеріалу.

1. Робота над загадками

- Довгі ноги, довгий ніс, Прилетів, обід приніс:

Смачних жабенят

Для своїх малят. (Журавель) - Я руда, низького росту, Хитра я і довгохвоста.

На курей я вельми ласа —

В них таке смачненьке м’ясо... Вовку-брату я сестриця,

А зовуть мене... (лисиця).

 -Ви так гарно працювали, що не помітили, як підійшли до Казкової країни.

Сьогодні ми з вами познайомимося з народною казкою “Лисиця і Журавель”.

    Фізкультхвилинка.

                     Унадився журавель,журавель                      до бабиних конопель, конопель.                      Сякий, такий журавель, сякий, такий довгоногий,                       сякий, такий виступає,                       конопельки все шукає.

2.Робота за букварем (с. 106–107)

         Розглядання ілюстрації до казки "Лисичка і журавель”

— До якої казки ця ілюстрація? Опишіть журавля. Опишіть лисичку.

2.   Відшукування на ілюстрації інших предметів, у назві яких трапляється звук [ж]

Журавель, жоржини.

3.   Читання колонки слів з “Букваря”.

    Спочатку читає вчитель, потім- учні хором, “ланцюжком”, у прискореному темпі, окремі школярі.

4.   Опрацювання української народної казки "Лисичка і журавель"  1)Читання казки вчителем.

        -Чому Лисичка запросила Журавля в гості?

    2)Читання казки учнями (окремі учні читають по частинах, решта стежить      за  підручником).

3)  Словникова робота за змістом тексту.

Учитель пояснює нові слова та вирази (кумами стали, подружилися одне з одним, високий глечик з вузьким горлечком, розгнівалась).

4)  Відповіді на запитання.

— Чому Лисичка запросила Журавля на гостину?

— Чи добре вчинила Лисичка, що в такий негарний спосіб пригостила Журавля?

— А як Журавель вирішив відплатити Лисичці за її насмішку над ним? — Як ви вважаєте, чи могла продовжуватися дружба між Лисичкою і Журавлем?

— А знаєте, що було далі?

IV. Робота з дитячою книжкою. Продовження роботи над казкою «Лисичка і журавель»

1.   Розглядання ілюстрацій у книжці

2.   Читання казки вчителем

3.   Словникова робота

Подружилися— потоваришували, заприятелювали.

Вгощу— пригощу, почастую, нагодую.

Призволяйся— їж, пригощайся.

Погордувати — поставитися до кого-небудь зневажливо, зверхньо, презирливо.

Випорожнити— робити порожнім.

Гостина— похід у гості.

Пісним голосом— нудним, нецікавим голосом. 4. Вправи на миттєве сприймання тексту — Я читатиму початок, а ви кінцівку речення.

5.   Робота над змістом казки

— На що сподівалася Лисичка, коли запросила на гостину Журавля? (Обхитрувати, обдурити)

— На що сподівався Журавлик, коли запросив Лисичку? (Віддячити)

— Як частувала Лисичка? Зачитайте.

— Чи гостинною вона була? (Ні)

Як пригощав Журавель? Зачитайте.

6.   Визначення головної думки казки.

   -У чому полягає головна думка казки? Чого вчить нас ця казка? (Бути щирим зі своїми друзями, ділитися з ними тим, що сам маєш, не обманювати їх.)

-     Чи тільки птахів і тварин стосується казка?

-     Яких людей зобразив автор казки?

 V.Робота з прислів'ями (на дошці)

      1.Бесіда.

-     Здавна наш народ цінує дружбу і засуджує ворожнечу між людьми. Про дружбу складено багато пісень, віршів, прислів'їв.

Поясніть прислів’я: "Не той друг, хто медом маже, а той, хто правду каже".

"Яке частування, таке й дякування”.

-Яке прислів'я  може бути заголовком до казки?

-     Які ви ще знаєте прислів’я про дружбу?

" З добрим дружись, а лихих стережись".

 "Дружба міцніша від кам’яних стін". VІ. Підсумок уроку

-     Яку казку ми читали?

-     Що засуджується у казці? Чого вона вчить? (Бути гарним товаришем, гостинним хазяїном, бути нежадібним...)

-     Що у казці вам найбільше запам’яталось?

-     Чи корисним був наш урок?

pdf
Додано
16 березня 2018
Переглядів
1379
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку