Конспект уроку "УКРАЇНА НА КАРТІ ЄВРОПИ"

Про матеріал
Перший урок для другого класу "УКРАЇНА НА КАРТІ ЄВРОПИ".Тип уроку: урок – подорож.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Пов’язане зображення 

 

 

вчитель початкових класів

СЗШ№ 29 м. Кам`янське

         Чубукіна Анна Олегівна

 

 

 

Перший урок у 2 класі

 

 

Мета: Формувати позитивну мотивацію учнів на роботу в новому навчальному році; розвивати правильне відношення до свого здоров′я, бажання гарно вчитись, пізнавати нове. Розширити знання учнів про нашу державу Україну, продовжувати ознайомлювати з державними та народними символами України; вчити дітей усвідомлювати себе громадянином, патріотом України, висловлювати почуття гордості за свою Батьківщину; сприяти усвідомленню учнями місця України серед інших країн Європи, допомогти зрозуміти важливість Європейського об′єднання; виховувати шанобливе ставлення до рідного краю, його традицій.

Обладнання: Таблиця з державними символами України , карта України,  карта Європи, ілюстративний матеріал: потяг з вагонами, світлофор, сонечко, промінці сонечка; Прапор Євросоюзу; музичні записи: « Гімн ЄС», пісня « Як у нас на Україні».

Тип уроку: урок – подорож.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційний  момент

1. Привітання вчителя

- Десь за плечима залишилося літо,з його чарівною красою, з  його великою кількістю світла і тепла, з зеленою ніжною листвою. І  ось ми  знову в школі, пролунав перший дзвоник, перший урок уже в 2 класі. Які зміни ви помінити в нашому класі?

-Знайомство за питаннями:

*Як вас звати?

*Чи любите ви займатись спортом?

*Чи любите ви казки? А ігри?

*Який улюблене заняття?

*Чи любите ви відкривати для себе щось нове?

- Чудово, тож бачу, що у нас з вами багато спільного. Сподіваюсь, що упродовж року ми дізнаємось більше один про одного!

ІІ Актуалізація опорних знань

  • 1 вересня часто порівнюють ще з одним веселим святом. Як ви думаєте яким?( Новим роком)
  • Чому?(початок нового)
  • Що люди роблять коли б′ють куранти? 
  • Як ви ,вважаєте, від кого залежить, чи збудеться бажання?( від того як ми налаштуємось на його виконання).
  •  А сьогодні ми налаштуємось ,щоб новий навчальний рік минув для вас легко і цікаво і ви отримали нові знання , і позитивні результати.

ІІІ. Ознайомлення з темою уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  • Отже, новий навчальний рік    ми розпочинаємо традиційно  першим  уроком . Тему якого  прочитаємо разом .

 

 

 

«  Україна на карті Європи»

- Вирушимо ми сьогодні у пізнавальну подорож. У якій пригадаємо символи,  традиції, звичаї України. Дізнаємося про Україну, як європейську країну.

- На чому поїдемо, дізнаєтесь відгадавши загадку.

 Пасажирський чи товарний

Металевий він і гарний.

Все ховає у вагонах

І стає лиш на пероні. (Потяг)

- Отже, вирушаємо в подорож Батьківщиною.

- А що ж таке Батьківщина? ( відповіді дітей)

(Асоцітивний кущ)

Батьківщина – це наш рідний край,широкі лани , вишневі сади , наша дорога і мила земля, де ми народилися, уперше побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку. Це наша наймиліша у світі Україна.

  • Діти, потяг , яким ми вирушаємо має назву, але вагони переплутались і назва не читається.  Допоможіть прочитати!

Результат пошуку зображень за запитом "малюнок потяга"

 

- Молодці, потяг має назву «ПЕРЕМОГА». Чому він так називається, як ви думаєте? ( відповіді дітей)

Ми прийшли в школу, щоб навчитись перемагати труднощі, бути успішними, досягати поставленої мети.

  • Що ми візьмемо з собою в подорож? Назвіть слова на кожну букву слова « Перемога».
  •  

П- пам′ять, працьовитість;

Е- енергію;

Р- радість, родину;

Е- емоції;

М- мудрість;

О- острів знань;

Г- гарний настрій, гарну поведінку;

А- активність.

- Потяг вирушає! (Діти сидячи за партами імітують рух потяга)              

- Як ви думаєте, що саме головне потрібно робити , щоб завжди здобувати перемогу у житті?( Відповіді дітей) .

Батьки приводять вас до школи і хочуть, щоб ви були здорові, лише здорова людина може бути активною, добре вчитись, працювати і перемагати .

  • Що ви, робили влітку щоб бути здоровим? ( відповіді дітей)

IV. Робота над темою уроку

  1. Робота над прислів′ями
  • Ось ми приїхали до першої зупинки: « Народ скаже, як зав′яже»

На цій зупинці вам потрібно виконати  завдання.

Я читатиму прислів′я , а ви як найшвидше промовте кінцівку

• Зрадити Батьківщину - зганьбити  (матір і батька.)

• Рідна сторона мати – а чужа - ( мачуха)

• Без верби і калини ( нема України)

• Одна у людини рідна мати, одна у нього і  (батьківщина.)

• Всюди добре, а вдома краще.

  • Молодці, ми пригадали прислів′я про Україну, рушаймо далі.

 

 

 

  1. Фізкультхвилинка

Діти ,але рушити ми не можемо, перед нами з′явився відомий нам дорожній знак, він хоче нам про щось нагадати.           Результат пошуку зображень за запитом "малюнок світлофора"

Цього року багато хто з вас буде ходити додому сам. І щоб благополучно дістатись додому світлофор приходить нам на допомогу.

Пригадаймо що значать його кольори?

• - стояти

•- приготуватись,( а ми будемо плескати в долоні)

•- крокуємо

( вчитель показує кольори, а діти виконують команди)

Молодці правила руху пригадали. Нам  зелений колір. Рушаймо!

Щоб веселіше нам було подорожувати пограємо у вікторину.

  1. Наступна зупинка «Вікторина»

Обов′язок кожного українця добре знати історію та традиції свого народу. Спробуємо  ми свої сили і дамо відповіді на запитання.

 * Назва нашої держави? (Україна.)

* Столиця України? (Київ.)

* Основні кольори нашого прапора? (Синій і жовтий.)

* Назвіть державні символи України. (Герб, Гімн, Прапор України.)

*Коли Україна здобула свою незалежність ( 24 серпня 1991 р)

* Рослини – символи України. (Верба і калина.)

* Які обереги українського народу ви знаєте? (Віночок, рушник.)

* Яка велика річка протікає на Україні? (Дніпро.)

* З чим українці зустрічають гостей? (З хлібом-сіллю.)

* Частина світу, в якій знаходиться наша Батьківщина. (Європа.)                          ( за потребою вчитель надає підказку)

 4. Україна  незалежна країна Європи

- Отже , наступна наша зупинка « Україна незалежна країна Європи»

Перед вами карта світу. Це розгорнута, зменшена модель Землі вона поділена на  сушу - материки і воду. Найбільший материк  Євразія. Він поділений на Європу і Азію. Зараз Україна – одна з найбільших держав Європи , населенням більш як 42 млн. чоловік. Вона межує із сімома країнами світу. Наша Батьківщина  – центр Європи.

 Що ж таке Європа?

 Європа – це і територія,  об'єднання багатьох держав для спільного вирішення  проблем, це і спільні гроші , це і спільний дім для десятків різних націй та народів . У Європі  знаходиться 45 незалежних держав, які об′єднались у Євросоюз. Прапор Євросоюзу 12 золотих зірок на фоні безхмарного неба.  Результат пошуку зображень за запитом "малюнок прапора єс"  Україна  є частиною Європи. Ми повинні все робити, аби прискорити вхід у європейську співдружність. А це можливо лише за умови , що разом будемо збагачувати Україну, дбати про її авторитет, підвищувати добробут громадян. І уже цього літа був встановлений безвізовий режим, для подорожей українців , що для нас  є дуже важливо.

Ну, що ж , подорожуємо далі. Щоб цікавіша була наша подорож пропоную вам  прослухати Гімн  Європейського Союзу «Ода до радості» відомого німецького композитора Бетховена.

(Звучить гімн  «Ода до радості» Бетховена)

 

Скажіть, а як називається головний закон нашої країни?(Конституція)

А як ви гадаєте у нашому класі треба правила?

(Вибір правил класу)

Чудово, тож вирушаємо до нашої останньої зупинки..

  1. Люби і знай свої звичаї.
  • Ось ми і приїхали на останню зупинку « Люби і знай свої звичаї».      

 Ми українці маємо свої відмінності від інших народів: звичаї , обереги, символи,страви, які відрізняють нас від інших  і прославляють.

Проведемо гру  і перевіримо, чи справжні ви українці?

Я читатиму перелік предметів, страв, оберегів ,тощо, а ви визначите один з них, що належить українському народу. – плесни у долоні.

Плов, вареник, пельмень.

Лелека, слон, мавпа.

Пальма, калина, ялина.

Вишитий рушник, віяло, матрьошки.

Береза, каштан, верба.

Місяць, зірка, тризуб.

Чорнобривці,кактус , гвоздика.

Віночок, хустинка, шапка.

Суп , борщ, уха. 

- Молодці, ви справжні маленькі українці.

V. Підсумок уроку

- Ось наша подорож по Україні і завершилась. З набутими знаннями можемо повертатись до класу. Напевне, усі ви зрозуміли, на якій унікальній землі живемо. Ми маємо те, чим варто пишатися, і у нас є чим гордитися. Наші предки дуже багато трудилися, щоб Україна стала незалежною могутньою державою. А тепер від нас, від наших знань і вмінь, від нашого патріотизму залежить, якою бути Україні далі. Я вам бажаю мирного неба і завжди лагідного теплого сонечка. (вчитель кріпить на дошку сонечко без промінців)  

 

 

 -Щоб сонечко нас зігрівало, ми подаруємо  йому промінці . ( паперові промінці лежать на партах ) 

На промінцях  продовжте  речення «Після цього уроку я знаю, що …» і відповідь озвучте та прикріпіть до нашого сонечка.

Пов’язане зображення

( звучить запис пісні « Як у нас на Україні» К. Бужинської.

 

 

docx
Додано
3 грудня 2020
Переглядів
538
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку