Конспект уроку "Увімкнення та вимкнення комп’ютера та інших пристроїв"

Про матеріал
Конспект уроку складено за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Мета уроку: ознайомити учнів із назвами столів і їх призначенням, із робо¬чим столом комп’ютера, правилами ввімкнення та вимкнення комп’ютера; формувати навички роботи з мишею; набувати досвіду роботи на комп'ютері; розвивати просторову уяву, пам’ять, логічне мислення, спостережливість; виховувати культуру навчальної праці при роботі з комп’ютером.
Перегляд файлу

Клас: 2                                      Дата:                                        Предмет: Інформатика

Тема уроку: Увімкнення та вимкнення комп’ютера та інших пристроїв

Мета уроку: ознайомити учнів із назвами столів і їх призначенням, із робо­чим столом комп’ютера, правилами ввімкнення та вимкнення комп’ютера; формувати навички роботи з мишею; набувати досвіду роботи на комп'ютері; розвивати просторову уяву, пам’ять, логічне мислення, спостережливість; виховувати культуру навчальної праці при роботі з комп’ютером.

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:

Знати: елементи робочого стола

Вміти: вмикати комп’ютер, запускати програму

Обладнання: зошит, підручник, презентація, картки для гри.

Тип уроку: комбінований

МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ’ЯЗКИ: логіка.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Розминка

Гра «Крокодил»

Покажи предмет, що записаний на картці за допомогою рухів тіла та міміки.

 

2. Гра «Знайди потрібне слово»

Учитель називає якесь слово, пов’язане з пристроями комп’ютера, учні додають до нього ще одне слово, пов’язане з першим за змістом, і пояснюють, як ці слова пов’язані.

Наприклад:

персональний — комп’ютер;

плоский — монітор, сканер;

кольоровий — принтер;

лазерний — диск (принтер);

системний — блок;

керує — миша;

вказує — курсор.

 

3. Гра «Слова»

 

ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація учіння школярів.

 

ІV. Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу.

Запитання 1. Яку дію перш за все виконує людина, увійшовши до темної кімнати? (Вмикає світло.)

Запитання 2. Що робить водій, сівши за кермо машини та намагаючись поїхати з місця? (Заводить мотор, тобто «вмикає» машину.)

Запитання 3. Що необхідно зробити будь-якому робочому на заводі для початку роботи його приладу (станка)? (Ввімкнути станок.) Чи необхідні якісь знання для вмикання машини, станка, світла? (Так, певні знання потрібні, але

в прикладі зі світлом достатньо знати розташування перемикача.)

— А що людина повинна зробити для того, щоб попрацювати за комп’ютером? (Ввімкнути його.) Чудово, ви дійсно вже дорослі діти і знаєте, що перш ніж розпочати роботу з будь-яким приладом, його необхідно ввімкнути.

— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися вмикати та коректно вимикати комп’ютер.

Скажіть, коли ви вранці просинаєтеся, ви відразу готові йти до школи чи вам необхідний деякий час для просинання, одягання та сніданку?

— А коли ви лягаєте спати, чи відразу засинаєте? Чи людині необхідний деякий час для наведення порядку в думках та спокійного засинання?

— Так, ви праві. І для просинання, і для засинання людині потрібен деякий час. Майже так само влаштований і комп’ютер! Коли його увімкнути, він розсилає у свої прилади велику кількість електричних сигналів, і це потребує певного

часу (звісно, нетривалого, до 30 секунд у середньому). А під час вимикання ці сигнали повинні завершити свою роботу, інакше в разі некоректного вимикання комп’ютер отримає програмний сбій та може, у найстрашнішому випадку, зовсім не ввімкнутися більше, зламатися. Тому дуже важливо вміти вмикати комп’ютер та коректно завершувати його роботу.

Вмикання

Перед початком роботи слід переконатись у відсутності видимих пошкоджень на робочому місці. Потім потрібно ввімкнути монітор комп’ютера.

Ввімкнути комп’ютер (кнопкою живлення на корпусі системного блоку). Після цього потрібно почекати, поки відбудеться автоматичне завантаження операційної системи. Це може зайняти декілька хвилин. Якщо на комп’ютері зареєстрований лише один користувач і встановлена операційна система Windows, то автоматично розпочинається сеанс роботи. Процес підготовки комп’ютера до роботи закінчився. Цей процес називають завантаженням. Комп’ютер зупинився. Він чекає команд, які дії виконувати далі.

Скажіть, будь ласка, які бувають столи? (Столи бу­вають журнальні, за якими обідають, за якими малюємо, пишемо)

Стіл, за яким ви пишете, малюєте, називають робочим.

Комп’ютер теж має робочий стіл. На робочому столі розташовані маленькі картинки — піктограми. Під кожною піктограмою є напис.

Якщо підвести курсор до піктограми і клацнути двічі лівою кнопкою миші (а ви вже вмієте це швидко робити), то комп’ютер відразу відреагує. Почне працювати програма, якій відповідає ця піктограма.

У нижній частині Робочого столує горизонтальна смужка сірого ко­льору — її називають Панель задач. Коли ми щось робимо з програмами або документами, на Панелі задач з’являються кнопки для кожної від­критої (працюючої) програми.

На Панелі задач є дуже важлива кнопка Пуск. Вона відкриває Голо­вне меню, у якому містяться всі про­грами, встановлені на комп’ютері.

На Робочому столі завжди роз­міщені піктограми Мій комп’ютер

та Кошик. Решту ти можеш внести сам за бажанням. На Робочому столі можна розміщувати піктограми програм, ігор, документів і папок, якими ти найчастіше користуєшся.

Вимикання

Комп’ютер не можна вимикати, як телевізор або праску. Для вимикання комп’ютера необхідно виконати такі дії:

1)    Встановити вказівник миші на кнопку Пуск у лівому нижньому куті екрану і клацнути лівою кнопкою миші.

2)    У списку команд, які з’являться, клацнути на команді «Выключить компьютер».

3)    У вікні  «Выключить компьютер» клацнути на кнопці «Выключение» для автоматичного вимкнення комп’ютера – буде виконана відповідна процедура, і комп’ютер вимкнеться.

У випадку виконання команди «Ждущий режим» комп’ютер зменшує споживання електроенергії. Досить натиснути будь-яку клавішу або пересунути мишу, щоб повернувся робочий стан.

У випадку виконання команди «Перезагрузка» завершується робота комп’ютера і знову завантажується операційна система.

 

Фізкультхвилинка

 

V. Осмислення, узагальнення, систематизація знань.

1.  Робота з підручником.

Читання параграфу «ланцюжком»

Ст. 31

 

2. Практична робота на ПК.

 

VІ. Підсумки уроку.

1. Релаксація

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 жовтня
Переглядів
361
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку