Урок узагальнення і систематизації з теми «Усна народна творчість» 8 клас
Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів з розділу « Усна народна творчість»; вчити порівнювати, аналізувати і виділяти головне; розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення та уяву, пам'ять ; прищеплювати любов до рідної мови, викликати інтерес до творчості українського народу як джерела натхнення.
Тип уроку: урок узагальнення та закріплення вивченого матеріалу.
Обладнання: тести, лепбуки.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І Організаційний момент.
ІІ. Оголошення теми, мети й завдань уроку.
Мотивація навчальної діяльності.
Із прадідівських часів до нас прийшли думи та пісні. Багато століть лунають вони над нашою землею, як живий голос далеких предків. Сьогодні на уроці ми презентуватимемо свої роботи (лепбуки), над якими працювали протягом вивчення розділу «Усна народна творчість», виконуватимемо тестові та творчі завдання, відстоюватимемо свої думки та змагатимемося.
ІІІ. Основний зміст уроку. Виконання системи завдань.
Однією з найважливіших і найбагатших частин художньої культури українського народу є його усна народна творчість.
Народна пісня – це народна історія, жива, яскрава, сповнена барв, істин, історій, яка розкриває все життя народу.
Бо нічим прожити. (« Зажурилась Україна»)
Та збирайтеся до хана у гості!» («Та, ой, як крикнув же козак Сірко»)
А татар – утроє. («Ой Морозе, Морозенку»)
В місті Жаботині. («Максим козак Залізняк»)
Погубили шуби. (« Чи не той то хміль»)
Та не маю долі. («За Сибіром сонце сходить»)
Повчальністю – правдивістю…( дотепністю, милозвучністю, чарівністю, оригінальністю).
Скільки прекрасних перлин, багатих, цікавих за змістом , яскравих мистецькою формою має народна творчість. Та найбільшою окрасою є пісні, зокрема пісні Марусі Чурай.
-Де народилася Маруся Чурай:
А на Полтавщині
Б на Черкащині
В на Закарпатті
Г на Київщині
-Який гетьман врятував Марусю від страти:
А Петро Сагайдачний
Б Іван Виговський
В Богдан Хмельницький
Г Петро Дорошенко
-Історія життя Марусі Чурай – це:
А історичний факт
Б літературна вигадка
В легенда
Г міф
Іван Франко говорив, що думи – безсмертні пам’ятки, створені генієм самого народу.
ІV. Підсумок уроку. Складіть сенкан на тему «Фольклор»
Фольклор
Народний, мудрий
Направляє, сприяє, закликає
Вчить як на світі жить
Народна творчість.
Домашнє завдання. Виписати із народних пісень та дум слова-символи та пояснити їх.
Вписати в кола Вена спільні та відмінні ознаки дум та історичних пісень.
.