Конспект уроку " Узагальнення і систематизація матеріалу з теми " Усна народна творчість" "

Про матеріал
Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів з розділу « Усна народна творчість»; вчити порівнювати, аналізувати і виділяти головне; розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення та уяву, пам'ять ; прищеплювати любов до рідної мови, викликати інтерес до творчості українського народу як джерела натхнення.
Перегляд файлу

Урок узагальнення і систематизації з теми «Усна народна творчість»      8 клас

Мета:  узагальнити й систематизувати знання учнів з розділу « Усна народна творчість»;  вчити порівнювати, аналізувати і виділяти головне;  розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення та уяву, пам'ять ; прищеплювати любов до рідної мови, викликати інтерес  до творчості українського народу як джерела натхнення.

Тип уроку: урок узагальнення та закріплення вивченого матеріалу.

 Обладнання:  тести, лепбуки.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І Організаційний момент.

ІІ. Оголошення теми, мети й завдань уроку.

Мотивація навчальної діяльності.

Із прадідівських часів до нас прийшли думи та пісні. Багато століть лунають вони над нашою землею, як живий голос далеких предків. Сьогодні на уроці ми презентуватимемо свої роботи (лепбуки), над якими працювали протягом вивчення розділу «Усна народна творчість», виконуватимемо тестові та творчі завдання, відстоюватимемо свої думки та змагатимемося.

 ІІІ. Основний зміст уроку. Виконання системи завдань.

  • Слово вчителя.

Однією з найважливіших і найбагатших частин художньої культури українського народу є його усна народна творчість.

  • Презентація  першої сторінки лепбуку «Із історії фольклору».

                        C:\Users\Pasha\Desktop\изображение_viber_2022-01-04_20-15-29-746.jpg     C:\Users\Pasha\Desktop\изображение_viber_2022-01-04_20-24-35-945.jpg

Народна пісня – це народна історія, жива, яскрава, сповнена барв, істин, історій, яка розкриває все життя народу.

  • Презентація другої сторінки лепбуку « Українські історичні пісні».
  • З якої пісні взято ці рядки:
  • Зажурилась Україна,

Бо нічим прожити.  (« Зажурилась Україна»)

  •  «Та сідлайте ж ви коней, хлопці-молодці,

Та збирайтеся до хана у гості!»  («Та, ой, як крикнув же козак Сірко»)

 

  •  Полягло наших чимало,

А татар – утроє.      («Ой Морозе, Морозенку»)

 

  • Зібрав війська сорок тисяч

В місті Жаботині.  («Максим козак Залізняк»)

 

  • Ой втікали вражі ляхи—

Погубили шуби.   (« Чи не той то хміль»)

 

  • Повернувся я з Сибіру,

Та не маю долі.    («За Сибіром сонце сходить»)

  • Гра «Доміно». Продовжте ряд , чим приваблює народна пісня.

 Повчальністю – правдивістю…( дотепністю, милозвучністю, чарівністю, оригінальністю).  

Скільки прекрасних перлин, багатих, цікавих за змістом , яскравих мистецькою формою має народна творчість. Та найбільшою окрасою є пісні, зокрема пісні Марусі Чурай.

  • Презентація третьої сторінки лепбуку «Пісні Марусі Чурай».
  • Виконайте тестові завдання:

-Де народилася Маруся Чурай:

А на Полтавщині

Б на Черкащині

В на Закарпатті
Г на  Київщині

-Який гетьман врятував Марусю від страти:

А  Петро Сагайдачний

Б  Іван Виговський

В  Богдан Хмельницький

Г  Петро Дорошенко

-Історія життя Марусі Чурай – це:

А  історичний факт

Б  літературна вигадка

В  легенда

Г  міф

  •  Цитатний диктант. Хто так сказав? З якого твору  рядки?
  1. Прощай, милий мій синочку («Засвіт встали козаченьки»)
  2. Нащо ж ти, доню, Гриця отруїла? («Ой не ходи, Грицю»)
  3. Ой Бог знає, коли вернусь («Засвіт встали козаченьки»)
  4. Нехай він не буде ні їй, ні мені («Ой не ходи, Грицю»)
  5. Де  ти , милий, чорнобривий («Віють вітри, віють буйні»)

 

Іван Франко говорив, що думи – безсмертні пам’ятки, створені генієм самого народу.

  • Презентація четвертої сторінки лепбуку «Українські народні думи».
  • Літературний  диктант.
  • Думи розподіляються на історико-героїчні та … (соціально-побутові).
  • Скільки років козаки перебували у турецькій неволі /дума «Маруся Богуславка»/… (тридцять)
  • На відміну від пісні дума не поділяється на …(строфи).
  • Два рідних брати є героями думи… («Буря на Чорному морі).
  • Думи виконуються у супроводі…(кобзи, ліри чи  бандури).
  • Найдавнішим є запис тексту думи, що має назву… («Дума про козака Голоту»).
  • Протяжне проказування, яким виконуються думи, називається… (речетатив).
  • Скільки козаків-невільників звільнила Маруся Богуславка? … (сімсот).
  • Аукціон думок. Запишіть цікаву думку на тему «Усна народна творчість у нашому житті».

ІV. Підсумок уроку. Складіть сенкан на тему «Фольклор»

Фольклор

Народний, мудрий

Направляє, сприяє, закликає

Вчить як на світі жить

Народна творчість.

Домашнє завдання. Виписати із народних пісень та дум слова-символи та пояснити їх.

Вписати в кола Вена спільні та відмінні ознаки дум та історичних пісень.

.

docx
Додано
5 січня 2022
Переглядів
1172
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку