конспект уроку: Вадим Скомаровський «Вірний друг». Добір інших заголовків до твору. Порівняння творів на одну тему, різних за жанрами. Ознайомлення з алгоритмом порівняння.

Про матеріал
конспект уроку для 2 класу з читання. На тему: Вадим Скомаровський «Вірний друг». Добір інших заголовків до твору. Порівняння творів на одну тему, різних за жанрами. Ознайомлення з алгоритмом порівняння.
Перегляд файлу

Розділ: Осінь наша, осінь - неба ясна просинь

Тема: Вадим Скомаровський «Вірний друг». Добір інших заголовків до твору. Порівняння творів на одну тему, різних за жанрами. Ознайомлення з алгоритмом порівняння.

 

Мета: ознайомити учнів з віршем Вадима Скомаровського «Вірний друг»; удосконалювати вміння виразно декламувати вірші, аналізувати зміст прочитаного твору. Вчити порівнювати твори на одну тему, різні за жанрами. Збагачувати словник словами — назвами шкільних речей; розвивати читацький інтерес, мовлення, увагу, пам'ять; виховувати бажання вчитися, пізнавати світ, збагачуватися знаннями.

 

Обладнання: презентація; Савчук А. Українська мова та читання»: підруч. для 3 кл. загал. серед. освіти. У 2 ч. Ч. 2 / А. Савчук. – Тернопіль : Підручники і посібники, 2020 – 144 с.; відео.

 

Інтернет джерела:

https://www.youtube.com/watch?v=DxS_dV9T55U

 

Хід уроку

  1.                Організація класу.
  •                      Добрий день, дітки. Мене звати Ірина Володимирівна, сьогодні  урок читання проведу у вас я.

 

Добрий день!

Сіли рівно, озирнулись,

Одне одному всміхнулись,

Якщо добре працювати –

Вийдуть гарні результати.

Тож не гаймо,

До роботи приступаймо!

- Девіз уроку: Усім гарно, дружно працювати, мову рідну добре знати!

 

          - На уроці нам будуть потрібні: підручник, ручка, олівець, лінійка.

          - Погляньте, чи в кожного з вас є все необхідне для уроку.

-  Сьогодні у нас з вами буде дуже цікавий урок. Сподіваюсь, що він пройде швидко та захоплююче. Принесе всім нам задоволення і нові знання.  -  Розпочнемо!

II.  Актуалізація опорних знань

2.1 Бесіда.

- Діти, що ми читали минулого уроку? (оповідання «Аби швидше почути дзвоник»).

-  Хто є автором цього оповідання? (Василь Сухомлинський).

-  Де відбувалися описані події? (у школі).

-  Про що говорив учитель учням? (про звук).

-  Як діти сприйняли розповідь учителя?(зацікавилися). 

- Чому, Юрко захотів сісти за останню парту? (щоб скоріше почути дзвоник).

- Ну от ми пригадали минулу тему, перейдемо до нової.

  1. Мовленнєва розминка.
  •                      Але спершу відгадаємо одну загадку, слухайте уважно:

На уроках, в книжці, в школі

почерпнеш ти їх доволі.

І назавжди у житті

стануть друзями тобі. (Знання)

— Звідки ми одержуємо знання? (Із книг, телепередач, інтернету...).

— Для чого, на вашу думку, людям потрібні знання? (Відповіді дітей).

— Яким звуком починається слово-відгадка? ([з].) Вимовте цей звук чітко кілька разів. Доберіть слова, які починаються звуками [з], [з'].

2.3  Мотивація навчальної діяльності.

— Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (Відповіді дітей).

-Дітки, як ви думаєте, що ми будемо сьогодні робити на уроці? (Читати, дізнаватися щось нове).

- Відкрийте підручник на ст. 8 та прочитайте заголовок вірша. Кого, на вашу думку, можна назвати «вірним другим»? (Відповіді дітей).

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  •          Сьогодні ми будемо читати вірш Вадима Скомаровського «Вірний друг». Пригадаємо попереднє оповідання та порівняємо ці твори за певним алгоритмом.

IV. Вивчення нового матеріалу.

4.1 Розповідь про життєвий і творчий шлях Вадима Скомаровського

- Сьогодні ми будемо читати вірш Вадима Скомаровського «Вірний друг», але спершу я вам розповім про автора.

Народився Вадим Скомаровський 1 червня 1937 року в селі Балико-Щучинка (Кагарлицький район на Київщині). Багата природа розвивала творчу уяву майбутнього поета, дещо скрашувала його дитинство, яке припало на роки війни. У дитинстві майбутній поет зачитувався книжками Аркадія Гайдара і Миколи Трублаїні. Батько загинув на фронті. Мати все життя працювала вчителькою. Після закінчення семирічки, а потім Ржищівського педучилища Вадим працював учителем у Бородянській школі на Київщині. Згодом закінчив Ізмаїльський педагогічний інститут. Був головним редактором і директором видавництва «Молодь» яка була тісно пов'язана зі школою та молоддю.

1956 року Вадим Скомаровський надрукував у журналі «Піонерія» свій перший вірш для дітей. Невдовзі з'явилися перші поетичні збірки «У сестрички радість» (1959) та «Зірочка» (1960).

У 1963 році вийшла в світ книжка Вадима Скомаровського «На Тарасовій горі» — вірші, присвячені Тарасові Шевченку. Відтоді поет часто звертався до образу Великого Кобзаря. У 1973 році він видав збірку «Тарасова криниця», а в 1979 — створив поему «Тарасові птиці». Це одні з найбільш яскравих, натхненних сторінок у творчості Вадима Скомаровського. Він пише також гумористичні, сатиричні поезії, мініатюри, шаржі.

Твори В. П. Скомаровського перекладено багатьма мовами. Вони видані у Болгарії, Польщі, Чехії та Канаді.

  1.  Читання вірша
  •                      Прочитаємо його вірш «Вірний друг». Спершу уважно послухайте!

 

Вчитель виразно читає текст.

• Читаю для себе.

Самостійне мовчазне читання вірша. (2 рази)

  •                      А зараз самостійно, пошепки прочитайте вірш двічі.

 

  1.  Робота над віршем ( поданих після тексту на с. 8.)
  •                      Про що йдеться у вірші? (про Івасика в якого є вірний друг – шкільний дзвінок. Також про дзвінок який сповіщає на урок і перерву.) .
  •                      Чому вірш має такий заголовок? (Тому що дзвінок є другом для Івасика).
  •                      Чому дзвінок є вірним другом Іванка? (Дзвінок сповіщає його коли він запізнюється).
    1.  Словникова робота.

Загаятися затриматися, забаритися, припізнитися.

  •                      Давайте спробуємо скласти речення зі словом загаятися. Заміни слова загаятися словами-синонімами. (Сьогодні я загаявся і спізнився до школи.).
    1.  Робота в парах. Добір інших заголовків до вірша.
  •                      Погляньте на вірш і скажіть, який заголовок можна ще до нього підібрати? (Дзвінок).
    1.  Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=DxS_dV9T55U

  1.  Порівняння творів. Робота з таблицею.

Пригадайте оповідання Василя Сухомлинського «Аби швидше почути дзвоник». Що спільного в цьому оповіданні та вірші «Вірний друг»?

  

 

— Попрацюйте в групах. Порівняйте твори Василя Сухомлинського і Вадима Скомаровського. Використовуйте пам'ятку, вміщену в підручнику на с. 9.

 

 

«Вірний друг»

«Аби швидше почути дзвоник»

  1.               Автор:  Вадим Скомаровський
  2.               Жанр: вірш
  3.               Головні дійові особи: шкільний дзвінок та братик Івасик
  4. Головна думка: не запізнюватись на уроки.
  5. Головні риси твору: пора року осінь, уроки, дзвінок.
  1.               Автор:  Василь Сухомлинський
  2.               Жанр: оповідання
  3. Головні дійові особи: Юрко, учитель, учні.
  4.               Головна думка: уважно слухати вчителя, працювати на уроці.
  5.               Головні риси твору: пора року осінь, уроки, дзвінок.

 

  1.  Гра «Установи послідовність».

Учитель проєктує на екран рядки вірша, учням треба відновити їх.

- Погляньте на екран перед вами рядки з вірша, давайте спробуємо відновити їх порядок.

(2) дзень-дзелень та дзінь-дзілінь!

(4) не запізнювався він.

(1) Вже пора, мовляв, до школи —

(3) Ще ніколи, ще ніколи

• Формування навичок виразного читання вірша.

Декламування вірша учнями по одній строфі.

V. Підсумок уроку.

  1.  Рефлексія.
  •    Що ми сьогодні читали? (вірш «Вірний друг»).

          — Хто є автором? (Василь Сухомлинський).

— Чи збулись ваші очікування?

— Чи з'явилося почуття самоповаги від роботи на уроці? Похваліть себе.

5.2 Вправа «Квітка засвоєння».

Учні прикріплюють на дошці пелюстки квітки.

Зелені — все зрозуміло.

Сині — майже все зрозуміло.

Жовті — зрозуміло наполовину.

Оранжеві — дещо зрозуміло.

Червоні — нічого не зрозуміло

 

Оцінювання учнів (вербально)

-Молодці усі гарно справилися. Ми з вами добре попрацювали сьогодні.

Дякую вам щиро за урок і до наступної зустрічі. До побачення!

 

docx
Додано
3 грудня
Переглядів
13
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку