Конспект уроку "Характер людини. Дієслово to be: am, is, are. Present Simple Tense (ст.52-53)".

Про матеріал
Objectives: Ввести нові ЛО теми. Практикувати учнів у розрізнені «частин мови». Перевірити рівень засвоєння: ступені порівняння прикметників та котра година. Практикувати учнів у вживанні дієслова to be: am, is, are. Розвивати комунікативні вміння учнів. Вчити ввічливості, дисциплінованості, поваги до оточуючих. Teaching aids and teaching materials: Підручник, робочий зошит, роздруківки дієслова to be: am, is, are.
Перегляд файлу

THE PLAN OF THE LESSON

  19                                                                                        О. КАРПЮК            __5__ form

Aim: Характер людини. Дієслово to be: am, is, are. Present Simple Tense (ст.52-53)

Objectives: Ввести нові ЛО теми.

Практикувати учнів у розрізнені «частин мови».

Перевірити рівень засвоєння: ступені порівняння прикметників та котра година.

Практикувати учнів у вживанні дієслова to be: am, is, are.

Розвивати комунікативні вміння учнів.

Вчити ввічливості, дисциплінованості, поваги до оточуючих.

Teaching aids and teaching materials: Підручник, робочий зошит, роздруківки дієслова to be: am, is, are.

 

The procedure of the lesson:

  1. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення

1.Aim

- T: Good morning, dear pupils. Take your seats. I’m glad to see you. How are you today? Is anybody absent? Thank you. Well, let’s start our lesson. We have a lot of work to do. We are going to revise the grammatical material about Degrees of Comparison of Adjectives. Our topic today is «The character of the person». We'll revise the vocabulary on the topic – school subjects, personal and possessive pronouns, numerals and learn some new words. We’ll check how good are you in speaking “What time is it?”

2.Warm-up

Прослуховування і виконання завдань аудіо запису «Adjectives».

3.Check up the hometask

- Last time you wrote the test. Your marks are…

 

  1. Основна частина уроку

1.Reading

Ex. 2, p. 52

1)Pre-Reading Activity.

WB.Ex. 1, p. 52 – Answer the questions.

2)Reading.

Ex.2, p.52 – Read the names of some friends and their club.

3)Post-Reading Activity.

Retell what about this text is.

 

2. Speaking

Ex.5, p. 53 – Do the quiz. Answer “Yes, I do”, “No, I don’t” or “Sometimes”.

 

3.Grammar lab

Дієслово to be: am, is, are. (on the sheet of papers)

1.Choose the correct form of be (am, are, is).

1) I _____ a girl.

2) My father _____  at work.

3) Trixi and Susi _____  my cats.

4) The hamster _____  in the cage.

5) I _____  a painter.

6) My green pencil _____  on the floor.

7) Emma and Betty _____  good friends.

8) _____  you from Scotland?

9) His sister _____  seven years old.

10) We _____  children.

 

2.Finish the answers using the correct forms of to be (am, are, is).

1) Are they new here? - No, ________________ .

2) Is your classroom big? - Yes, ________________.

3) Are you from Scotland? - Yes, ________________ .

4) Is your van green? - No, ________________.

5) Are the DVDs in this box? - Yes, ________________ .

6) Is Henry in his room? - No, ________________ .

7) Are you football fans? - Yes, ________________.

8) Is Tom's mother in the kitchen? - Yes, ________________ .

9) Are Dan and Sue at home? - No, ________________.

10) Is the monster ugly? - Yes, ________________.

 

3. Writing

1)What time is it?

10:30 - ____________________________________

5:10 - ____________________________________

4:15 - ____________________________________

11:00 - ____________________________________

6:45 - ____________________________________

7:50 - ____________________________________

 

2)робота в зошиті

WB.Ex. 6, p. 24 – Fill in with: is / are / have / has. Then answer the questions.

WB.Ex. 7, p. 24 – Sort out these words.

 

III.Заключна частина уроку

1.Homework

WB.Ex.5, p. 23 – Choose the word and write it in.

 

2.Summarizing

Бесіда в режимі T-Р123.

Т: What did we do at the lesson today?

What time is it now?

What text have you read?

What is your favourite subject?

What task did you like the most?

What kind of person are you / your friend?

 

All of you were active today, so your marks are…

Thank you for the lesson!

Good-bye!

 

 

FRIEND'S APPEARANCE AND CHARACTER

 

 

character

 

 

  1.    When we speak about somebody’s character, we can characterize a person as polite, friendly, good-natured, kind-hearted, generous, thoughtful or, on the contrary, hard-hearted, ill-natured, rude, greedy, uncommunicative.
  2.    Now I’d like to describe my close friend.
  3.    Her name is Kate.
  4.    She is a beautiful girl of 10.
  5.    Kate is not very tall.
  6.    She is always very elegant, she wears the clothes of latest fashion.
  7.    Kate has long brown curly hair and dark green eyes.
  8.    Her eyelashes are very long and thick.
  9.    Kate’s face is oval and she has a turned-up nose.
  10. She is a well-bred, merry and kind per-son.
  11. She is very tactful and shy.
  12. Kate is a pleasant person to deal with, she never loses her temper.
  13. She also has a kind heart and a strong will.
  14. She is always ready to help her friends.
  15. Kate always manages to be amusing and cheerful.
  16. She is an easy-going girl.
  17. I am very happy to have such a friend.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗОВНІШНІСТЬ ТА ХАРАКТЕР МОГО ДРУГА

 

 

character

 

 

  1.    Коли ми говоримо про чийсь характер, ми можемо так характеризувати людину: привітна, дружелюбна, великодушна, добросерда, щира, турботлива чи, навпаки, жорстока, злісна, груба, жадібна, нетовариська.
  2.    Тепер я хочу описати мою кращу подругу.
  3.    Її звуть Катя.
  4.    Вона красива дівчинка 10 років.
  5.    Катя не дуже висока.
  6.    Вона завжди дуже елегантна, вдягається по останній моді. (мужская обувь интернет магазин)
  7.    У Каті довге коричневе кучеряве волосся і зелені очі.
  8.    Її вії дуже довгі і густі.
  9.    У Каті овальне обличчя і кирпатий ніс.
  10. Вона вихована, весела і добра людина.
  11. Вона дуже тактовна і соромлива.
  12. З Катею приємно мати справу, вона ніколи не втрачає самовладання.
  13. У неї також добре серце і сильна воля.
  14. Вона завжди готова допомогти друзям.
  15. Каті завжди вдається бути цікавою в спілкуванні, веселою.
  16. Вона добродушно-весела дівчина.
  17. Я дуже щаслива, що в мене така подруга.

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Англійська мова (5-й рік навчання) 5 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
13 серпня
Переглядів
150
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку