Поглибити знання дітей про воду, про властивості води на основі пошуково-дослідницької діяльності, формувати уявлення дітей про роль цінність води для всього живого, дати поняття про місце знаходження, розвивати спостережливість, уміти робити висновки з результатів спостережень, виховувати бережливе ставлення до води
Конспект уроку з курсу
« Я досліджую світ»
Тема : « Навіщо потрібна вода. Властивості води»
1 клас
Вчитель
Дацьківської гімназії
Бутка О.В.
Мета: поглибити знання дітей про воду, про властивості води на основі пошуково-дослідницької діяльності, формувати уявлення дітей про роль цінність води для всього живого, дати поняття про місце знаходження, розвивати спостережливість, уміти робити висновки з результатів спостережень, виховувати бережливе ставлення до води
Матеріали: -2 столи : 1) тарілочки, стакани, графин, ложки, 2)стакани із кольоровою водичкою, квіти із серветок, харчові барвники
-Зображення Капітошки
-Хмаринки усіх пір року
-Краплинки із завданнями
Відео: Пісенька Капітошки, мелодія для руханки, Відео «Значення води»
Карта Властивості води (мольберт малий)
Картинки « Вода в побуті» (мольберт великий)
Картинки Тварини
Картки « Обведи об’єкти яким не потрібна вода»
Медальки «Капітошка»
Хід навчального заняття
1.Ранкове коло
Віршик
Давайте наш урок розпочнемо нашим девізом, щоб у нас був хороший настрій і нам добре і дружньо працювалось
Ми тепер одна сім’я
Неповторний ти і я
Будемо усі дружити
В мирі завжди будем жити!
Гра- фантазія ( у колі)
Уявіть собі, що ви рослина, тварина чи людина якоїсь професії.
- Чи потрібна вам вода? Для чого?
( Наприклад , я - вчитель, але я як ваші мами пере одяг, готую їжу.
Я- квітка, і вода потрібна мені, бо я хочу пити
Я -риба, без води я не зможу жити
Я- пожежник, вода потрібна мені для того, щоб гасити пожежі)
- Отже, усім нам потрібна вода!
Обмін інформацією
- Де ми можемо побачити воду?
- Як ви думаєте, що станеться. Якщо зникне уся вода?
Календар погоди
Нашим синоптиком буде….
2. Повідомлення теми уроку
Сьогодні ми розпочинаємо новий тиждень під назвою ВОДА, поговоримо навіщо вона нам, про її властивості
3. Сюрпризний момент
- Сьогодні до нас завітав казковий герой
- Хто це?
- Хто такий Капітошка? ( краплинка води)
4. Перегляд відео
Пропоную прослухати його пісеньку і пригадати його пригоди ( Пісня капітошки)
Капітошка завітав до нас з просьбою про допомогу. Він спустився з хмаринки, але на жаль тепер не знає з якої і як туди потрапити.
- Як ви думаєте з якої хмаринки спустився Капітошка? ( з осінньої)
- Чому так думаєте?
Але як же йому потрапити саме на цю хмаринку?. Тут нам знадобляться інші краплинки- це друзі Капітошки. Вони зможуть вказати йому шлях. Але щоб вони це зробили, ми повинні виконати завдання , які вони нам приготували
- Тож допоможемо Капітошці?
Завдання 1 Які властивості має вода
- Чи знаєте, діти, які властивості має вода?
- І я вже призабула, тож давайте зараз побавимось з водичкою і дамо відповідь на це питання
- Дослід 1
- Візьміть свою склянку, піднесіть до носика, понюхайте. Чи має вода запах?
- Отже, ВОДА НЕМАЄ ЗАПАХУ.
- Прикріпіть картку висновок на стенд
Дослід 2
- А тепер випийте трохи води
- Чи має вона смак?
- Отже, ВОДА НЕМАЄ СМАКУ
- Прикріпіть на стенд
Дослід 3
- Якого кольору вода?
- Зараз у свою склянку покладіть ложку. Чи бачимо ми її?
- Отже, ВОДА- ПРОЗОРА
- Прикріпіть картку на стенд
Дослід 4
- Як ви думаєте, чи вода має форму?
- Погляньте у графин , вода як графин. У ваших склянках , як склянки
- Отже, ВОДА НЕМАЄ ФОРМИ, А ПРИЙМАЄ ФОРМУ ПОСУДИНИ В ЯКІЙ ПЕРЕБУВАЄ
- Прикріпіть картку на стенд
Дослід 5
- Із склянок вилийте трохи води у тарілочку. Що сталося?
- Отже, ВОДА- ТЕКУЧА
- Прикріпіть картку на стенд
ОТЖЕ, ВОДА немає запаху, смаку. Вона прозора, текуча і набуває форму посудини, яку займає.
Я думаю, що справившись із цим завданням ми можемо прикріпити першу краплинку яка вказуватиме шлях для Капітошки.
Завдання 2 Значення води
А ось завдання від другої краплинки
- Яке значення має вода для людей?
- Чи змогли б жити без неї люди?
- Давайте розглянемо ці картинки, вони зможуть нам дати відповідь на ці питання
- Як люди використовують воду у побуті?
За свої старання прикріплюємо другу краплинку
5. Фізкультпауза
Я буду розповідати вам казочку про осінню краплинку, а ви допоможіть відтворити її з допомогою рухів ( грає мелодія)
Маленька краплинка мандрувала собі по небу на хмаринці (діти ідуть по колу).
Аж раптом здійнявся сильний осінній вітер (по колу, махають руками)
Хмаринка все швидше і швидше летіла
Так, що маленька краплинка не втрималась і впала на землю ( опускаються, присідають)
Засумувала, навіть задрімала ( дрімають)
Аж тут до неї приєднались такі ж краплинки – це її друзі(встають і знову опускаються)
Усі вони весело затанцювали ( за руки, в коло і до середини).
І зупинились відпочити в невеликій калюжі.
Завдання 3.
-Чи потрібна вода рослинам?
Дослід 6 із паперовими квітами
Щоб побачити як рослини п’ють воду, зараз ми знову побавимось із водичкою, але зробимо її кольоровою.
- Як ви думаєте, щоб трапилось із рослинами, якби зникла уся вода?
- Прикріплюємо третю краплинку
Завдання 4
- Яке значення вода має для тварин?
- Чи змогли б вони жити без неї?
- Для яких видів тварин вода є житлом?
- Прикріплюємо 4 краплинку
Завдання 5 Кому не потрібна вода?
Це завдання ми виконаємо на картках. Вам потрібно обвести ті предмети чи об’єкти яким для життя не потрібна вода
Як ми можемо назвати їх одним словом? До якої природи вони належать?
Перегляд відео «Значення води»
Пропоную переглянути відео і ще більше дізнатись про значення води
Бесіда за змістом
Прикріплюємо п’яту краплинку
Ось ми і справились із усіма завданнями і тепер Капітошка зможе за краплинками піднятись на свою хмаринку, щоб разом із своїми друзями продовжити подорож
Підсумок уроку
- Чи сподобалось вам допомагати Капітошці?
- Що ви можете сказати про властивості води?
- Кому вона потрібна?
Вручення емблем – подарунків від Капітошки
ДОДАТКИ