Конспект уроку Води суходолу- поверхневі і підземні.

Про матеріал
Конспект уроку на тему Води суходолу- поверхневі і підземні. Призначений для учнів та вчителів 6 класу. Вчитель географії Задорожна Тетяна Зеновіївна
Перегляд файлу

Тема: Води суходолу- поверхневі і підземні. Річка: річкова система, басейн річки, річкова долина. Найдовші, найбільші за площею басейну і найповноводніші річки світу.

Мета:

 - навчальна: поглибити знання учнів про гідросферу шляхом вивчення річок як частини світового кругообігу води в природі; розширити поняття про річку та її частини, основні види вод суходолу – поверхневі і підземні

- розвивальна: розвивати  практичні вміння учнів визначати елементи річкової системи, вміння працювати з різноманітними джерелами знань, розвивати творче мислення, вчити застосовувати набуті знання в повсякденному житті;

- виховна: виховувати бережливе ставлення до водних ресурсів.

Обладнання: фізична карта півкуль, атлас, підручник, зошити, контурні карти,

Тип уроку: комбінований

 

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань і умінь учнів.

Прийом «Бліц опитування»

- Згадайте з яких частин складається гідросфера?

- Яка частина гідросфери припадає на води суходолу?

- Як води суходолу пов'язані з Світовим океаном?

Які найбільші річки та озера вам відомі?

Прийом «Географічний диктант»

  1. Найсприятливіші умови для проживання живих організмів у Світовому океані це ділянка….
  2. На які 3 групи поділяються живі організми в Світовому океані?
  3. Що з грецької означає «нектон»?
  4. В якій частині Світового океану мешкає бентос?
  5. Чому морську воду називають «рідкою рудою»?
  6. На які групи поділяються багатства вод Світового океану?
  7. Що належить до енергетичних ресурсів Світового океану?
  8. Мінеральні ресурси Світового океану це…
  9. Що належить до біологічних ресурсів Світового океану?
  10. Як люди використовують енергію припливів?
  11. Найбільш небезпечний забруднювач вод Світового океану це…
  12. Як позначають морські порти га географічних картах?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Прийом «Практичність теорії»

Вчитель

Значення річок в природі та житті людини дуже велике. Вони є однією з основних ланок світового кругообігу води в природі. Людина здавна використовувала річки як шляхи сполучення, засновувала на їх берегах свої поселення. Річки – джерела прісної води, риби і багато іншого, без чого наше життя уявити не важко, якщо взагалі можливо. Якщо на глобусі залишити позначення всіх річок земної кулі та їх приток, то материки будуть виглядати немов вкриті блакитною павутиною. Сьогодні на уроці ви поближче познайомитесь із цими дивовижними витворами природи, а також з’ясуєте, що являють собою річки та як вони «живуть».

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Вчитель

Річка – це природний водний потік, який тече у виробленому ним самим заглибленні руслі.

Зустріч 42 - 49 Зошит з природознавства 4 клас Грущинська І В ГДЗ/відповіді  Нова програма 2015 року » Допомога учням

Давайте на карті розглянемо як позначається річка.

Це лінійний умовний знак синього кольору. На плані місцевості ще й вказано напрям течії, мости через річку.

Головні частини річки.

Витік – це місце де вона бере свій початок: може бути озеро, болото, джерело, льодовики. Витоки бувають різні. Одні річки як Ангара витікають з озер; інші, наприклад Об, беруть початок у льодовиках; ще інші, як Волга, починається там, де  на поверхню виходять підземні води.

Гирло – місце, де річка впадає в океан, в іншу річку. Усі найбільші річки впадають у моря або затоки Океану. Деякі річки закінчуються в озерах, але більшість є притоками інших річок. Коли річка впадає в іншу річку  з правого боку- це буде права притока, а коли з лівого боку – ліва.

Річкова долина – це зниження, яке простягається від її витоку до гирла.

Русло – частина долини, що зайнята водним потоком постійно.

Площа суходолу, з якої вся вода стікає в одну річку, називається річковим басейном.

Кожна річка навіть маленька має свій басейн. Найбільший басейн в Амазонки.

Напрям і швидкість течії річки залежить від рельєфу поверхні, якою вона тече.

 

Презентація на тему "Поняття про річку та річковий стік"

 

Прийом «Хто швидше?»

Проведемо змагання, на швидкість. Учні, якого ряду швидше знайдуть в атласі та вірно напишуть на дошці, куди впадає річка.

Презентація «Річки Євразії». 7 клас

 

Розповідь вчителя

У багатьох країнах світу є свої визначні пам'ятки, про які знає вся планета. Це і споруди, про висоту яких багато з нас і мріяти не можуть. Будинки, які дивують своєю красою. Замки, собори, церкви – все це є пам'ятками багатьох країн. Але головними пам'ятками все-таки є природні пам'ятки. Це, наприклад, найвищі гори світу, такі як Еверест (Джомолунгма), Мон-Блан (найвища гора Європи) і багато інших. Це річки, це каньйони, ліси, водоспади. Одними з таких численних пам'ятників є річки.

Довгих річок досить багато, в самих різних країнах світу. У школі дітей вчать, що найдовша річка світу – це Ніл, який знаходиться в Єгипті. Але останнім часом з'явилося багато припущень з приводу того, що найдовшою річкою, незабаром, може стати знаменита своєю повноводністю Амазонка. Але це всього лише дві річки світу, а є ще безліч річок, які коротші ніж дані, але тим не менш довгі для своєї території. Що ж це за річки?

Третьою за довжиною річкою в світі є річка Янцзи. Вона розташована в Азії, в Китаї. Вона трохи коротша за річку Ніл, але для Азіатського регіону, вона є найдовшою. Річка – важливе джерело води в країні. На ній розташовано безліч ГЕС, ТЕС. Більше третини жителів Китаю живуть на цій річці і існують завдяки їй.

Недалеко від Янцзи розташована Жовта річка або Хуанхе, шоста за довжиною річка світу. Початок свій вона бере на Тибетському нагір'ї. Річка часто затоплювала прилеглі міста, тому на ній були побудовані величезні дамби. Вони відгородили річку від міст. А сумарна довжина дамби дорівнює 5 км. Як і на Янцзи, на цій річці розташована незліченна кількість ГЕС, завдяки яким прилеглі міста отримують воду і світло..

 

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Прийом «Географічний практикум»

Завдання 1.Знайдіть та підпишіть на контурній карті найбільші річки світу.

Завдання 2. Опишіть річкову систему Амазонки. Для цього визначте, де знаходиться її витік та в якому напрямку протікає головна річка, де знаходиться гирло. Назвіть ліві та праві притоки.

Завдання 3. Визначте, вододілом яких річок є гори Карпати.

VІ. Підсумок уроку.

Прийом «Роблю висновок»

VІІ. Домашнє завдання.

1. Опрацювати параграф у підручнику.

2. Підготувати повідомлення про найзабрудненіші річки світу.

 

doc
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
16 березня 2021
Переглядів
3112
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку