Пропоную відправитися разом з маленькими учнями у казку "Рукавичка". А казка ця незвична, вона математична. Разом із героями казки «Рукавичка» учні мають закріпити свої уміння розв'язувати приклади на додавання і віднімання в межах 20, розв'язувати задачі вивчених видів, повторити назви геометричних фігур.
УРОК-КАЗКА
З МАТЕМАТИКИ У 1 КЛАСІ
Тема уроку:
Вправи та задачі на засвоєння таблиць додавання й віднімання чисел у
межах 20.
Мета уроку:
Тип уроку: урок закріплення та повторення вивченого матеріалу
Обладнання: силуетні малюнки героїв казки «Рукавичка», таблиця-кросворд, картки для індивідуальної роботи, картка з цифрами для каліграфічної хвилинки, математичні віяла на кожного учня, лічильні палички (для роботи в парі), картка – зразок із зображенням фігури.
Хід уроку:
І. Організаційний момент
Дзвоник дзвонить, не стихає,
Школярів усіх скликає:
-Гей, до класу поспішайте,
На місця свої сідайте!
Починається урок!
На уроці не куняй-
Математику вивчай!
ІІ. Актуалізація знань учнів.
Вчитель показує картку з цифрами 4 15 2 6. Учні протягом 10 секунд розглядають і запам’ятовують цифри, після чого каліграфічно напам’ять записують у зошит.
3.Вправа «З’єднай та впізнай». Повторення усної нумерації чисел 1-20.
У кожного учня на парті лежить аркуш паперу, на якому зображені пронумеровані крапки (від1 до 20).
Завдання: послідовно, від 1 до 20 з’єднати лінією між собою крапки. (Повинно вийти зображення рукавички)
ІІІ Повідомлення теми і завдань уроку.
Що за хатка на узліссі?
Вся ворушиться, дрижить.
Де не взявсь – кабан біжить.
Тут і вовк іде, й ведмідь.
Кожен в хатці хоче жить.
Так вже тісно їм усім –
Ось-ось-ось порветься дім.
Що за дім такий лежить.
І ворушиться, й дрижить? («Рукавичка»)
- Отже я пропоную відправитися у цю казку. А казка ця незвична, вона математична. Разом із героями казки «Рукавичка» ми повинні закріпити ваші уміння розв’язувати приклади на додавання і віднімання в межах 20, розв’язувати задачі вивчених видів, повторити назви геометричних фігур.
ІV Закріплення вивченого матеріалу.
Автор:
Якось Дід старий по дрова в ліс ходив,
Та й у лісі рукавичку загубив.
Бігла лісочком тим Мишка маленька.
Бачить: лежить рукавичка старенька.
А вже настала холодна зима,
А в мишки ні хатки, ні нірки нема.
Миша:
Вже прийшли зимові дні –
Треба щось робити.
Хатка буде тут мені,
В ній я буду жити.
Автор:
Стала Мишка в рукавичці поживати,
Приклади складати та розв’язувати.
1. Складання й розв’язування прикладів. (Диференціація)
1-ша група - фронтальна робота.
2-га група – самостійна робота.
Завдання для 1-ої групи: із чисел скласти приклад і поєднати його з відповіддю.
Завдання для 2-ої групи: вправа «Шифрувальник». Обчислити приклади та за кодом розшифрувати слово.
с д а у і м б н и е х р ш з ф к я л в ж
18-8-4
2+4+3
10+5-2
15-0+1
10-10+3
Перевірка 2-ої групи. Повинно вийти слово «мишка»
Автор:
Ось і живе так Мишка - шкряботушка.
Коли скаче Жабка – скрекотушка.
Жабка: Хтось там є? Чи нікого нема?
Мишка: Я- Мишка-шкряботушка. А ти хто?
Жабка:
А я- Жабка – скрекотушка.
Пусти мене в хатку –
Будемо разом жити,
Разом працювати.
Та удвох дружити.
Мишка:
Заходь, хата не тісна.
Автор:
Жабка з Мишкою поживають
Про здоров’я своє дбають.
Треба й нам не забувати
Трішки всім відпочивати.
Автор: Живуть спокійно в рукавичці
І день, і другий, мов сестриці.
Стрибає по снігу
Якось Зайчик довговухий.
Замерз. Побачив хатку та й постукав.
Зайчик:
В рукавиці хтось є чи нема?
Звірята:
Зайчик:
Та я ж Зайчик – побігайчик.
Пустіть мене в хатку,
Будем разом жити,
Разом танцювати,
Та утрьох дружити.
Автор:
В рукавичці всі живуть
Та весну дружно ждуть.
Але щоб не сумувати
Можна з ними й задачу розв’язати.
3. Розв’язування задач. (Диференціація)
1-а група – колективне складання та розв’язання задачі за малюнком.
2-а група – самостійне розв’язування текстової задачі за підручником (с.118 №5).
Робота над задачею з І-ою групою:
Перевірка розв’язання задачі ІІ-ою групою учнів:
Автор:
Дружно так живуть – усі працюють.
Хоч зима надворі – не горюють.
Раптом Вовк з Лисичкою біжать.
Замерзли. Від холоду дрижать.
Вовк:
Яка тепла рукавичка тут лежить,
Тож зимою в рукавичці можна жить.
Лисиця:
Хтось там є? Чи нікого нема?
Звірята:
Вовк та Лисиця:
Та я ж Вовчок, сірий бочок.
А я –руда Лисичка
Пустіть нас до себе,
Лякатися не треба,
Будемо в мирі разом жити,
Працювати і дружити.
Автор:
Дружно так живуть, усі працюють,
Хоч мороз надворі – не горюють.
Вранці пироги печуть,
З ними чай духмяний п’ ють.
А ввечері всі п’ять
Кросворди сіли розглядать.
Міцно з’єднані вони.
А між ними три кути.
Хто я? Чи вгадаєш ти? (Трикутник)
Завдання: з паличок скласти фігуру за зразком. Додайте дві палички так, щоб вийшло 6 квадратів.
V Підсумок уроку
Автор:
Працюють усі звірятка без утоми весь день,
А потім співають веселих пісень.
А тут до лісу знову дід прийшов.
І рукавицю він свою знайшов.
Звірята:
Тепло нам було зимою в рукавиці.
Кожен скаже вам: «Спасибі», як годиться.
Дід:
І я радий, що без діла не лежала,
І всіх вас рукавиця зігрівала.
Ось і казочці кінець.
А хто слухав і працював – молодець.
Всі ви діти – молодці,
Гарно працювали!
Але дзвоник пролунав,
Він мені і вам сказав,
Що урок вже час кінчати,
Треба йти відпочивати.