Урок.Перетин прямих. Точка. Відрізок. Промінь. Порівняння відрізків за довжиною. Креслення відрізків. Відповідність кількості обєктів числу. Повітря.

Про матеріал

В даному уроці поєднано тему "Перетин прямих. Точка. Відрізок. Промінь. Порівняння відрізків за довжиною. Креслення відрізків. Відповідність кількості обєктів числу" і вивчення теми "Повітря"

Перегляд файлу

                                                  

 

 

 

 

 

 

Урок математики

на тему:

Перетин прямих.

Точка. Відрізок. Промінь.

Порівняння відрізків за довжиною.

Креслення відрізків.

Відповідність кількості обєктів числу.

Повітря.

 

 

 

                                                  Підготувала

                      вчитель початкових класів

                              Боровська Я.О.

 

 

 

Математика

Тема. Перетин прямих. Точка. Відрізок. Промінь. Порівняння відрізків за довжиною. Креслення відрізків. Відповідність кількості обєктів числу. Повітря.

Мета: закріпити склад числа 7; ознайомити із поняттями точка, відрізок, промінь; вчити користуватися лінійкою, креслити відрізки за зразком заданої довжини; ознайомити із повітрям, його важливістю для усього живого; виховувати працьовитість під час роботи на уроці, уважність та любов до природи

Обладнання: презентація до уроку, склад числа «Ракета», лінійка, презентація «Літаки».

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Гра «Зіркове небо»

Нічне небо прикрашають,

мерехтять вони, палають.

Безліч складено казок

про красунь нічних — … (зірок)!

Порахуй, скільки зірок в кожній групі.

2. «Сусіди числа» у зірковому просторі.

3. Встав пропущені числа.

4. «Засели ракети». Заселити тільки ті ракети,склад числа яких ми вже вивчили(2, 3, 4, 5, 6, 7).

- Склад якх чисел нам ще потрібно буде вивчити? (8, 9, 10)

5. Розвяжи космічні приклади. Прочитай їх різними способами.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

На нас сьогодні чекає незвична мандрівка у блакитному небі нас чекатиме безліч цікавого, літаки, зорі і багато цікавого.

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Бесіда про сузіря Великої Ведмедиці.

Велика Ведмедиця є сузір’ям північної півкулі, до складу якого входять сім зірок, що створюють своїм розташуванням фігуру, схожу на ковша з ручкою. Самими великими зірками сузір’я вважаються зірки Дубге і Аліот. На хвості сузір’я розташована Полярна зірка. Сьогодні ви дізнаєтесь, чому сузір’я Великої Ведмедиці так назвали.Напевно у багатьох виникає питання, чому сузір’я, що нагадує ківш, отримало назву Велика Ведмедиця. У Греції це сузір’я можна спостерігати дуже низько над північною частиною горизонту. А стародавні греки вважали, що саме в цьому місці мешкають виключно ведмеді. Саме тому сузір’я, розташовані в цьому місці, були прозвані Великою і Малою Ведмедицею.

2. Знайомство із точкою.

У небесній блакиті ми можемо побачити не тільки зірки, а й диво-дивне – це літаки, які вміють підніматись високо в небо і перевозити людей на далекі відстані. Кожний літак має пункт відправлення - це точка його вильоту. На картах позначається точкою. Зі столиці нашої держави кожного дня вилітає багато літаків за різними маршрутами. А з Києва і в Київ прилітають літаки . Тобто через Киї проходить безліч маршрутів, як і через точку безліч прямих ліній.

Іноді маршрути йдуть по прямій лінії і утворюють відрізок маршруту, як наприклад, Київ – Батумі, а іноді літаки вимушені летіти по кривій лінії.

V. Фізкультхвилинка. «Космічний екіпаж»

VI. Продовження роботи над новим матеріалом.

1. Бесіда про повітря.

Повітря – газоподібне тіло, що отчує земну кулю.

Вся зелень планети за один тільки рік утворює приблизно 3.000.000.000.000 тонн кисню. Проте його зміст в атмосфері складає на сьогоднішній день 21% (у містах-мегаполісах і зовсім 18%), в той час як кілька мільйонів років тому концентрація була майже в 2 рази вище — 37-40%. Кількість кисню в повітрі нижче 8% вважається загрозою для життя....

Майже в 2/3 тіла людини розташовується кисень. Він «подається» в органи через кровоносну систему. Однак рогівки очей — та єдина частина, яка отримує елемент безпосередньо з повітря....

Повітря - прозоре; безбарвне; не має запаху; легше води; заповнює всю порожнину; добре пропускає сонячне проміння; знаходиться у грунті і у воді.

Для чого нам потрібне повітря? (Воно потрібне для дихання людини, тварин, і для рослин.)

    Що станеться, якщо повітря раптом зникне? (Ми не проживемо і декількох хвилин.)

    Де знаходиться повітря? (Повітря заповнює всі проміжки, усі і щілини в предметах. Воно розчинене у воді морів, озер, річок, струмків.)

    Повітря оточує нас з усіх боків. Ви можете торкнутися повітря? Проведемо дослід, і ви відчуєте його.

    Візьміть поліетиленовий пакет й «упіймайте» ним повітря. Закрутіть пакет. Пакет наповнений повітрям. Зробіть невеликий отвір, натисніть на пакет і спрямуйте струмінь повітря на обличчя. Ви відчуєте дотик повітря до шкіри.

Учні беруть до рук зошит і махають ним біля обличчя.

    Що відчула шкіра на вашому обличчі? (Легенький вітерець) Чому він утворився? (Тому, що вітер — це рух повітря. Повітря постійно рухається. Вітер, який ми відчуваємо, — це і є повітря.)

    Що ви бачите навколо себе? (Столи, дошку, квіти, за вікном дерева, хмари.)

    Повітря заважає нам бачити предмети? (Ні, воно прозоре.)

    Чи можемо ми побачити повітря? (Ні, ми не бачимо повітря, що оточує нас.)

    За допомогою зору його можна виявити лише в деяких випадках. Проведемо дослід. Опускаємо у банку з водою склянку догори дном. Повільно нахиляємо її. Що ви бачите? (Зі склянки виходять бульбашки повітря, а в склянку потрапляє вода.)

    Якщо кинути в склянку з водою камінець, утворяться бульбашки. Чому?

    Якого кольору повітря? (Повітря безбарвне.)

    Але товстий шар повітря має колір. Блакитне небо — це товстий шар повітря, освітлений сонцем.

    Ми чуємо, як ллється вода, як ходять люди. Чи можемо ми почути повітря? Проведемо дослід. Візьмемо велосипедний насос. Починаємо накачувати повітря. Ви не бачите повітря, але чуєте, як воно виходить.

    Ви були в лісі? Вдихали лісове повітря? Чим воно пахне? (Лісом) Гуляли берегом річки або моря ввечері? Що ви відчували? (Запах річки, моря) Що ви відчуваєте, коли мама пече пиріг? (Запах пирога) Повітря не має запаху.

    Але іноді невидиме повітря стає видимим, коли в ньому занадто багато диму, воно набуває неприємного запаху, ним стає важко дихати.

2. Ознайомлення із поняттям «промінь»

Сонячні промені мають початок і не мають кінця. Вони розсіюються

3. Робота із відрізками.

А) Визначення найдовшого і найкоротшого відрізка.

Б) Порівняння відрізків.

В) Креслення відрізків заданої довжини за зразком.

VII. Підсумок уроку.

Що забруднює повітря? Забруднення повітря є серйозною проблемою для людей в усьому світі, що призводить до поганого самопочуття і розвитку безлічі хвороб.

Причини забруднення можна поділити на дві групи: природні процеси і діяльність людини.

До природних факторів належать:

  • виверження вулканів;
  • пожежі в лісах і степах;
  • пил від руйнування гір;
  • пилок від рослин;
  • виділення різних тварин і т.д.

Але найбільше забруднює повітря саме людина. Причини, пов’язані з діяльністю людей називають штучними або антропогенними. Їх можна поділити на такі види забруднення:

  • активне використання всіх видів транспорту;
  • розвиток промисловості та робота підприємств:
  • забруднення радіацією;
  • побутові відходи.

Будь-який вид транспорту, що працює на бензині, забруднює атмосферу. З вихлопної труби машини в повітря надходить багато шкідливих газів і токсичних металів, таких як оксиди азоту і свинець. Показник викидів важких металів по всьому світу складає більше 300 тис. тонн. Також від неповного згоряння палива виділяється чадний газ і кіптява. Ще джерелом забруднення є гумовий пил від автомобільних шин, якого за рік потрапляє в атмосферу понад 50 млн. тонн.

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
23 липня 2018
Переглядів
1204
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку