Конспект уроку ЯДС 3 клас " Чим цікаве яйце?"

Про матеріал
Тема. Чим цікаве яйце? Мета: ознайомити учнів із українською народною казкою « Яйце-райце», поглиблювати знання школярів про властивості курячого яйця; вчити учнів здобувати інформацію з друкованих джерел аналізуючи її і виділяти головне; виконувати самостійну роботу після її обдумування; формулювати, висловлювати і доводити власну думку; знаходити у повідомленні інформацію, конкретні відомості, фрази; дотримуватись правил поведінки під час різних форм організації навчальної діяльності; розвивати вміння обмінюватись думками, бажання досліджувати, інтерес до пізнання навколишнього світу; виховувати дружелюбність, організованість, доброзичливе ставлення до оточуючих.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Чим цікаве яйце?

Мета: ознайомити учнів із українською народною казкою « Яйце-райце»,      поглиблювати знання школярів про властивості курячого яйця; вчити учнів здобувати інформацію з друкованих джерел аналізуючи її і виділяти головне; виконувати самостійну роботу після її обдумування; формулювати, висловлювати  і доводити власну думку;знаходити у повідомленні інформацію, конкретні відомості, фрази;дотримуватись правил поведінки під час різних форм організації навчальної діяльності; розвивати вміння обмінюватись думками, бажання досліджувати, інтерес до пізнання навколишнього світу; виховувати дружелюбність, організованість, доброзичливе ставлення до оточуючих.

 Очікувані результати навчання:

дитина звертається, вітається, використовує ввічливі слова;

об’єднується з іншими дітьми у групу, в пари  для спільної діяльності;

висловлює та аргументує власну думку;

зіставляє почуте з власним досвідом;

систематизує та узагальнює необхідну інформацію;

вирізняє інформацію, корисну для збереження здоров’я, на пакуваннях та етикетках (складники, дата виготовлення, термін придатності тощо);

пояснює як розвивається курчатко всередині яйця;

знає для чого вирощують люди курей і як виростити екологічно чисту курку;

обирає продукти харчування, які містять тваринні білки;

знає у чому цінність яйця для організму людини;

уміє визначати свіжість яйця;

знає, що означає маркування на яйцях;

презентує результат власної творчої діяльності.

 

Обладнання  та матеріали:  картки для групової роботи, відеофільми, презентація, матеріали для проведення дослідів, кольоровий папір, клей, ножиці, шаблони.

І частина

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

1.Ранкова зустріч. 

1.1.  Привітання.

Доброго ранку – сонце привітне!

Доброго ранку – небо блакитне!

      Доброго ранку – в небі пташки!

 

         Доброго ранку – зелені дубки!

Доброго ранку – люди привітні!

Я всім бажаю, щоб посмішки квітли!

 

 

        1.2. Вправа «Побажай здоров'я».

Привітайте один одного, бажаючи здоров’я. (Доброго здоров’я, здрастуйте, здоровенькі були). З давніх давен у привітанні люди бажали один одному здоров’я. Бо здоров’я – це головне.

  1.           Заповнення «Галявини настрою».

Учні обирають квітку відповідного кольору і заповнюють «Галявину настрою». Після заповнення аналізуємо, якого настрою сьогодні у класі більше.

         1.4. Гра «Корисно-шкідливо» з цеглинками ЛЕГО.

- Давайте пригадаємо, які звички корисні, а які – шкідливі?

Учні показують зелену цеглинку - «корисно», а червону цеглику – «шкідливо».

1. Перебування на свіжому повітрі.

2. Звичка все брати в рот і куштувати на смак.

3. Тривале сидіння біля телевізора .

4. Миття рук перед вживанням їжі .

5. Дворазове чищення зубів .

6. Паління цигарок .

7. Правильне регулярне харчування .

8. Загартування.

9. Ранкова зарядка.

10.Правильний сон.

11. Дотримання режиму дня.

12. Переїдання.

13. Гризти нігті.

14. Зловживання солодощами…

 

            ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Повідомлення теми уроку.

2.1. Оголошення проблемного запитання, яке буде досліджуватися.

   - Щоб дізнатися куди будемо подорожувати  сьогодні з жевжиками,         прочитаємо  цікаву історію, яка сталася з нашими друзями.

 

 

Крихка знахідка

Виконувати місію зі скощуленим Номулом було важко. Він то пробував ходити догори дригом, то пульт від скрині заховав. Але нарешті час дії води минув.

Коли жевжоліт пролітав над Київською областю, у скрині відкрився порт у формі яйця. Пузлик і Блискавка заходилися з’ясовувати, що саме треба шукати. Адже з яйця може з’явитися пташка, черепаха, змія і на­віть крокодил.

Уточнивши інформацію, Пузлик вирушив на птахофабрику. Виявля­ється, на Київщині виробляють найбільшу кількість яєць в Україні.

— У кого б попросити яйце? — Пузлик оглядав місцевих мешканців.

Ось височенний птах на довгих ногах і з довгою шиєю. А яйце його завбільшки з жевжоліт. А ось красені з гучними голосами і яскравими хвостами, але кажуть, що яєць не несуть — то не їхня справа. От зграй­ка білосніжних птахів з оранжевими лапками та дзьобами чимчикує до води. Але їхнього яйця Пузликові не підняти. Аж ось мала рябенька пташечка, і яєчка в неї такі самі — те, що треба. Аби лишень не відмо­вила. Пузлик підготував пишну промову:

— Шановна пані! Чи не будете ви такі ласкаві подарувати мені ваше незрівнянне яєчко для однієї вельми корисної справи?

Пташечка зніяковіла й погодилася. Місію виконано!

Коли Пузлик із яйцем увійшов до жевжольота, Номул саме стрибав у довжину і — от біда! — ненароком зачепив крихку знахідку.

 

 - Отже, сьогодні ми завітаємо до  Київської птахоферми і дізнаємося, чим цікаве яйце, навчимося читати маркування на яйцях, обирати свіжі яйця.

2.2. Вправа «Очікування».

- Чого ви очікуєте від сьогоднішнього заняття?

 - Яким, на вашу думку, воно має бути?

- Щоб ви хотіли робити на уроці? (Мислити, шукати відповіді, спостерігати, робити висновки)

- Як для цього треба працювати? (Творчо, дружно,  уважно, швидко)

 - Отже, сподіваюся, ми разом проведемо цікаве, творче, корисне заняття, на якому кожен з вас відкриє для себе багато нового.

 2.3. Технологія «ЗХД».

Заповни першу і другу колонки таблиці. Наприкінці уроку повернися до цього завдання і заповни останню колонку. Зістав записи у другій і третій частині таблиці. Чи всі твої очікування справдилися? Відповіді на які запитання ти не отримав/не отримала? У яких джерелах можеш пошукати інформацію, якої бракує?

Знаю

Хочу дізнатися

Дізнався

 

 

 

 

2.4.  Заповнення щоденних новин.

  • Дата …
  • Місяць…
  • Сьогодні…(день тижня).
  • Який день тижня за порядком?
  • Яка сьогодні погода?
  • Опади…

Вчитель назначає помічників дня.

Особливе – Київська птахоферма.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Робота над змістом твору «Крихка знахідка».

- Над якою областю пролітав жевжоліт?

- У формі чого відкрився порт?

- Яку інформацію дізналися жевжики що появи тварин із яйця? Хто може з’явитися із яйця?

- Як відреагують жевжики на подію? Чи вдасться їм отримати нове яйце? Як саме?

- Яку інформацію дізнався Пузлик про Київську птахоферму?

3.1. Відтворення подій історії.

- Пригадай події, про які йдеться у прочитаному уривку, та намалюй їх у правильній послідовності.

 

 

 

 

 

 

 

 

- На скільки частин поділили текст?

- Дайте усно назву кожній частині.

3.2. Мовна вправа.

- Яких птахів зустрів Пузлик на птахофермі? Прочитайте опис птахів і відгадайте їх.

- Височенний птах на довгих ногах і з довгою шиєю. А яйце його завбільшки з жевжоліт. (Страус)

- А ось красені з гучними голосами і яскравими хвостами, але кажуть, що яєць не несуть — то не їхня справа. (Півень)

- От зграй­ка білосніжних птахів з оранжевими лапками та дзьобами чимчикує до води. Але їхнього яйця Пузликові не підняти. (Качка)

- Аж ось мала рябенька пташечка, і яєчка в неї такі самі — те, що треба. (Куріпка)

Запишіть назви птахів у алфавітному порядку. Підкресліть назви свійських птахів.

- Які ще птахи несуть яйця?

- Де можемо про це дізнатися? (Енциклопедія, мережа Інтернет)

 

Фізкультхвилинка «Пташиний двір».

Півник гордо походжає, (ходьба з високим піднімання колін)
На тинок до нас злітає (змахування «крилами»)
Та й співає на тинку
Голосно : «Ку-ку-рі-ку!»
Гуси витягають шиї (нахили уперед, шию напружити)
І шиплять, мов справжні змії :
«Ш-ш-ши!Ш-ш-ши!Нам водички принеси!»
Індик пір’я розпушив (руки розведені в сторони, кисті заокруглені)
І пихато бубонів : (швидка хода невеликими кроками, груди вперед)
«Бол-бол-бол, підійди,
Глянь: я красень, хоч куди!»(постава рівна, узятися рукамив боки, ноги разом)

3.3. Дослідження магічної сили яйця у казках.

- Назвіть казки, пригоди в яких пов’язані з яйцем.

- Чому люди наділяють його магічною силою?

- Як називаємо такі казки? (Чарівні)

- Послухайте притчу.  Коли ще жайворонок був царем, а царицею миша, жили вони в мирі і злагоді, аж поки не змогли одним зернятком поділитись. Така маленька незгода, як пшеничне зернятко, призвела до великої війни між земним і небесним світами. Поразку потерпів небесний.

 Ця коротенька притча дуже повчальна. Хто живе в злагоді, той мудрий, а навіть найменша незгода, намагання привласнити собі більше від чужого, може стати причиною великих втрат. Коли між небом і землею виникає війна, все в природі порушується, руйнується цілісність. І ось саме в цей моменту час війни між земним і небесним, перший чоловік отримує в дар від небесних володарів яйце-райце, з якого народиться весь рід людський, вся живність на землі.

  1.           Робота з аудіотекстом. Слухання казки Сашка Лірника «Яйце-райце».

Посилання: https://www.youtube.com/watch?v=qgcBaVVgKVc

- Якою магічною силою було наділено яйце-райце?

- Чи сподобалась вам казка. Який висновок ми можемо зробити з цієї казки? - Так, як герой казки в далекій дорозі не знає, що чекає його вдома, так і людина, зайнята щоденними турботами, не знає свого майбутнього, яке твориться вже зараз, цієї хвилини, а заклалось ще вчора, в минулому.

3.5. Аплікація «Чарівне яйце».

Матеріали: кольорововий папір, картон А-4, клей, ножиці, шаблони.

Картинки по запросу поробка яйцеПоетапне виконання роботи:

  1. обвести шаблони половинок яйця, вирізати їх;
  2. вирізати курчатка, приклеїти, або намалювати йому очі, ротик, приклеїти на картон;
  3. нижню половинку яйця приклеїти поверх курчатка до картону, верхню – закріпити степлером, не приклеюючи;
  4. оздобити яйце за власним бажанням.

 

 

ІІ частина ( продовження теми)

 

3.6. Складання розповіді за серією малюнків. Робота в групах.

- У природі всередині шкаралупи відбуваються чарівні пере­творення. Розгляньте малюнки і складіть розповідь.

 

  1.           Перегляд відеоролика «Як розвивається курчатко всередині яйця?»

- Подивіться, які чарівні перетворення відбуваються із курчатком усередині яйця.

Посилання: https://www.youtube.com/watch?v=Ky9dvT3V7_s

 

- Що треба для того, щоб курчатко народилося? (Постійна температура тіла курки, якщо в інкубаторі – 37 градусів)

- При достатньому обігріві курча з’являється через 3 тижні. Порахуйте через скільки днів воно з’явиться?

3.8. Віртуальна екскурсія на птахоферму «Як вирощують фермерських курей».

Посилання: https://www.youtube.com/watch?v=M22YJwtRpuk

- Для чого люди вирощують курей?

- Як виростити екологічно чисту курку?

3.9.  Вправа «Обери джерело білка». Робота в парах.

- Куряче м'ясо – це рослинна чи тваринна їжа?

- Лікарі кажуть, що для розвитку дитячого організму необхідний тва­ринний білок. Які продукти є джерелом білка? Обведіть їх кружечком.

Картинки по запросу рослинна і тваринна їжа

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.10.  Гра «Маленькі кухарі». Робота в групах.

- Пригадайте, які страви готуються із яйцем. Записуйте їх назви і ставте цеглинки LEGO. Чия група збере більше, цеглинок, той і переможе.

- Яйця є цінним харчовим продуктом, оскільки мають високі харчові і біологічні властивості. До їхнього складу входять близько 26% білка, 22% жиру, вітаміни A, D, Е, К, групи В та інші речовини.

Фізкультхвилинка.

3.11. Вивчення маркування на яйцях.

Розвязання проблемного запитання.

- Що потрібно знати споживачеві при виборі та вживанні яєць або продукції, виготовленої з їх використанням?

Пояснення вчителя.

Яйця, допущені до реалізації, обов’язково маркують у встановленому порядку:

– дієтичні яйця маркують червоною, а столові – синьою фарбою, яку дозволило Міністерство охорони здоров’я України; штампом круглої форми або овальної форми. На штампі для дієтичних яєць позначають категорію і дату сортування (число та місяць), а для столових – тільки категорію.

– категорії дієтичних та столових яєць маркують так: добірна – Д, перша – 1, друга – 2;

– дрібні яйця позначають відповідною етикеткою (“дрібні”).

 

Наприклад.

 

Картинки по запросу маркування на яйцяхКартинки по запросу маркування на яйцях

 

 

 

 

 

 

 

  1.      Проведення дослідів з яйцем на визначення його свіжості.

Вчитель демонструє, як визначити свіжість яйця.

Похожее изображениеДослід 1. Свіже чи несвіже?

Матеріали: 2 скляки з водою, 2 яйця різного терміну реалізації.

Опис досліду. Вчитель опускає яйця у склянку з водою. Одне яйце опускається на до склянки, інше – спливає на поверхню.

Висновок. Свіже яйце – на дні, несвіже - на поверхні води.

Можна використати відеодослід «Як визначити тухле яйце».

Посилання: https://www.youtube.com/watch?v=jYhwKKN5-l0

 

Дослід 2. Варене чи сире?

Матеріали: сире та варене яйце.

Опис досліду. Вчитель крутить обидва яйця на поверхні стола. І пояснює, що яйце, яке гарно обертається – варене, яке не обертається – сире.

 

Дослід 3. «Як зберегти яйця довше?»

Посилання: https://www.youtube.com/watch?v=Osc5CZyOfOU

V. Підсумок уроку.  

5. 1. Рефлексія.

- З яким настроєм закінчуєте заняття?

- Чи було вам цікаво подорожувати?

5.2. Робота із щоденником вражень.

- Які таємниці подорожі відкрили сьогодні для себе разом із жевжиками?

- Які чарівні перетворення відбуваються з яйцем?

 

docx
Додано
9 лютого 2022
Переглядів
4150
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку