Конспект уроку ЯДС "Вітаміни" 2 клас

Про матеріал
Конспект уроку з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» для учнів 2 класу з використанням здоров’язберігаючих технологій Мета: ознайомити учнів з основними видами вітамінів, їхнім впливом на організм; формувати знання про користь вживання продуктів харчування, які містять вітаміни; розвивати пізнавальний інтерес, мовлення дітей; виховувати культуру споживання їжі. Складові частини уроку: І. Організаційний момент. Психо-емоційне налаштування. ІІ. Мотивація навчальної діяльності. ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. ІV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу. V. Узагальнення і систематизація знань. VI. Підбиття підсумків. Містить фізкультхвилинку та вправи для очей.
Перегляд файлу

Конспект уроку з інтегрованого курсу «Я досліджую світ»

  для учнів 2 класу 

з використанням здоров’язберігаючих технологій                                     

 

Тема. Вітаміни та здоров’я.

Мета: ознайомити учнів з основними видами вітамінів, їхнім впливом на організм; формувати знання про користь вживання продуктів харчування, які містять вітаміни; розвивати пізнавальний  інтерес, мовлення дітей; виховувати культуру споживання їжі.

Обладнання: мультимедійна презентація; постер «Сиди та пиши правильно»; роздрукований девіз уроку; запис фізкультхвилинки; стікери із зображенням великих літер A, B ,C, D;  продукти чи муляжі продуктів, що містять вітаміни A, B, C, D – морква, горіх, яблуко, риба; картки із літерами A, B, C, D, що приклеєні на партах для роботи в групах; картки із словами: гарна постава, міцні зуби, розум, сила, бадьорий настрій, апетит, гарне волосся і шкіра; 4 кошики та 4 рушники; роздатковий матеріал для гри «Готуємо салат»; кросворд; відеозапис «Ходить гарбуз по городу»; роздатковий матеріал до психологічної рефлексії «Три яблучка», плакат «Дерево»; робочий зошит, ручка, кольорові олівці, ножиці, клей.

Хід уроку

І. Організаційний момент. Психо-емоційне налаштування.

(Діти стоять в колі)

Дзвоник пролунав веселий,

Дружно всіх він кличе в клас.

І цікаве на уроці

Пропоную я для вас.

Станьте струнко, схаменіться,

Один одному всміхніться.

Приготуйте без мороки

Все, що треба для уроку.

Підготовлено – дзвінок,

Починаємо урок.

 

Діти, наш урок розпочався. Що ви очікуєте від нього? Подумайте і закінчіть речення: 

- Наш урок буде …

- На уроці ми будемо …

- Отже, якщо ми будемо на уроці такими, (розумними, веселими, творчими, активними…) ми разом дізнаємося багато нового та цікавого, творчо та активно попрацюємо, пограємо, відпочинемо, поспілкуємося. А мені дуже приємно навчати тих, хто хоче все знати та є активним учнем та ученицею.

 

Давайте згадаємо девіз нашого уроку: (діти читають разом з вчителем)

(девіз висить на дошці або стіні класної кімнати, слайд у презентації)

 

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно й плідно працювати!

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Здоров’я, любі діти, в світі головне.

Бо здоровий і веселий – щастя не мине.

Про здоров’я дбати - наш з вами урок,

Без здоров’я в світі не ступити й крок!

 

-  Діти, ми вже з вами вчили як правильно підтримувати та зберігати власне здоров’я: займатися спортом, більше гуляти на свіжому повітрі, правильно та повноцінно харчуватися, дотримуватися режиму дня.  Але правила допомагають лише тому, хто дотримується їх щодня. Про таку людину кажуть: вона веде здоровий спосіб життя. А здоровий спосіб життя не можна уявити без правильного харчування – здорової їжі, яка допомагає нам рости і розвиватися.

 

Що можна вірощуваті на продаж — овочі, фрукти, гриби, ягоди, квіти

 

- Розгляньте  малюнок. Що ви на ньому бачите? (відповіді дітей)

- Чи знаєте, як вони називаються?

- А як англійською мовою буде яблуко, картопля, морква, цибуля, банан, олія, молоко тощо? (діти називають)

 

Які вітаміни приймати для зміцнення імунітету навесні » Чернівецький  промінь | Новини. Буковина. Чернівці

- А що зображено на цьому малюнку? (діти називають)

- Як називаються ці маленькі різнокольорові пігулки? (вітаміни)

- Діти, а чи є щось спільне між зображеними продуктами та вітамінками?

- А чим вони різняться між собою?

- Так. Молодці! Діти, а чи любите ви казки?

- Зараз я  вам прочитаю незвичну казку, яку написала сучасна письменниця Ірис Ревю.

КАЗКА ПРО ВІТАМІНИ

 

     «У одній країні жили добрі і веселі люди. Керував ними розумний король. Король слідкував, щоб усі люди у його королівстві були здоровими: дихали свіжим повітрям, робили ранкову зарядку, дотримувалися режиму дня, їли корисну їжу.

     Але одного разу все у королівстві пішло навперекіс. А сталося це після того, як у гостях короля побувала зла фея – Завірюха. Після її візиту у королівстві померзли усі рослини. Люди перестали їсти яблука, абрикоси, лимони, помідори, цибулю, часник, картоплю тощо. Із зникненням усіх овочів і фруктів в людський організм перестали надходити і вітаміни… Адже вітаміни – це такі корисні речовини, які потрібні для того, щоб людина була здорова. Вони містяться саме в овочах, фруктах та деяких інших продуктах харчування.

     Не стало у королівстві овочів та фруктів – перестали вітаміни потрапляти в організм  людей – і діти, і дорослі почали сильно хворіти.

    Тоді розумний король придумав ось що. Він за допомогою вчених створив штучні вітаміни – вітаміни у пігулках. Вони були смачними і гарними, але  не такими корисними, як справжні, природні вітаміни. Але захистили людей від хвороб!

     А потім люди попросили Золоте Сонечко посвітити яскравіше, тепліше, Щедрий Дощик – не жаліти крапель, і посадили знову нові фруктові дерева, посіяли капусту, буряк, моркву та ще багато інших овочів, ягід і трав.

Люди зібрали гарний врожай, знову почали їсти свіжі овочі і фрукти, перестали хворіти, стали здоровими і веселими.»

-         Чи сподобалася вам казка?

-         Чому померзли усі овочі і фрукти?

-         Що придумав король, щоб врятувати людей від хвороб?

-         Чому потрібно обов’язково вживати свіжі овочі і фрукти?

-         Чим замінив король справжні овочі і фрукти?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

 

- Отже, тема нашого уроку – вітаміни. Сьогодні на уроці ми поговоримо  про продукти, які багаті вітамінами та їх значення  для здоров’я.

Фізкульхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=_NVH6lYZv_I (2.43 хв)

Фізкультхвилинка "Вітамінка" - YouTube

ІV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

 

- Діти, які ви знаєте  продукти харчування? (овочі, фрукти, м’ясо, молочні продукти, риба, яйця)

- Усі ці продукти харчування містять природні вітаміни. Жоден продукт сам по собі не може повністю задовольнити  потреби нашого організму. Тому необхідно вживати різноманітну їжу. Це і є правильне – раціональне, здорове харчування. Люди, що дотримуються правил раціонального харчування, не потребують вживання штучних вітамінів, про які розповідалося у казці.

Якщо в організмі людини не вистачає певного вітаміну, то людина починає слабнути, хворіти, погано почуватися, погано вчитися і погано працювати. Навіть настрій від нестачі вітамінів може погіршитися.

-То ж який ми можемо зробити висновок? Правильно! Вітаміни – це надзвичайно важливі речовини, без яких неможливе здорове життя у будь-якому віці.

- Діти , погляньте на  ці малюнки. Що на них зображено? (будинки)

 

До чого сниться старий будинок?  

 

- Опишіть перший та другий будинок. (кривий, неправильно побудований, погано виглядає, пошарпаний, старий; гарний, добре і правильно побудований, красивий)

- Діти, щоб побудувати гарний та надійний будинок необхідні якісні  будівельні матеріали. Так само і дитині, щоб вирости здоровою, розумною і сильною також необхідні якісні речовини. Здогадалися, як називаються ці речовини?

-  Правильно, вітаміни!

 

Робота в групах. Дидактична вправа «Реклама»

 

- У світі налічують близько 30 вітамінів. Вітаміни позначаються великими латинськими літерами A, B, C, D  тощо.

Сьогодні на уроці ми поговоримо лише про вітаміни A, B ,C, D.

Подивіться, будь ласка, на свої стікери. (на стікерах зображені великі літери        A, B ,C, D). Встаньте і займіть відповідні місця на вашими партами: А до А, В до В і так далі. Зверніть увагу, кожна група має свою літеру на парті. Не переплутайте!

- А зараз ми з вами пограємо у продавців вітамінів. Уявимо, що нам необхідно продати один із запропонованих вітамінів. А що допомагає найкраще продавати будь-який товар? Правильно, реклама!

- Наведу такий приклад. Одній людині необхідно було на ринку продати апельсини. Але продавців з апельсинами на ринку було багато. Поки стояв цей продавець мовчки, у нього ніхто нічого не купляв. А коли він почав голосно  і виразно промовляти: «Кому апельсини? Кому вітаміни? Кому апельсинчики? Кому вітамінчики?», у  нього одразу розкупили товар.

- Отже, розпочинаємо.

(Діти об’єднуються в групи за літерами. Кожна група має на парті кошик із відповідним продуктом харчування (А - морква, В – горішок, С – яблуко, D – рибка), прикритий рушничком, та картки із написаними ключовими  словами: зір, пам’ять, кістки, гарна шкіра і волосся, здорові зуби, розум, сила тощо)

Ваше завдання – відкрити рушничок, розглянути ваш продукт харчування, дослідити його, роздивитися, щоб інші учасники груп не побачили та розрекламувати  його так, щоб всім негайно захотілося придбати. Не забувайте згадати користь вашого продукту, вміст вітамінів…

(Презентація груп)

- Які ж  основні вітаміни ви рекламували?

- Який вітамін сприяє росту організму?

- Який вітамін зміцнює кістки?

- Який вітамін міститься у рибі, горіхах…

- Що ви запам’ятали про вітамін B?

 

Гра  «Готуємо салат»

 

- Діти, а чи любите ви таку страву, як салат?

- Розкажіть, який салат найчастіше готують у вас вдома. (відповіді дітей) 

- А чи готували ви колись салат? Може допомагали мамі чи бабусі у цій нелегкій кулінарній справі?

- А чи хочете справувати?

Добре. Візьміть листочки на ваших партах. Що ви там бачите? Правильно, овочі. Зараз ми будемо готувати салат. Беремо ножиці та клей – не забуваємо про правильне та безпечне поводження з гострими предметами.

 

1 етап – знаходимо та вирізаємо овочі: помідори, огірки, цибулю.

2 етап – знаходимо та вирізаємо салатницю.

3 етап – беремо наші овочі в руки та уявно показуючи миємо їх під краном: відкрили кран, помили кожен овоч, закрили кран.

4 етап – беремо уявну дощечку та ніж і нарізаємо усі овочі по черзі. Складаємо у миску наші овочі, приклеюючи їх клеєм.

5 етап – вирізаємо на наклеюємо сіль, олію. Пам’ятайте: надмірне вживання солі шкідливе для вашого здоров’я!

6 етап  – помилуємося нашим кулінарним шедевром! Ви – справжні майстер-шефи!

 

Вправа для очей

Очі щільно ми закрили -

Це один, два, три, чотири.

Потім ширше розкриваєм,

Вдалині щось розглядаєм.

Поки ми все розглядали,

До шести порахували.

Щоби очі відпочили,

Робим це разів чотири!

Практична робота «Знайди корисне»

 

Робота з кросвордом. На партах розкладені кросворди з різними назвами продуктів харчування. Діти повинні зафарбувати лише корисні для здоров’я.

 

Робота в зошитах.

 - Діти, погляньте на екран телевізора та розгляньте на слайдах малюнки продуктів, які містять багато вітамінів. Вставте пропущені літери за зразком та запишіть у свої зошитки. (капуста, морква, перець, ананас, баклажан, гарбуз,  огірок, полуниця, помідор, яблуко, абрикос, вишня, груша, банан ) Не забувайте про правильну поставу та правильне положення зошита! (вчитель звертає увагу дітей на постер «Сиди та пиши правильно»)

 

V. Узагальнення і систематизація знань

 

Музикотерапія та інсценізація  «Ходить гарбуз по городу»

- Діти, ми вивчили, що дуже багато вітамінів знаходиться у фруктах, молочних продуктах, горіхах, рибі та овочах. Ще у першому класі ми з вами вивчили пісеньку про овочеву родину. Хто пригадає назву цієї пісеньки? («Ходить гарбуз по городу»)

- Зараз ми проспіваємо та протанцюємо її. (діти співають, показуючи рухами персонажів пісні)

 

VI. Підбиття підсумків.

Рефлексія

 

  1. Навіщо людині потрібні вітаміни?
  2. Які види вітамінів ви запам’ятали?
  3. Яку їжу потрібно вживати? Чому?
  4. Що ви можете порадити людям, які неправильно харчуються?

 

Психологічна рефлексія «Три яблучка»

 

три яблока разных цветов, яблоко, красно-желтое и зеленое яблоко,  натуральные продукты питания, еда, с днем ​​рождения векторные изображения  png | PNGWing

 

- Діти! Перед вами розкладені три яблучка: червоне, зелене, жовте. Пропонується узяти в руки той колір, який вам сьогодні більше до вподоби.

Червоне яблуко – роздратування, злість; зелене яблуко – радість, сила; жовте яблуко – енергія, щастя, задоволення. Помістіть ваші яблучка на дерево.

Строение дерева. От клеток до корней

 

-  Ви підсвідомо вибрали ті кольори, що відповідають вашому настрою. Дуже приємно, що наш урок не зіпсував, а  значно покращив наше самопочуття!

Дякую за увагу!

 

 

Розробила:

вчитель початкових класів

Явтушинська Весняна Володимирівна

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 лютого
Переглядів
333
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку