Конспект уроку:"Як досліджують Всесвіт у наш час?"

Про матеріал

Розробка плану-конспекту уроку з природознавства у 4 класі на тему "Як досліджують Всесвіт у наш час?" Метою даного уроку є формувати в учнів уявлення про те, як досліджують Всесвіт у наш час.

Перегляд файлу

Тема: Як досліджують Всесвіт у наш час?

Мета: формувати в учнів уявлення про те, як досліджують Всесвіт у наш час;

розвивати вміння порівнювати і робити висновки, правильно і чітко висловлювати свої думки;

виховувати зосередженість, увагу та спостережливість, старанність.

Обладнання: підручник, робочий зошит, презентація, телевізор, ноутбук.

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент
  • Доброго дня, діти!
  1. Хвилинка спостережень

Аналіз стану неба, опадів, температури повітря.

Виходить один учень до дошки і записує.

  1. Перевірка домашнього завдання
  • А зараз давайте перевіримо як ви впоралися з домашнім завданням.
  1. Актуалізація опорних знань
  • Які сузір’я ви знаєте? Наведіть приклади. У якій півкулі вони знаходяться?
  • Для чого астрономи умовно згруповують різні зорі в сузір’я?
  • Як називається наша галактика?
  • Уявіть, що Полярна зоря знаходиться там, де в класі висить дошка. Де тоді будуть знаходиться північ, південь, схід і захід?Поясніть хід своїх міркувань.
  •  
  1. Повідомлення теми і мети уроку

На сьогоднішньому уроці ви дізнаєтесь про те, які перспективи відкриває людству освоєння космосу.

  1. Вивчення нового матеріалу

Як люди досліджували космос

Групова робота

(У кожного на парті лежить листочок з реченнями, в яких потрібно вставити пропущені слова або словосполучення. Це завдання учні виконують після того коли кожна група опрацює матеріал.)

Група №1 Професія Космонавт

Група №2 Перші «космонавти» Білка і Стрілка

Група №3 Перший політ людини в космос (Ю. Гагарін)

Група №4Українець Павло Романович Попов

Група №5 Перша висадка людини на Місяць

Група №6 Леонід Каденюк

Група №7 Україна – космічна держава

У світі є багато професій, а яка ж професія пов’язана із дослідженням космосу? (Космонавт) Слайд

  • Виявляється, першими космонавтами були собаки Слайд
  •  

 

За допомогою яких космічних апаратів досліджують космос

- А за допомогою яких же апаратів досліджують космос?
Це і космічна ракета, космічний корабель, космічні кораблі-супутники та ін.

(все це вчитель демонструє на слайдах презентації)

 

За допомогою яких приладів досліджують космос

  • Які прилади допомагають спостерігати за зоряним небом?

(Відповіді учнів)

Розказати про телескоп Галілео Галілея(фото на слайді)

Та інші прилади

 

Фізкультхвилинка

 

Порівняти прилади з часу першого польоту до сьогоднішнього

Розповідь вчителя

Із давніх-давен люди спостерігають за небесними тілами. Спочатку вони стежили за зміною положення Сонця, за рухом та станом Місяця, за зірками та метеороїдами неозброєним оком. Потім – за допомогою підзорної труби та телескопа. Ще пізніше почали будувати обсерваторії. Одна з найстаріших обсерваторій у Східній Європі з 1771 року діяла у Львові. 1900 року в центрі міста збудували астрономічний інститут.

-А що ж таке обсерваторія?

Робота з підручником. С.35-36

 

Снимок4.PNG

 

Учні розглядають зображення приладів з часів першого польоту і сучасних приладів(зображення на слайді).

 

Дослід

Снимок.PNG

  • Давайте подивимось як це відбувається. (Показ відео «Запуск ракети»)

 

  1. Закріплення і осмислення знань

Робота в зошиті. С.21

(Розгадуючи кросворд, учні по черзі виходять і записують відповіді до дошки.)

 

  1. Підсумок уроку

Вправа «Мікрофон»

  • Коли розпочався сучасний етап дослідження Всесвіту?
  • У чому полягає заслуга Миколая Коперника?
  • Які заслуги Галілео Галілея?
  • Розкажіть про значення й походження слова обсерваторія.
  • Що вам відомо про собак-космонавтів Білку і Стрілку?
  • Наведіть факти про те, що українці побували в космосі одними з перших.
  • Хто такий Леонід Каденюк?
  • За допомогою яких приладів можна досліджувати зоряне небо?
  •  
  1. Домашнє завдання

Ст. 35-37

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Казнавецька Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 вересня 2018
Переглядів
5423
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку