Конспект уроку "Як тварини впливають на природу Землі?"

Про матеріал
Урок природознавства, 4 клас Тема уроку: Як тварини впливають на природу Землі? Мета: формувати уявлення про різноманітність груп тварин та значення тварин у природі та житті людини; розвивати вміння спостерігати за об’єктами живої природи, аналізувати, зіставляти; виховувати любов до природи та бережне ставлення до тварин. Обладнання: ілюстрації із зображенням представників різних груп тварин.
Перегляд файлу

Урок природознавства, 4 клас

Тема уроку: Як тварини впливають на природу Землі?

Мета: формувати уявлення про різноманітність груп тварин та значення тварин у природі та житті людини; розвивати вміння спостерігати за об’єктами живої природи, аналізувати, зіставляти; виховувати любов до природи та бережне ставлення до тварин.

Обладнання: ілюстрації із зображенням представників різних груп тварин.

Хід уроку

  1. Організація класу до уроку.
  2. Підсумок спостережень за змінами в природі.
  3. Перевірка знань, умінь і навичок учнів.
  1. F:\урок\P1050717.JPGІндивідуальне письмове опитування на картках.
  2. Фронтальне усне опитування.
  • З чого починається життя кожної хвойної та квіткової рослини?
  • Які умови потрібні для проростання насіння?
  • Чим ще, крім насіння, розмножуються рослини?
  • Назвіть рослини, що розмножуються живцями.
  • Назвіть рослини, що розмножуються бульбами.
  • Назвіть рослини, що розмножуються цибулинами.
  • Назвіть рослини, які розмножуються вусами.

 

  •   F:\урок\P1050718.JPG        F:\урок\P1050716.JPG
  1. Актуалізація знань учнів. Повідомлення теми уроку.
  • Які організми ми вивчали на попередніх уроках? (Рослини).

Щоб дізнатися, які організми ми розпочнемо вивчати на сьогоднішньому уроці, вам потрібно відгадати загадки.

  • У річці риба проживає, довгу морду вона має,

Гострі зуби, хижу вдачу,

В річці всі від неї плачуть. (Щука)

  • Узимку спить, улітку бринить,

Понад садами літає,

Солодку росу збирає. (Бджола)

  • Пухнастий клубочок виліз на дубочок,

          Жолуді зриває і в дупло ховає. (Білка)

  • Довгі ноги, довгий ніс.

          Прилетів – обід приніс:

          Смачних жабеняток

          Для своїх маляток. (Лелека)

  • До яких організмів належать жаба, лелека, білка, бджола? (Це тварини)
  • F:\урок\P1050722.JPGЯких ще тварин ви знаєте? Назвіть їх.

Від сьогодні ми розпочнемо вивчати тварин.

Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, на які групи поділяють тварин. Ви також довідаєтеся, яке значення мають тварини в природі та житті людини. Ви навчитеся розподіляти тварин на групи.

Тема сьогоднішнього уроку – «Як тварини впливають на природу Землі».

  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Розповідь з елементами бесіди з метою формування уявлення про різноманітність тварин.

F:\урок\P1050723.JPGТварини оточують нас скрізь: по дорозі до школи ви спостерігаєте за зграйкою горобців, на прогулянці в лісі – за життя мурашника. Вдома у декого з вас є собака, кішка чи інша тваринка – ваш домашній улюбленець. (Вдома ви, мабуть, допомагаєте своїм батькам доглядати за тваринами, що живуть у вашому господарстві й дають молоко, яйця, мед).

Розгляньте малюнки із зображенням тварин на с. 99 підручника.

  • F:\урок\P1050721.JPGЧим різняться тварини?

Тварини різняться розмірами тіла (наприклад, найбільша з тварин – синій кит – має довжину тіла 30 м і масу 150 т, а найменших тварин неможливо побачити без мікроскопа). Різна у тварини також форма тіла. Форма тіла тварин залежить від того, у якому середовищі вони живуть.

  • Де живуть тварини?

F:\урок\P1050724.JPGТварини живуть скрізь, де для них є їжа, схованка від ворогів та місце для влаштування житла: у воді та на суші, в ґрунті та в повітрі. В усіх куточках нашої планети можна зустріти тварин, навіть там, де життя, здавалося б, неможливе.

  • Які тварини живуть серед вічних снігів? (Білі ведмеді, моржі, пінгвіни).
  • Які тварини живуть у жарких пустелях? (Змії, ящірки, верблюди, джейрани, тушканчики).
  • Які тварини все життя проводять у воді, не виходячи на сушу? (Риби, раки, дельфіни, кити).
  • Які тварини живуть у ґрунті? (Кроти, землерийки, дощові черви, деякі комахи).
  • F:\урок\P1050738.JPGЯкі тварини заволоділи повітряним простором? (Птахи, комахи, кажани).
  • Що є спільного у всіх тварин?

Усі тварини – це живі організми. Їм властиві всі ознаки живих організмів: розвиток, живлення, розмноження, дихання, ріст.

 

Фізкультхвилинка.

  1. Розповідь з елементами бесіди та практичної роботи з метою формування вміння розподіляти тварин за групами.

Нас оточує різноманітний світ тварин, тому людина завжди виявляла великий інтерес до його вивчення. Вивчає тварин наука зоологія. Учені-зоологи поділяють тварин на багато груп.

Попрацюйте разом у парі та виконайте завдання, запропоноване на с. 99 підручника.

F:\урок\P1050731.JPGКомахи – невеликі за розмірами тварини, які є однією з найчисленніших груп тварин на Землі.

  • Пригадайте, якими ознаками комахи відрізняються від усіх інших тварин?

Усі комахи мають шість ніг.

  • Назвіть комах, які вам відомі.

Комахи – це бджоли, метелики, жуки, бабки, мухи, комарі та багато інших.

F:\урок\P1050732.JPGРиби – жителі прісних і морських водойм. У риб тіло вкрите лускою, рухаються риби за допомогою плавців. Дихають киснем, розчиненим у воді. До риб належать щука, акула, короп, окунь, судак, оселедець.

Птахи – це тварини, які заволоділи повітряним простором, тіло яких вкрите пір’ям, а їхні передні кінцівки перетворилися на крила.

  • Пригадайте, якими ознаками птахи відрізняються від усіх інших тварин. Назвіть відомих вам птахів.

В усіх птахів тіло вкрите пір'ям, а передні кінцівки перетворилися на крила.

F:\урок\P1050734.JPGПтахи – це ластівки, снігурі, орли, горобці, лелеки, качки, лебеді, страуси, пінгвіни, зозулі, дятли.

Звірі – різноманітні за розмірами тварини, які живуть в різних куточках Землі.

- Пригадайте, якими ознаками звірі відрізняються від усіх інших тварин. Назвіть відомих вам звірів.

В усіх звірів тіло вкрите шерстю. Своїх малят вони вигодовують молоком.

Звірі – це корови, вовки, білки, моржі, олені, миші, коні, тигри, слони, собаки, кроти, кажани, лисиці.

  1. Бесіда з елементами розповіді з метою формування уявлення про значення тварин у природі та житті людини.
  • Яке значення мають тварини в природі?

F:\урок\P1050730.JPGТварини запилюють квітки, поширюють насіння, беруть участь в утворенні ґрунту; рослиноїдні тварини є кормом для хижаків; хижаки є санітарами, що знищують хворих тварин, запобігаючи поширенню хвороб. У природі, окрім паразитів, шкідливих тварин немає.

  • Яке значення мають тварини в житті людини? Що вони дають людям?

Тварини для людей – це:

  • Продукти харчування (м'ясо, молоко, яйця, мед);
  • Вовна і шовк для виробництва тканин, хутро для пошиття одягу, шкіра для взуття (вівці, кролі, шовкопряд, свині тощо);
  • Помічники людини в роботі ( коні, воли, осли, верблюди);
  • Вірні друзі ( собаки, коти, папуги);
  • Ліки, якими лікують різні хвороби (зміїна і бджолина отрути, мед, прополіс, борсучий жир).
  1. Закріплення знань, умінь і навичок учнів.
  1. F:\урок\P1050726.JPGРобота в зошиті з друкованою основою.

Виконаймо завдання 1 в зошиті на с. 54.

  • Що вам пропонується зробити в завданні? (Доповнити схему ознаками, що властиві тваринам як живим організмам).

Тваринам властиві такі ознаки: розвиток, ріст, розмноження, дихання, живлення.

Виконаймо завдання 2 в зошиті на с. 54.

  • Що вам пропонується зробити в завданні? (Розгадати кросворд «Тварини»).

F:\урок\P1050725.JPGДля цього вам потрібно вписати в клітинки відповідні слова. (Відповіді на кросворд подані в зошиті на с.80).

Виконаймо завдання 3 в зошиті на с. 54.

  • Що вам пропонується зробити в завданні? (Дописати речення).

Значення тварин у природі величезне: вони запилюють і поширюють рослини, сприяють утворенню ґрунту, очищують довкілля від решток організмів.

  1. Підсумок уроку.
  • Про що ви дізналися сьогодні на уроці?
  1. Завдання додому.

Опрацювати статтю в підручнику на с. 99-100. Дати відповіді на запитання після статті.

1 варіант – Скласти розповідь про улюблену тварину.

2 варіант – Підготувати прислів’я, загадки про тварин.

 

 

docx
Додано
10 квітня 2020
Переглядів
1483
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку