Конспект уроку" Як вулкани і землетруси змінюють земну поверхню"

Про матеріал
Конспект уроку з курсу "Я досліджую світ" інтегрований з математикою та українською мовою. Використані сучасні технології, зокрема такі як "ЗХД" , кюар-коди. Окремо завантажу презентацію відповідно до структури уроку.
Перегляд файлу

Тема: Як вулкани і землетруси змінюють земну поверхню.

Мета. Формувати в учнів уявлення про вулкани і землетруси; їх вплив на формування земної поверхні; ознайомити школярів з правилами поведінки під час землетрусу.

Розвивати пізнавальний інтерес, уміння міркувати, порівнювати, робити власні висновки на основі спостережень, вміння працювати в команді. Прищеплювати учням бажання пізнавати природу Землі.

Формувати ключові компетентності: компетентності у природничих науках і технологіях; інформаційно-цифрова компетентність;  уміння вчитися впродовж життя; математичну компетентність, екологічну грамотність та здорове життя, ініціативність, вміння спілкуватись державною мовою.

Обладнання. Мультимедійний комплект,  ілюстрації будови вулкану, вогнища землетрусу, картки із завданнями, Q-коди, набір для досліду, підручник «Я досліджую світ Н.Будна, Т.Гладюк, С.Заброцька.

 

Ι. Вступна частина.

До уроку приготуємось,

На роботу налаштуємось.

Будемо поверхню Землі вивчати-

Нові знання здобувати.

  • Щоб у всіх на уроці був чудовий настрій давайте посміхнемось один одному і нашим гостям. Сідайте.
  • Сьогодні ми працюємо в групах, тож нагадаємо правила взаємодії.

ΙΙ.  Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань.

1.На уроці  ви дізнаєтесь:Слайд2

  • Дізнаємось , де знаходяться найвищі вулкани світу.
  • Побачите справжнє виверження вулкану.
  • Отримаєте нові знання про вплив природних стихійних лих  на зміну форми земної поверхні
  • Навчимось правилам поведінки під час землетрусу.

Слайд 3

2. Для того, щоб рухатись далі, потрібно згадати все, що ми знаємо про форми земної поверхні. (Рівнини та гори).  На які 2 групи поділяють рівнини? Чим пагорб відрізняється від гори?

3. Вправа «Займи позицію»

         - Як ви вважаєте,  форми земної поверхні змінюються з часом?

 

Які чинники впливають на ці зміни ?( Сонце, вода, вітер – природні, діяльність людини)

ΙΙΙ. Вивчення нової теми.

Слайд 4 Сьогодні ми дізнаємось про ще один значний чинник – який змінює форму земної поверхні – стихійні лиха.

Слайд 5

Про них сьогодні ми і поведем розмову. У подорож неможливо поїхати без валізи. У  валізу, ви покладете свої знання.

  1. Візьміть блакитні стікери і напишіть що вам відомо про такі стихійні лиха як вулкани і землетруси. (Коротко).Озвучити.

 

  1. Краще 1 раз побачити, ніж 100 разів почути. На щастя тільки через екран. Слайд 6
  • Це вражаюче видовище. Але дуже небезпечне, непередбачуване і неконтрольоване. Тільки уявіть силу вулкана, коли гаряча, понад 1000 градусів лава вилітає із жерла, зносячи і винищуючи все навкруги?

Ви написали, що знайомі з будовою вулканів, на уроці дизайну ми виготовляли макет вулкану. Давайте перевіримо.

 

Слайд.8   У вас  на партах  є такий самий малюнок і назви частин вулкану – правильно розташуйте . Перевірка на слайдах. Хто все виконав правильно?

Слайд 9 У світі щороку відбуваються виверження 20-30 вулканів. Давайте про них дізнаємось. С.121 ( Читаємо цікавинки від Дмитрика.)

Тож Везувій – вулкан, що розташований в Італії. Він знищив 2 стародавніх міста. Давайте дізнаємось і про інші вулкани світу.

 

Слайд 10 Для цього візьміть листочок з прикладом і розв’яжіть. Виберіть конверт з відповідним числом, дістаньте кьюар-код і перейдіть за посиланням. Назва вулкану , висота, розташування.

Тож сьогодні ми поповнили свій словничок назвами 5 найвищих вулканів світу.

 Слайд 11 Скажіть, а у нас  Україні є вулкани?

Так, в с. Старуня Івано-Франківської області є діючий вулкан. Він має дещо інші складові. На поверхню випускає вогняну хвилю і глинисті потоки.

Слайд 12 Фізхвилинка А тепер, думаю час відпочити.

Слайд.13 Пропоную вам зараз один дослід. Хочете оживити вулкан?

 Проведення досліду.

Тож створивши штучний вулкан ми розуміємо, що це сила. А у природі – стихія. Поговоримо про наслідки дії вулканів.

Слайд 14. 

Лава застигає і утворюються …..гори та нові острови.

                   Руйнуються споруди, знищується все живе.

             Але є і свої + Земля остигає, так би мовити випускає пар. Земля – живий організм і так як і ми потребує час від час «спустити пар».

Є такий фразеологізм «жити як на вулкані» Що він означає?

 

Отже, ми зробили висновки про вплив вулканів. Тож час перейти до 2 стихійного лиха – землетрусів.

Слайд  15 Відео про землетрус

 

Слайд 16.

Землетрус – це раптове різке коливання земної поверхні, що виникають внаслідок підземних поштовхів, які поширюються на значні відстані. Із віддаленням його сила слабшає.

 

 

Слайд 17. Коливання 10-12м балів. Катастрофічні наслідки.

 В Україні сейсмічно небезпечними є Івано-Франківська, Закарпатська, Одеська, Автономна Республіка Крим.

 

         Слайд 18

Що це за прилад? (1 Сейсмограф, який винайшли у Китаї. Якщо десь навіть далеко відбувались підземні поштовхи – з тієї сторони випадала кулька у рот жаби. Сьогоднішні сейсмографи набагато ефективніші. Тож землетрус можна передбачити)

 Слайд 19

 Як змінює форму земної поверхні землетрус. ( Утворення завалів, тріщин, руйнування споруд тощо)

 Слайд 20  -21

Давайте вивчимо правила поводження під час землетрусу.

Ви шукаєте у підручнику. Озвучуєте за слайдами.

             ΙV Підсумок уроку

 Слайд 22 Рефлексія. Оцінювання. Вивішування валіз.

 D:\Downloads\websiteplanet-qr (1).png                                                  Орісаба

D:\Downloads\websiteplanet-qr (2).png                               Охос –дель –Саладо

D:\Downloads\websiteplanet-qr (3).png                                      Демавенд

  D:\Downloads\websiteplanet-qr (6).png                                          Сідлей

      D:\Downloads\websiteplanet-qr (5).png                                      Кіліманджаро

6000            5000          6000           7000

  105               819            390              109

 

6000

   364

 

5 895     4 181

5 610    6 891

5 636

 

                   

docx
Додано
7 лютого 2022
Переглядів
3834
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку