Конспект уроку "Якох форми наша планета" 2 клас

Про матеріал
Конспект уроку з інтегрованого курсу "Я досліджую світ" за підручником Бібік Н.М., Бондарчук Г.П. Розробку доцільно використовувати в 2 класі за програмою НУШ.
Перегляд файлу

Мета: формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з обертанням Землі навколо своєї осі як причиною зміни дня і ночі; закріплювати знання про форму Землі; розвивати вміння аналізувати і знаходити шляхи розв'язання проблеми, що розглядається; виховувати інтерес до пізнання світу;

· формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; компетентності в природничих науках і технологіях.

Обладнання: комп'ютер, глобус, малюнки із зображенням Землі і Сонця, тест, картки, пазли.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

                                                    Хід уроку

 

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організаційний момент

Доброго ранку, сонце і вітер!

Доброго ранку, ліси і поля!

Доброго ранку, плането Земля!

А всім присутнім зичимо здоров'я і добра!

2. Актуалізація опорних знань

— Пригадайте, що ми можемо побачити на небі вдень. (Хмари, синю блакить, сонце.)

— Сонечко, мандруючи небесними просторами, дарує нам світло й тепло, але коли настає вечір, усе довкола ніби огортає якась таємниця, чарівна казка. Звідки ми дізнаємося, що настала вечірня пора? (Із настанням вечора сонечко ховається за обрій, надворі сутеніє, стає темніше, починають спалахувати зорі, з'являється Місяць.)

— Чому так відбувається?

3. Повідомлення теми та мети уроку

— Здогадайтеся, якою буде тема нашого уроку. (Відповіді дітей.)

— Чи хотіли б ви дізнатися більше про нашу планету?

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Вивчення нового матеріалу

Робота над загадками

— Відгадайте загадки.

• Одноногий я стою,

Знаю службу я свою:

На моїй нозі сповна

Куля тримається земна. (Глобус.)

— Що на ньому зображено?

— Які кольори переважають на глобусі?

— Поміркуйте, чому на Землі бувають то день, то ніч.

Робота за підручником (с. 14)

1) Стратегія «Поміч».

Завдання: прочитати текст, проаналізувати зміст.

Учитель ознайомлює учнів з маркувальними знаками і пропонує їм під час читання ставити їх олівцем на полях тексту.

Орієнтовні позначки:

«V» — це я знаю;

«+» — нова інформація;

«-» — суперечить тому, що мені відомо;

«?» — незрозуміла інформація.

Після читання учні обговорюють результати в класі, учаться формулювати свої висновки щодо навчального матеріалу.

2) Практична робота.

- Розгляньте глобус. Переконайтеся, якої форми Земля.

- Прочитайте, що якими кольорами позначено на глобусі.

Рубрика «Для допитливих»

— Учені припускають, що наша планета утворилася багато років тому з величезної космічної хмари з газу і пилу, що оберталася навколо Сонця. Поступово великі частинки пилу, рухаючись в одному напрямку, приєднали до себе дрібніші. Спочатку це була розжарена куля, що складалася з гірських порід. Поступово охолоджуючись, куля ставала твердою і з неї сформувалася планета Земля.

«Стародавні українці уявляли Всесвіт в образі Світового Дерева — символу родючості й вічного життя. У наших пращурів його уособлювали дуб, явір, тополя. За допомогою Світового Дерева утворено три царства: низ (корені) — підземне царство, середина (стовбур) — земля й верх (гілки) — небо. Верхня частина символізувалася птахами (сокіл, орел, соловейко), середня — звірами, а нижня — рибами. Верхня частина Світового Дерева — життя й розвиток — напрямок росту дерева, а нижня — згасання, смерть. Світове Дерево могло правити за втілення життя і смерті (зелене, квітуче дерево — і сухе, мертве)».

Євген Нарожний

Висновок. Земля — планета, що має форму кулі. Глобус — модель Землі.

Руханка

Ми в ракету дружно сіли (присісти-піднятися)

І у космос полетіли. (махи руками)

Повз малі планети й зорі (стрибки з обертаннями руками)

Летимо, як метеори. (покружляти на своєму місці)

Обігнали ми комету — (руки в боки, стрибають ні місці)

Повернулись на планету! (покружляти на своєму місці).

 Дослід «Створення планети»

  • Давним –давно, мільярди років тому, в космічному просторі не існувало ще Землі. Там господарювали темні хмари розпеченого пилу, газу, уламки космічних тіл. Тоді й почала зароджуватися наша планета. Невеличкий шматок космічного тіла був схожий на магніт. Він почав притягувати до себе дрібні камінці, космічні піщинки, уламки інших планет. Так утворилася земна куля. А щоб упевнитися в цьому, проведімо дослід.

Замість Сонця магнітне поле створить магніт, а замість космічного пилу — металеві ошурки, кнопки, скріпки.

— Подивіться, як невидима сила, магнітне поле, притягне до себе металеві предмети. Ось таким чином, як уважають учені, утворилася наша планета.

 Практична робота (у парах)

  • На що схожий глобус?

Виготовлення моделі глобуса з яблука та дроту.

– Візьміть дріт і проколіть ним яблуко по центру від плодоніжки до хвостика. Дріт — це вісь, навколо якої ваше яблуко обертається, як Земля навколо своєї осі. Але земна вісь невидима, уявна

Вправа-гра «Пазли». Робота в парах

Учні складають планету із пазлів.

2. Самостійне застосування учнями знань у стандартних ситуаціях.

1) Робота з підручником (с.14-15)

 Метод «Спрямоване читання».

Читаючи текст, учні шукають відповіді на поставлені запитання. Читають із зупинками, обговорюючи прочитане.

— Чому Сонце не може освітлювати предмет з усіх боків?

— Як рухається наша планета?

—Що таке земна вісь?

Практична робота (у парах)

  • На що схожий глобус?

Виготовлення моделі глобуса з яблука та дроту.

– Візьміть дріт і проколіть ним яблуко по центру від плодоніжки до хвостика. Дріт — це вісь, навколо якої ваше яблуко обертається, як Земля навколо своєї осі. Але земна вісь невидима, уявна

 

Дослідження-спостереження

- Поставте глобус навпроти лампи. Повільно обертайте його навколо осі.

- Спостерігайте, як змінюється освітлення поверхні глобуса.

Висновок. Обертання Землі навколо своєї осі спричиняє зміну дня і ночі. День і ніч становлять добу.

2) Самостійна робота.

Учні працюють з картками.

  • Доповніть текст словами з довідки.

Наші дуже давні…, ще з самого початку розвитку…, вважали, що Земля…, непорушна й зусібіч оточена…  . Вони навіть боялися … в морі надто …, щоб не впасти з землі.

Слова для довідки: плоска, водою, предки, далеко, людства, краю, плавати.

Руханка

Я планета, звусь Земля, (потягнутися вгору)

Я велика — не мала. (розведення рук у сторони)

Навкруг себе я кружляю, (покружляти на своєму місці)

Так у космосі літаю. (покружляти на своєму місці)

Ніч і ранок, день і вечір, (нахили тулуба вправо-вліво)

Всі вони завжди доречні. (нахили тулуба вправо-вліво)

Літо, осінь, зима, весна (нахили тулуба вперед-назад)

Змінюються теж здавна. (нахили тулуба вперед-назад)

Заслуга в цьому є моя, (руки в боки, “пружинка”)

Я планета, я — Земля! (руки в боки, “пружинка”)

 

3. Творче перенесення знань і навичок у нові ситуації.

1) Математична розминка.

- Розв’яжіть задачі.

  • Якщо просвердлити  тунель крізь Землю, то нам знадобиться 42 хвилини, щоб достатись до іншої сторони. Скільки потрібно часу, щоб повернутися назад?
  • На Землі щодня вивергається 20 вулканів. Скільки вулканів вивергається на Землі за 2 дні? За 5 днів?
  • Сонячне світло доходить до Землі за 8 хвилин. Якби Сонце раптово згасло, через який час ми б це помітили?

2) Рубрика «Скарбничка цікавого»

Учні зачитують повідомлення у підручнику (с.15) про уявлення давніх людей про форму Землі.

 

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА. РЕФЛЕКСІЯ

Тест

І варіант

1. Познач, яку форму має наша планета Земля.

а) Квадрата;

б) кулі;

в) прямокутник.

2. Моделлю Землі є:

а) куля;

б) глобус;

в) м'яч.

3. Причиною зміни дня і ночі є рух:

а) Землі навколо своєї осі;

б) Землі навколо Сонця;

в) Місяця навколо Землі.

ІІ варіант

1. Глобус — це:

а) зменшена модель Землі;

б) збільшена модель Землі;

в) модель м'яча.

2. Познач, яку форму має наша планета.

а) Трикутну;

б) кулясту;

в) квадратну.

3. Повний оберт навколо своєї осі Земля здійснює за:

а) один рік;

б) одну добу;

в) один місяць.

Технологія «Мікрофон»

· Сьогодні на уроці я дізнався (дізналася) про...

· Було цікаво...

· Я зрозумів (зрозуміла), що...

· Тепер я знаю, що...

Домашнє завдання

— Використовуючи різні джерела інформації, підготуйте розповідь про першого космонавта України — Леоніда Каденюка. Виступіть з повідомленнями перед однокласниками.

 

docx
Додано
31 грудня 2022
Переглядів
2394
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку