Конспект уроку засвоєння нових знань з інформатики в 4 класі на тему «Створення і надсилання електронних листів».
Герої Сімка та Нолик допоможуть навчитися створювати та надсилати електронні листи.
Конспект уроку 4 клас
Тема: «Створення і надсилання електронних листів»
Мета: навчити учнів входити до свого облікового запису поштової служби, надсилати листи; поглибити знання про електронну пошту та листування в ній; виховувати культуру спілкування при листуванні.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Методи та прийоми: прийом «Психологічна настанова», розповідь, називання правил ланцюжком, « незакінчене речення».
Здоров’язберігаючі технології : фізкультхвилинка, гімнастика для очей, пальчиків.
Міжпредметна інтеграція: українська мова, математика
Обладнання: підручник, робочий зошит, презентація, комп’ютер.
Література:
1.Ломаковська, Г.В. Інформатика[Текст]: підручник/ Г.В. Ломаковська [та ін.].- Київ: Освіта, 2012.- 161 с.
2. Навчальні програми для 1-4 класів загальноосвітніх закладів з українською мовою навчання [Електронний ресурс]: законодавча база// офіційний портал «Освіта. ua».- Режим доступу:- http//osvita.ua/scool/materials/program/8793.-Назва з екрана.
Хід уроку:
І. Організація класу
1)Добрий день, діти! Давайте з вами привітаємося за допомогою великих пальців. Який у вас зараз настрій?Великі пальці вгору – чудовий. Великі пальці вниз - поганий.
2)Усміхніться, побажайте один одному успіхів на цілий день!Покладіть руки на парту, закрийте очі і промовляйте разом зі мною:
Люблю я свій розум,
Увагу та пам’ять.
Працює мій мозок і вчусь я старанно.
Сприймаю нове і мислю логічно,
Учителя слово здійсню я практично.
3) Сьогодні до нас у гості завітала добре вам всім відома Сімка із мультфільму «Фіксики». Вона розповість вам сьогодні дуже багато цікавого, уважно спостерігайте за нею.
Щоб покликати Сімку давайте назвемо ланцюжком по одному правилу поведінки в комп’ютерному класі. Вона почує, які ви молодці і знаєте як себе поводити з приладами і з’явиться.
ІІ. Розвиваючі завдання
А ось і Сімка. Але що це в неї? Помогатор світиться?!Здається щось з ним сталося.
Сімка: Допоможіть мій помогатор зламався.
-Допоможемо Сімці?
-Щоб відремонтувати нам треба виконати декілька завдань.:
1.Переставте літери в словах таким чином, щоб утворилося правильне слово.
1) електронна пошта - нерокелант шопат
2) інтернет - ретенінт
3) повідомлення - доменляновіп
2.Скільки чотирикутників зображено на малюнку?(18)
3.Скільки прямокутників зображено на малюнку? (6)
4. Скільки трикутників зображено на малюнку?( 13)
5.Щоб остаточно полагодити помогатор треба промовити чарівні слова. Ці слова є розв’язком задачі:
Сімка, Нолик та Ігрек ремонтували прилади: хтось міксер, хтось комп’ютер, а хтось помогатор. Сімка не ремонтувала міксер, Нолик не ремонтував ані помогатора, ані міксера, а Ігрек не ремонтував комп’ютер. Що ремонтував кожен із фіксиків? (Нолик- комп’ютер, Ігрек – міксер, Сімка- помогатор)
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Сімка хоче дізнатися, що ви пам’ятаєте з минулого уроку і пропонує розгадати кросворд.
Кросворд
1.Як називається спосіб спілкування зі співрозмовником за допомогою Інтернету та поштових сервісів( Електронний)
2. Де зберігаються всі електронні листи?(Поштова скринька).
3. Як називається вкладка поштової скриньки, куди надходять нові листи?(Вхідні)
4. Як називається вкладка поштової скриньки, де зберігаються листи, які ви відправили?(Надіслані)
5. Як називається спеціальний символ,який міститься у другій частині адреси електронної скриньки?(ет) 2.
5.
Р |
|||||
И |
|||||
В |
Х |
І |
Д |
Н |
І |
Ь |
|||||
К |
|||||
А |
|||||
С |
||||||||||
Е |
Л |
Е |
К |
Т |
Р |
О |
Н |
Н |
И |
Й |
Т |
||||||||||
А |
Д |
І |
С |
Л |
А |
Н |
І |
VI. Повідомлення теми уроку
Щоб дізнатися тему нашого уроку розгадайте ребус, який для вас придумала Сімка.
Відгадка(листування) (ребус на слайді)
Правильно, листування. Листування в Інтернеті за допомогою комп’ютера називається електронне листування. Тож тема нашого уроку : «Створення і надсилання електронних листів»
V.Вивчення нового матеріалу
Сімка хоче розказати що ж вона знає з цієї теми.
Як ви вже знаєте, електронна пошта- це спосіб обміну листами за допомогою Інтернет.
Щоб написати новий лист потрібно:
1) Відкрити поштову скриньку.
2) Знайти та вибрати посилання Написати листа.
3) У поле Кому введи адресу електронної пошти отримувача.
Перша частина-ім’я користувача або логін, друга частина спеціальний символ равлик, «ет»- @, третя частина- адреса сайту. Наприклад: melnikovaa69@gmail.com
4)У поле тема ввести слово або кілька слів, що коротко пояснюють зміст листа, як і заголовок до оповідання.
5) У поле для введення тексту введи текст листа.
6) Вибери кнопку Надіслати. Лист буде надіслано адресату.
Чи можна відповісти на електронний лист, як ви вважаєте?
Щоб підтвердити все сказане вами, розгорніть свої підручники на с.95 і прочитайте перших 3 абзаци.
А як ви вважаєте, чи є правила спілкування під час електронного листування?
Давайте з вами сформулюємо ці правила.
1) Починай текст листа з привітання, завершуй підписом.
2)Не забувай вживати слова «Будь ласка», звертаючись до когось із проханням.
3)Дякуй за допомогу.
4)Не надсилай у листах неперевірені дані.
5) Намагайся писати грамотно.
6)Зазначай тему листа.
7) Не пиши текст великими літерами.
Обов’язково дотримуйтеся цих правил під час електронного та інших видів спілкування.
VІ. Закріплення матеріалу
Відкрийте свої робочі зошити на с. 38.Ваше завдання 2,3. В цих вправах вам потрібно пригадати та написати або пронумерувати послідовність, тобто алгоритм при написанні нового листа та надсилання відповіді на одержаний електронний лист.
VІІ. Фізкультхвилинка
VІІІ. Робота за ПК
1)Зараз ви спробуєте надіслати листа та відправити відповідь співрозмовнику.
Ваше завдання:
1. Відкрийте браузер Opera .
2. Відкрийте сайт, на якому створено поштову скриньку.
3.Відкрийте свою поштову скриньку.
4. Напишіть листа своєму однокласнику. Спираючись на складений алгоритм у робочому зошиті, відправте відповідь своєму співрозмовнику.
2)Повторення правил роботи за комп’ютером.
Метод «Незакінчене речення»
1.При роботі з комп’ютером відстань від екрану до очей – 50 – 80 см (відстань витягнутої руки)
2. Категорично забороняється:
-Знаходитися в лабораторії в верхньому одязі
- Класти одяг і сумки на столи;
- Знаходитись в класі з напоями та їжею;
- Пересувати комп’ютери і монітори
- Вмикати і вимикати комп’ютери самостійно;
- Намагатися самостійно усувати несправності в роботі апаратури;
- Приносити і запускати комп’ютерні ігри та інше програмне забезпечення.
3) Робота з ПК
Текст листа
Б_локоса ч_рівниця з_ма пр_мчала на біл_му к_ні у сади і парки.Т_ркнулас_ чарівною пал_чкою в_рхівок д_рев. І за_скрил_ся на них кр_шталеві шати. Срібні м_р_жані намітки, білі п_шні плат_ячка. На з_млі іскриться гапт_в_ний кил_м. У в_сокому хол_одному небі п_віл_но пл_вуть хм_ри, ніби в_ликі білі к_раблі.
4) Гімнастика для очей
Очі щоб відпочивали
Дивимося вліво-вправо.
Потім блимаєм очима,
Знову ними вправо вліво.
ІХ. Підведення підсумків
-Що нового ви дізналися на цьому уроці?
-Як можна ще спілкуватися в Інтернеті?
- Чи сподобалося вам електронне листування?
ХІІ. Повідомлення домашнього завдання
Вдома вам потрібно попрацювати із робочим зошитом і виконати завдання 1 с.38, і завдання 4 на ст. 39.
Тож який у вас зараз настрій?
Попрощайтеся з Сімкою. Сімка, до побачення, приходь ще!
Урок закінчено, до побачення.