Мета уроку освітня: закріплення понять многочлени, члени многочлена, подібні члени, стандартний вигляд многочлена, зведення подібних членів многочлена. Відпрацюваня навичок додавання і віднімання многочленів при виконанні вправ і вирішення завдань.
Розвиваюча: розвиток в учнів уміння здійснювати основні розумові операції через активність, самостійність, пізнавальний інтерес.
Виховна: формування навичок продуктивного, ділової взаємодії та прийняття групових рішень.
Ґрунтовно здійснена актуалізація опорних знань. Під час якої було запропоновано завдання з метою формування інформаційних компетентностей, продуктивної творчої діяльності, компетентностей саморозвитку та самоосвіти, соціальних компетентностей. Вродовж уроку також формувались наступні компетентності: спілкування державною мовою, математична грамотність, загальнокультурна грамотність.
Бердянська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 11
Бердянської міської ради Запорізької області
Додавання та віднімання многочленів
Підготувала: вчитель математики
Висоцька О.О.
2013
Мета уроку: освітня: закріплення понять многочлени, члени многочлена, подібні члени, стандартний вигляд многочлена, зведення подібних членів многочлена. Відпрацюваня навичок додавання і віднімання многочленів при виконанні вправ і вирішення завдань.
розвиваюча: розвиток в учнів уміння здійснювати основні розумові операції через активність, самостійність, пізнавальний інтерес.
виховна: формування навичок продуктивного, ділової взаємодії та прийняття групових рішень.
Тип уроку: удосконалення вмінь і навичок.
Обладнання: роздавальний матеріал (індивідуальні картки для учнів,)таблиця відповідей для роботи в групах, підручник, ромашки, електронна презентація Power Point
Хід уроку:
I. Організаційний момент.
Добрий день діти!
Подивіться який гарний сьогодні день!
Він добрий для тих:
Хто вже прокинувся і готовий працювати
Хто гарно почувається
Хто прагне навчитися нового
Хто виконав домашнє завдання!
Девізом нашого уроку будуть слова Рене Декарта.
Недостатньо мати лише добрий
розум, головне раціонально
його використовувати.
Рене Декарт
II. Мотивація навчальної діяльності.
Перш ніж ми перейдемо до виконання різноманітних завдань, хочу розповісти вам одну притчу, над якою, я сподіваюсь, ви замислитесь.
Одного дня Сократ, оточений учнями, піднімався до храму. Назустріч їм спускався пекар з різною здобою. “Сократ, а чи пишаєшся ти своїми учнями? – запитав пекар. Так. – відповів Сократ. Послухай, варто лише мені задобрити їх здобою, як вони покинуть тебе і підуть зі мною”. На що мудрець відповів: “Згоден, але ти гукаєш їх вниз, в теплу смачну долину, а я веду їх вгору, до непереборних, чистих вершин”.
Ось і ми повинні піднятися на сходинки вгору, “долаючи” завдання, які будуть розглянуті на сьогоднішньому уроці, тема якого «Додавання і віднімання многочленів». Запишіть число і тему в зошиті.
Зараз ми знаходимося на першій сходинці, тому нам треба прикласти дуже багато зусиль, щоб піднятися вище.
Я зможу
Я вмію
Я знаю
Метою нашого уроку є : закріплення понять: многочлени, члени многочлена, подібні члени, стандартний вигляд многочлена, зведення подібних членів многочлена, додавання і віднімання многочленів. При цьому будьте уважні, культурні, ввічливі один з одним.
Перш ніж ми з вами піднімемося на наступну сходинку, нам потрібно повторити раніше вивчений матеріал.
Робота в парі: За картками - завданнями
Кожна пара отримує тестові картки-завдання.
Завдання 1. Закінчіть речення: «Многочленом називається.,.»:
д) сума одночленів;
б) буквені й числові вирази;
е) змінні й числа;
о) сума степенів;
р) числа й степені. '
Завдання 2. Назвіть степінь многочлена Зх4 -5х+7х2 -8х +3:
р) 1;
д)2;
е)3;
б) 5;
о)4.
Завдання 3. Закінчіть речення: «Доданки, які мають ту ж саму буквену частину, називають ...»:
р) коефіцієнти;
д) доданки;
е) подібні коефіцієнти;
о) одночлени:
б) подібні доданки.
Завдання 4. Подайте многочлен 10х2 +х7 +9х-7+3х4 у стандартному вигляді:
б) 10х2 + 9х + 3х4 + х7-7;
р) х7 + 3х4 + 10х2 + 9х - 7;
д) -7 + х7 + 3х4 + 10х2 + 9х;
о) -4 + 9х + 10х2 + 3х4 + х7 ;
е)10х2 + х7+ 9х – 7 + 3х4.
Завдання 5. Розкрити дужки і спростити: 11+(7а – 11)
д) 22 + 7а
е) 7а
р) - 7 а + 22
о) – 7а – 22
б) – 7а
Результатом виконання цих завдань буде слово «ДОБРЕ».
«Добре» - це прекрасне слово. Що воно може означати для нас? (відповіді дітей)
А чи може слово «добре» для нас бути рухом вперед по наших сходинках? (відповіді дітей)
1. Робота з підручником.
Один учень розв’язує з поясненням біля дошки, а решта самостійно.
№ 414(а,б);
a) 36cx² + 18c²x – (13c²x – 16cx² - x) ;
б) – z³ + 3mz – 2 – (2 + z – 3mz) ;
№ 424(а)
(3a² + 2b² +c²) –(3c² + 2a² - b²)+( -3b² + 2c² - a²) = 0
Дамо можливість кожному відпрацювати вміння виконувати дії за зразком.
Зразок
Розв’язати рівняння:
35 – (х² + 4х - 12) = 6х – 10 – х²
35 – х² - 4х + 12 = 6х – 10 - х²
- х² - 4х – 6х + х² = - 10 – 12 – 35
- 10х = - 57
х = 5,7
Відповідь: х = 5,7
№409 (в)
24 - (x² + 8x - 17) = 5 – 5х - х²;
2. Робота в малих групах.
Учні об’єднуються в групи, кожна з яких отримує картку з записаними відповідями та умови завдань на окремих картках.
Учні записують розв’язання в зошити і накривають відповідь карткою(на звороті кожної картки буква). Розв’язавши всі завдання, учні одержують слово – «Успіх». Обговорюються підсумки гри.
І група: «У» — усмішка;
ІІ група: «С» — спокій;
ІІІ група: «П» - прогрес;
ІV група: «І» — ініціатива;
V група: «X» — хоробрість.
А всі разом сьогодні на уроці ми досягли успіху!
Я обрала на урок емблему — квітку жовтого кольору.
Жовтий колір – це колір осені.
Жовтий колір – це не тільки колір гарних знань.
Жовтий колір – це колір сонця, віри та оптимізму.
Тому хочу подякувати вам за урок, ще раз побажати успіху, сказати, що я вірю у ваш успіх.
На згадку про наш урок візьміть квітку з іще одним рецептом успіху: «Успіх — це тільки 10 % таланту і 90 % щоденної наполегливої праці».
Протягом уроку ми весь час працювали з партнерами, отримували допомогу один від одного, а в житті дуже часто треба розраховувати тільки на свої сили. І цьому теж потрібно вчитися. Це одна з причин виконання домашніх завдань.
Повторити § 11 № 413; 420(а); 425(а)
Діти, ми сьогодні з вами виконували підйом по сходинках знань.
Давайте підведемо підсумок нашої роботи. На якій сходинці зараз кожний з вас?
Я зможу
Я вмію
Я знаю
На уроці
- мені сподобалось….
- я навчився...
- найбільші труднощі я відчув...
- я не вмів, а тепер умію...
Додаток 1
Завдання 1. Закінчіть речення: «Многочленом називається...»:
д) сума одночленів;
б) буквені й числові вирази;
е) змінні й числа;
о) сума степенів;
р) числа й степені. ' -
Завдання 2. Назвіть степінь многочлена Зх4 -5х+7х2 -8х1 +3:
р) 1;
д)2;
е)3;
б) 5;
о)4.
Завдання 3. Закінчіть речення: «Доданки, які мають ту ж саму буквену частину, називають ...»:
р) коефіцієнти;
д) доданки;
е) подібні коефіцієнти;
о) одночлени:
б) подібні доданки.
Завдання 4. Подайте многочлен 10х2 +х7 +9х-7+3х4 у стандартному вигляді:
б) 10х2 + 9х + 3х4 + х7-7;
р) х7 + 3х4 + 10х2 + 9х - 7;
д) -7 + х7 + 3х4 + 10х2 + 9х;
о) -4 + 9х + 10х2 + 3х4 + х7 ;
е)10х2 + х7+ 9х – 7 + 3х4.
Завдання 5. Розкрити дужки і спростити : 11+(7а – 11)
д) 22 + 7а
е) 7а
р) - 7 а + 22
о) – 7а – 22
б) – 7а
1) |
2) |
3) |
4) |
5) |
Знайти суму многочленів: (2 + 3а) + (а2 – 2а) =
|
Знайти різницю многочленів: (4 + 7а) – (3а +4) = |
Звести многочлен до стандартного вигляду: 2ху – (х2 – у2 + ху) + (х2 – ху) =
|
Знайти суму многочленів: (у2 – 4у) + (4у – 3у2) =
|
Знайти різницю многочленів: (3 – 6а) – (8 – 6а) =
|
Звести многочлен до стандартного вигляду: 3аb + (а2 – аb + b2) – (2аb + 2b2) =
|
Додаток 2
Знайти різницю многочленів: (14 – 6а) – (3а – 5) =
|
Знайти суму многочленів: (4у – 3у2) + (у2 – 4у) =
|
Звести многочлен до стандартного вигляду: 3ху + (х2 – 3у2 – 2ху) – (х2 + ху) =
|
Знайти різницю многочленів: (5 + 7а) – (3а + 4) =
|
Знайти суму многочленів: (6у – 3у2) + (3у2 – 4у) =
|
Звести многочлен до стандартного вигляду: 4ху – (х2 – 8ху) + 2х2 =
|
Знайти різницю многочленів: (а2 +b) – (а2 –b) =
|
Знайти суму многочленів: (2а2 – 3b) + (3b - 6а2) =
|
Звести многочлен до стандартного вигляду: 12х2 – (5х – 6 +12х2) =
|
Додаток 3
Ус |
мі |
шка |
Сп |
ок |
ій |
Пр |
ог |
рес |
Іні |
ціат |
ива |
Хор
|
обр |
ість |
a² + a +2 |
4a |
y² |
- 2y² |
- 5 |
a² – b² |
19 – 9a |
- 2y² |
-3y² |
1 + 4a |
2y |
12xy + x² |
2b |
- 4a² |
-5x + 6 |
Додаток 4
Додаток 5