Конспект уроку з алгебри для 7 класу на тему: «Системи лінійних рівнянь з двома змінними. Графічний спосіб розв’язування систем»

Про матеріал
Розробка циклу уроків однієї з навчальних тем курсу алгебри „Системи лінійних рівнянь з двома змінними" для 7 класу. Другий урок із даної теми
Перегляд файлу

1

 

Тема 2.

Конспект уроку  з алгебри для 7 класу на тему:

 «Системи лінійних рівнянь з двома змінними. Графічний спосіб  розв’язування систем»

Мета:

навчальна:  засвоїти знання щодо залежності кількості розв’язків системи двох лінійних рівнянь  з двома змінними від співвідношення коефіцієнтів рівнянь , вдосконалювати вміння розв’язувати  системи двох лінійних рівнянь  з двома змінними графічним способом ;

розвивальна: розвивати і вдосконалювати  графічні навички,  уміння порівнювати, аналізувати  та робити висновки;
виховна: виховувати любов до навчання ,  вміння працювати разом, намагатися скласти ситуацію успіху для кожного учня.

Тип уроку: удосконалення знань і вмінь.

Обладнання та наочність: підручник Алгебра 7 клас, Мерзляк А.Г., Харків «Гімназія» 2016; роздатковий матеріал, комп’ютер, проектор,   Internet.

 

матеріал, комп’ютер, проектор,   Internet.

Хід уроку

І.Організаційний етап

Перевіряється  готовність учнів до уроку.

ІІ . Перевірка домашнього завдання

      Взаємоперевірка завдання, заданого за підручником за зразком. Учні презентують свої відповіді ,коментують  основні моменти в розв’язанні завдань.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні наша мета – удосконалити вміння використовувати

графічний спосіб розв’язування систем лінійних рівнянь, перевірити своє вміння застосовувати набуті знання  до розв’язування задач.

Проаналізуємо логічний взаємозв’язок між змістовними лініями алгебри

Алгебра

Числа; дії

над

числами

 

Вирази;

перетворення

виразів

 

Рівняння та

системи

рівнянь

 

Задачі текстові, прикладні

Для чого ми знайомилися з системами рівнянь? На якому етапі ми знаходимося?

ІV.Актуалізація опорних знань

Графічний диктант

Так   ∆ , Ні −. Самоперевірка. Відповіді на дошці.

1) Рівняння  х2 +5у =9  − лінійне з двома змінними ?( −)

2)  Декілька рівнянь, об’єднаних фігурною

дужкою - це система рівнянь . Фігурна дужка означає, що рівняння повинні виконуватися одночасно. ()

3) Розв’язком системи рівнянь з двома змінними називається  число,

що перетворює рівняння на правильну рівність. ( −)

4 )Системи лінійних рівнянь з двома змінними можуть мати 1, безліч або не мати взагалі  розв’язків. ()

5) Розв’язати систему рівнянь – це значить знайти всі її розв’язки або

показати, що їх не має. ()

6) Якщо графіки лінійних рівнянь системи лінійних рівнянь з двома змінними є паралельними прямими ,то їх коефіцієнти відносяться якhttps://subject.com.ua/lesson/mathematics/algebra7/algebra7.files/image609.gif?()

7) Якщо графіки лінійних рівнянь системи лінійних рівнянь з двома змінними є  прямими ,які перетинаються,то їх коефіцієнти відносяться якhttps://subject.com.ua/lesson/mathematics/algebra7/algebra7.files/image610.gif?( −)

8) Якщо графіки лінійних рівнянь системи лінійних рівнянь з двома змінними є  прямими ,які співпадають,то їх коефіцієнти відносяться якhttps://subject.com.ua/lesson/mathematics/algebra7/algebra7.files/image608.gif?( −)

2.Усні вправи

1)Яка пара чисел (1; 2), (- 2; 1), (2; 2) є розв’язком системи рівнянь       

                                                х + у = - 1

                                                х – у = - 3 ?

2)Чому дорівнює коефіцієнт С ?  7; –7; 5; 12.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3)Чому дорівнює коефіцієнт a ?

3;−2; 2; 1.

 

 

 

 

 

 

 

V. Удосконалення вмінь і навичок

Виконання письмових вправ

Робота у групах

Розв’яжіть графічно систему рівнянь:

1 група:

Відповідь(2;3)

2 група:

Відповідь: немає розв’язків

3 група:

Відповідь: безліч розв’язків

          Хто перший  правильно виконає завдання в групі,записує розв’язання на дошці   і отримує відповідні бали.

Додаткове завдання №1024

Колективне виконання письмових вправ

Модуль (абсолютна величина) числа – це саме число , при , та протилежне до нього -, при , тобто      

Графік функції =

Підручник №1025 (1)

 

 

=

х

0

1

у

0

1

  у=х

 

 

 

х

0

−1

у

0

−1

у=−х

 

 

 

х

0

1

у

4

5

 

 

 

Відповідь: (−2;2)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Самостійна робота

Варіант 1

Варіант 2

1.Розв’яжіть графічно систему рівнянь:

     

 

   

 

2.Напишіть  яку-небудь  систему лінійних рівнянь, яка має розв’язок:

 

(1;−2)

 

(−2;3)

 

3.Визначте значення a , при якому  система рівнянь

 

не має розв’язків

 

має безліч розв’язків

 

VІ. Підведення підсумків уроку

Закінчити речення:

1) Якщо прямі – графіки даних рівнянь – перетинаються, то система має ... (відношення коефіцієнтів при одноіменних змінних і вільних членах ...).

2) Якщо прямі паралельні, то система ... (відношення коефіцієнтів при одноіменних змінних рівні між собою , але не дорівнюють відношенню ...).

3) Якщо прямі співпадають, то система має ... (відношення коефіцієнтів при одноіменних змінних і вільних членах ...).

 

 Повернемося до поставлених на початку уроку цілей. Які з них виконали?

(діти відповідають)

 

    Свій настрій відмітьте на полях олівцем (добрий +;  поганий −; 

дуже добрий ++; не змінився 0.

Виставлення оцінок за роботу на уроці.

VІІ. Домашнє завдання

Повторити § 24-26.

Розв’язати вправи на застосування вивчених понять (за  змістом аналогічні до класної роботи) №1222(2),№1221, №1021(2).

 Додаткове завдання : №1026 (4).

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шиян Леся Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Алгебра 7 клас (Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.)
До уроку
Системи рівнянь із двома змінними
Додано
7 листопада 2020
Переглядів
3754
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку