Конспект уроку з алгебри на тему "Розв`язування неповних квадратних рівнянь"

Про матеріал

Конспект уроку для учнів 8-го класу з алгебри. Мета уроку:

  • закріпити знання про квадратне рівняння, неповне квадратне рівняння, види неповних квадратних рівнянь та способи їх розв`язування; формувати вміння визначати коефіцієнти рівняння, розкладати на множники, розв`язувати неповні квадратні рівняння;
  • розвивати уміння порівнювати, аналізувати робити висновки; формувати комунікативні компетентності, творчість;
  • виховувати відповідальне ставлення до навчання, організованість, культуру математичної мови та запису.
Перегляд файлу

Тема:Розв`язування неповних квадратних рівнянь”

 Тип уроку: закріплення умінь та навичок.

 Мета:

  • закріпити знання про квадратне рівняння, неповне квадратне рівняння, види неповних квадратних рівнянь та способи їх розв`язування; формувати вміння визначати коефіцієнти рівняння, розкладати на множники, розв`язувати неповні квадратні рівняння;
  • Розвивати уміння порівнювати, аналізувати робити висновки; формувати комунікативні компетентності, творчість;
  • виховувати відповідальне ставлення до навчання, організованість, культуру математичної мови та запису.

Хід уроку

І. Організаційний етап.

  1. Психологічний настрій.

– Що ж, продовжимо вдосконалювати наші знання, набуті на попередньому уроці, бо як сказав Новаліс:

Справжній математик — це щирий ентузіаст. Без ентузіазму не має математики.

  1. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні на уроці попрацюємо нестандартно

  1. А зараз прослухаємо історичну сторінку

Описание: https://arhivurokov.ru/multiurok/3/3/9/33970800e3cb1adb6576047a6df26f94473729dc/img8.jpg

ІІ . Актуалізація опорних знань.

 

Знання збираються по краплині, як вода в долині.

Інтерактивна вправа “Мікрофон”.

1. Яке рівняння називають квадратним?

2. Якому числу не може бути рівний коефіцієнт а квадратного рівняння?

3. Яке квадратне рівняння називають зведеним?

4. Яке квадратне рівняння називають неповним?

5. Встановіть відповідність між рівнянням і його коефіцієнтами:

 

1) х² - 4х +1=0                                  а) а=1, в=0, с=-8

2) 3х – х²  – 6 = 0                              б) а= -1, в= 3, с= -6

3) 2 х²  – 7х = 0                                  в) а=11, в= 0, с= 0

4) х²  – 8 = 0                                      г) а= 1, в= - 4, с= 1

5) 11 х²  = 0                                       д) а= 2, в= - 7, с= 0

6.Які доданки називаються подібними?

7. Як перенести доданки із однієї частини рівняння в іншу?

Відповідь: 1г, 2б ,3д, 4а, 5в.

 

ІІІ.Формування вмінь та навичок.

 

Не достатньо мати лише добрий розум, головне – це раціонально використовувати його.

                                               Рене Декарт.

 

 Розв’язувати неповні квадратні рівняння будемо граючи у математичне лото. Закривши відповідями клітинки таблиці, ми прочитаємо ще одне висловлювання про навчання.

 

Складання опорного конспекту до теми уроку

 

 с=0

а х²+  вх =0

х(ах + в ) =0

х1=0  ах + в =0

           х2 =-в/а

 

Робота зпідручником:

№784(1,2),786(1)

 

 

 

 

 

в = 0

а х²  - с = 0

х²   = с/а

х1,2 = √ с/а

 

 

 

 

 

 

 

 

с =0, в = 0

а х² = 0

х = 0

 

 

 

 

 

 

 

 

 3х² – 27 =0

 

 1,8 х²   =0

 

 х²  +5х =0

 

 3 х²  – 12 =0

 

 2 х²  – 2х = 0

 

 48х + 6 х²  =0

 

 2 х²  – 3х =0

 

 Складіть рівняння

у якого

а=3, в=0, с=-4

 

 Складіть рівняння

у якого

а =2, в = - 7 с =0

 

 4 х²- 1  = 0

 

 х²- 6х  =0

 

 Складіть рівняння

у якого

а = 5, в = 0, с =5

 

Відповідь до таблиці

-3; 3

розум

0

людський

-5; 0

має

-2 ; 2

три

0; 1

ключі

-8; 0

Які

-1,5; 0

все

3 х²  -4= 0

відкривають:

2х²   – 7х =0

знання

-0,5; 0,5

думка

0; 6

уява

5 х²   + 5 = 0

В. Гюго

Тести. 

Вікторина проводиться в усній формі. Група, яка відповідає правильно першою, одержує 1 бал.

Запитання.

1.Розв’яжіть рівняння: х²   = 49.

А.  -7.         Б.  7.           В.  7 і -7          Г.  8.

2.Розв’яжіть рівняння: х²  + 6х = 0.

А.    0.         Б.  6.           В.  -6.              Г.  0 і -6.

3.Складіть зведене квадратне рівняння, з коефіцієнтами

а = ? , в = -9 , с = 14.

А. х²   – 9х + 14=0.        Б. х²   + 9х + 14=0.    

В. х²   + 9х – 14=0.        Г. х²   – 9х –  14=0.  

ІV. Підсумки уроку.

На мою думку, ми з вами добре попрацювали. Оцініть свою роботу за притчею:

Йшов мудрець, а назустріч йому три людини, які везли під палаючим сонцем візки з камінням для будівництва. Мудрець зупинив їх та запитав: “Що ви робили цілий день?” Перший похмуро відповів , що цілий день возив кляте каміння. Другий відповів: “Я старанно виконував свою роботу.” А третій з радістю і задоволенням сказав: “Я брав участь в будівництві храму”.

То хто з вас працював як перша людина? – як друга? – як третя?

Тож я бажаю вам завжди працювати з радістю і задоволенням.

 

V. Домашнє завдання. П.20 вивчити № 785(1-4),787(1-3)

 

Література: Алгебра: підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ О.С.Істер. – К.: Освіта, 2016. – 272 с.

 

 

docx
До підручника
Алгебра 8 клас (Істер О. С.)
До уроку
Розділ 3. Квадратні рівняння
Додано
10 березня 2018
Переглядів
2791
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку