Конспект уроку з англійської мови"Books and writers. British writers"

Про матеріал
Конспект уроку з англійської мови"Books and writers. British writers", що містить цікаві та корисні завдання для кращого засвоєння знань з даної теми
Перегляд файлу

Відкритий урок, проведений 16. 11. 2017 р. у 8 класі вчителем іноземної мови Олійник Л. Р.

Тема: Книги.

Цілі уроку:

      практична: систематизувати лексичний матеріал з теми, сприяти його запам’ятовуванню, вчити працювати в групах, практикувати учнів у читанні текстів про книги та бібліотеки з метою загального  та максимально повного розуміння  їхнього змісту, формування навичок критичного мислення, вчити учнів складати спеціальні запитання та відповідати на них, висловлювати власні думки у зв’язку з отриманою під час читання тексту інформацією;

      освітня: вчити застосовувати у мовленні  загальні та спеціальні запитання і відповідати на них, поширити знання учнів з теми "Шкільне життя";

      розвиваюча: розвивати мовленнєві здібності учнів, оперативну пам’ять, сприяти вмінню логічно та послідовно  висловлювати свої думки вголос, розвивати інформативну компетентність та творчі здібності учнів;

      виховна: виховувати толерантне ставлення до думки співрозмовника, культуру спілкування, повагу до оточуючих, сприяти розвитку позитивної мотивації щодо вивчення англійської мови.

Тип уроку: урок закріплення та застосування знань, умінь і навичок з використанням інтерактивних методів навчання.

Обладнання: підручник А. Несвіт "English", зошити, комп’ютер, мультимедійна дошка, словники, роздавальний матеріал, Mind-map.

                                            Хід уроку.

  • Створення ситуації успіху.

T: The first task is making the situation of a good luck to begin with.  Repeat after me, please, but pay special attention to your pronunciation:

- I'm a pupil.

- I'm a good pupil.

- I'm a clever pupil.

- I'm a brilliant pupil.

- I try to be the best pupil in our school.

  • Tongue-twister

T:  Let’s read very interesting tongue-twister that will inspire you.(слайд)

Every day and in every way

I’ll become better and better.

Основна частина.

  • Робота над висловлюванням та прислів’ями  (find your pare and read the proverb)

T: The next task is to find the pare, read and translate the proverb.


  •     1. Books are our / best friends.
  •     2. A good book is / a source of wisdom.
  •     3. Reading is to the mind / what exercise is to the body.
  •     4. Wear the old coat / and buy a new book.
  •     5. Choose a book / as you choose a friend.
  •     6. Don’t judge a book / by its cover.
  •     7. A room without books / is a body without a soul.
  • 8. The more you read, / the more you know.

  • Повідомлення теми і мети заняття. Riddle.

T: Guess the riddle.(слайд)


We have friends. They

Can’t walk, and can’t see.

But they are very good for you and me.

With these friends we sail

On ships, and ride on trains

And even fly in airplanes.

These friends show us

Towns, seas and lands,

Can you guess who are

These good friends? (Books)

 

Teacher: Today аt the lesson we shall: learn the types and genres of books; speak about your reading habits; read extracts from different genres of books.

  • Мовленнєва розминка:

Teacher: Do you like reading?

Why do you read?

Where do you read?

What kinds of books do you like reading?

Where do you get books from?

What is your favourite book?

Who influences your choice?

What book are you reading now?

 

  • Fill in the Mind Map

a fiction book

a textbook

a dictionary

a reference book

a travel guide

a cookery book

an encyclopedia

 

 

 

 

 

  • Teacher: What genres of books do you know? Repeat the words after me. Write down the genres of books into your vocabularies:

an adventure story   a novel

a detective story    a thriller

science fiction    a play

a history book    a biography

a humorous story   a mystery

 

 

  • Choose one variant to complete the sentences:
  1.     A (n) ___ story is an exciting story about a hero who goes on an unusual journey and does new and dangerous things.
  1.      comedy b) adventure  c) detective
  1.     A ___ story is about events that take place in the future or in space and it usually describes strange creatures and robots.
  1.      mystery b) drama c) science fiction
  1.     A ___ is a serious and emotional play, written for the theatre, television or radio.
  1.     drama b) comedy c) novel
  1.     A ___ is a story about a crime or a strange event that is difficult to explain.
  1.     mystery b) legend c) fairy tale
  1.     A (n) ___ is a funny story with a happy ending.
  1.      adventure  b) myth c) humorous story

 

  • Книги письменників англомовних країн (виставка)

T : Also you can see books of writers from English – speaking countries. You can take them and read.

  • Творча вправа

T: The seventh task is to continue the lines of the verse to make a rhyme. 


1.Since books are f….(friends)

2.They need much…..(care)

3.When you are reading them

4.Be good to them and…(fair).

5.Use ….., children, (bookmarks)

6.To hold your …(place)

7.And don’t …….(turn a book)

8.Upon its clear…(face)


  • Діалог «У книжковій крамниці»

  1.     Salesperson: May I help you?

Customer: Yes, thank you. I`m looking for a book about chocolate.


  1.     Salesperson: What`s the name of the book?

Customer: It`s called, Smart People Like Chocolate.

  1.     Salesperson: Who`s the author?

Customer: It`s by Coco Bean.

  1.     Salesperson: Let me check the computer… We have one copy. It`s on that shelf.

Customer: Thanks.


  • Вправа на відповідність

T: The eighth task is to match the words with different types of books (книжки виставлені перед учнями)

  1.     a textbook - підручник
  2.     a dictionary - словник
  3.     a reference book - довідник
  4.     an encyclopedia - енциклопедія
  5.     a novel  - роман

6.      a fairy tail - казка

  • Заключна частина

 T: - What did you like at our class?

- What new did you learn? 

  •         Закінчити хотілося б творінням чудового поета, нашого земляка Петра Надутика «Кодими віть калинова», яку я переклала на англійську. Бо ж це наша рідна земля, це наша Україна і сьогодні у ці нелегкі часи нашої  держави ми всі бажаємо миру і молимося за щастя нашої Батьківщини. Візьміть кожен по цьому маленькому янголу охоронцю і загадайте йому бажання,напишіть на ньому, щоб у нас було все добре. Адже в багатьох містах проводиться акція «Подаруй свого янгола-охоронця», тому й ми сьогодні проведемо її.

 

docx
До підручника
Англійська мова (8-й рік навчання) 8 клас (Несвіт А.М.)
Додано
31 жовтня
Переглядів
405
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку