sunny partly cloudy cloudy
It’s sunny. It’s partly cloudy. It’s cloudy.
perfect/beautiful hot cold
It’s beautiful. It’s hot. It’s cold.
It’s clear. |
It’s foggy. |
|
|
|
|
|
MES-English - ESL/EFL Resources for Teachers |
|
It’s hailing. It’s raining. It’s snowing.
windy stormy
It’s windy. It’s stormy.
clear foggy
It’s __________________________________ in
winter in Canada.
You must wear your _________________
______________________________________.
And take your ______________________
_________________________________ with you.
It’s __________________________________ in winter in Great Britain.
You must wear your _______________________________________________________.
And take your ______________________ _________________________________ with you.
It’s __________________________________ in
Brazil.
You must wear your _________________
______________________________________.
And take your ______________________
_______________________________ with you.
It’s __________________________________
in Australia.
You must wear your _________________
______________________________________.
And take your ______________________
_______________________________ with you.
Тема: Використання інтерактивних технологій при підготовці та презентації проекту з теми: «Кожному заняттю своя погода»
Мета: а) активізувати словниковий запас учнів з теми погода, ознайомити учнів з новим лексичним матеріалом з теми «країни», продовжувати формувати в учнів уміння вживати теперішній неозначений час в усному та писемному мовленні, вчити учнів складати опис країни, перевірити уміння учнів презентувати усне висловлювання з поданої теми;
б) розвивати навички аудіювання, письма, читання та мовлення, розширювати словниковий запас учнів, розвивати уміння учнів отримувати інформацію з різних джерел, опрацьовувати її та використовувати у своїй роботі, розширювати світогляд учнів;
в) виховувати уміння співпрацювати у групах під час пошуку, обробки та презентації матеріалу, ввічливість, зацікавленість у навчанні;
Обладнання: прапорці різних країн, символіка агенцій, малюнки для складання колажів, ноутбук, проектор, екран, індивідуальні картки із завданням, флеш карти з теми «погода»,
Хід уроку
T: Good morning. Are you ready for the lesson? Our travel agencies continue our work. You have prepared some information about the countries your clients want to visit. (перевірка д. з. інформація про країни розташування, столиця, мова, рельєф, готелі, свята та фестивалі монологічне мовлення см. Додаток (1).
Відео ролик «погода», флеш картки (додаток 2), римівка.
А) На дошці флешкартки з теми «Погода». Учні повторюють слова за вчителем.
Б) Учні прослуховують римівку, слідкують за словами.
В) Повторення римівки учнями.
Проговариваем погоду сегодня.
T: Oh, Stop! What about the weather. We forgot about it. Today we’re going to discuss the weather. We’ll see what the weather is like in your countries and what tourists can do in such weather.
Відео презентація учнів 8 класу.
Т: Listen to the weather forecast and complete the table. (Додаток 3)
|
Canada |
Brazil |
Great Britain |
Australia |
What’s the weather like? |
|
|
|
|
What can you wear? |
|
|
|
|
What can you take with you? |
|
|
|
|
Текст презентації (аудіо файл додано):
Canada. Hi! I’m in Canada. It’s partly cloudy today. It’s snowy and frosty. Don’t get cold. Put on your hat and a warm coat. I hope your skis and skates are with you.
Brazil. Hi from Brazil! Wow, it’s clear today. It’s too hot and sunny here. Wear your shorts and a T-shirt. Don’t forget your football.
Great Britain. Hi there. I’m in London. I’m sad because it’s rainy and cloudy today. What a bad weather. You have to wear your raincoat and be sure to take your umbrella.
Australia. A big Hello from Australia. It’s warm and sunny but windy today.
Put on your sunglasses, take your surfboard and see you in the ocean!
Post-listening. Перевірка.
Т: What have you learnt about your country?
У групах учні обговорюють погоду у своїх країнах, Заповнюють fact-file та презентують класу (Додаток 4).
А) Презентація з малюнками з поданої теми. Учні проговорюють слова та вирази (файл Power Point).
go tobogganing – кататься на санках
go skiing – кататься на лыжах
go skating – кататься на коньках
ride on a dog sled – кататься на собачьих упряжках
play in the snow – играть в снегу
visit Niagara fall- посетить Ниагарский водопад
see reindeer – увидеть северного оленя
wear fancy dress costumes – одевать карнавальный костюм
play football – играть в футбол
dance - танцевать
watch carnival – посмотреть карнавал
have a trip to the rainforest – поехать на экскурсию в тропический лес
visit museums and galleries – ходить в музеи и галереи
go shopping – ходить за покупками
take a bus ride around the city – поехать на экскурсию по городу
drink hot tea – пить горячий чай
eat fish and chips – есть рыбу и картошку
swim in the sea – плавать в море
dive in the ocean – нырять в океане
go surfing – кататься на серфе
take photos with koalas – фотографироваться с коала
watch kangaroos – смотреть на кенгуру
Б) Складання колажу у групах.
Т: You have an envelope with some pictures. Use your weather chart to choose the photos with those ACTIVITIES THAT people can do in your country (малюнки у додатку 5).
ACTIVITIES:
Canada: go tobogganing, Skiing, skating, ride on a dog sled, play in the snow, visit Niagara fall, see reindeer.
Brazil: wear fancy dress costumes, play football, dance, watch carnival, have a trip to the rainforest.
England: visit museums and galleries, go shopping, take a bus ride around the city, drink hot tea, eat fish and chips.
Australia: swim in the sea, dive in the ocean, go surfing, take photos with koalas and watch kangaroos.
Checking. Making collage.
У групах учні готують проект з опису поданої країни.
Додаток 1
Name of the country:
Where it is situated:
Capital:
Language:
What is there: (sea, ocean, beaches, forests, tropical forest, mountains, rivers, deserts…)
You must go there in: (season)
You can stay at:
Festivals and holidays:
Interesting things or places:
Додаток 2
Додаток 3
Listen to the children and answer the questions.
|
Canada |
Brazil |
Great Britain |
Australia |
What’s the weather like? |
|
|
|
|
What can you wear? |
|
|
|
|
What can you take with you? |
|
|
|
|
Listen to the children and answer the questions.
|
Canada |
Brazil |
Great Britain |
Australia |
What’s the weather like? |
|
|
|
|
What can you wear? |
|
|
|
|
What can you take with you? |
|
|
|
|