Тема: Професiї.
Мета: активізувати та удосконалити усі види мовлення в учнів: читання, письмо, аудіювання та говоріння, закріпити лексику теми; розширити кругозір учнів у межах теми;
розвивати вміння учнів здійснювати мовленнєву діяльність, розвивати самостійність у праці;розвивати мовну здогадку; залучити учнів до комунікативних форм діяльності на уроці, розвивати мислення та вміння спілкуватися один з одним;
виховувати позитивне ставлення до іноземної мови, вчити учнів бути уважними, організованими та активними.
Тема: Професiї.
Мета: активізувати та удосконалити усі види мовлення в учнів: читання, письмо, аудіювання та говоріння, закріпити лексику теми; розширити кругозір учнів у межах теми;
розвивати вміння учнів здійснювати мовленнєву діяльність, розвивати самостійність у праці;розвивати мовну здогадку; залучити учнів до комунікативних форм діяльності на уроці, розвивати мислення та вміння спілкуватися один з одним;
виховувати позитивне ставлення до іноземної мови, вчити учнів бути уважними, організованими та активними.
Обладнання: тематичні картки по темі “Професiї”, роздатковий матеріал,
Пісня «I`m a poliseman».
Хiд роботи
1.Greeting
Good morning,pupils!
(Вiрш”Good morning”).Sit down, please.
Who is on duty today?
Who is absent?
The topic of our lesson is “Professions”.
2. Warming-up
I would like to begin our lesson from the poem.
Have a look – this is a clown
He is standing upside down.
Actors, singers, dancers, clowns
Always have their ups and downs.
What professions do you know? (Діти називають професії).
-Now, class, guess what profession it is.
Who works in a field?
Who works with computers?
Who helps sick animals?
Who helps children to learn?
Who takes pictures of famous people?
Who makes new cars?
Who flies in a spaceship?
Who helps doctors?
Who flies in airplanes?
Who can play tricks?
3.Speaking
-There are many professions in the world. But everyone has favourite professions. Answer the questions:
-What profession do you like?
-What do you want to be?
-What is your mother? / father?
4.Game «Find the words»
(Кожному учневі роздається назва професії, розрізана на букви. Завдання учня зібрати назву професії, правильно склавши букви).
-I was preparing to the lesson and I have made some cards with the names of professions but the cards have mixed.And I don`t know how to combine them. May be you can help me?
Builder,mechanic, nurse, housewife, teacher, driver, worker, doctor, dancer, policeman, baker.
4.Writing
Let’s write something. Match the profession and the activity
1.a singer a)teaches pupils
2.a businessman b)makes cakes
3.a teacher c)treats people
4.a doctor d)sings songs
5.a builder e)builds houses
6.a gardener f)works in the field
7.a cook g)drives cars
8.an engineer h)works at the office
9.a farmer i)waters the flowers and trees
10.a driver j)constructs machines
Keys:1d,2h,3a,4c,5e,6i,7b,8j,9f,10g.
5.PT minute.
Are you tired?Have a rest.
Now let’s listen to a funny song about professions and sing and dance along with it. A song ”I’m a policeman”.
6.Reading
Now open your books on page 118 exercise 8.We’ll read the dialogue
about professions.Who wants?
WHAT AM I?
Pete:Can you guess,Ann,what I am?
Ann:Do you work at school?
Pete:No,Ann,I am not a teacher.
Ann:Do you work at the factory?
Pete:No,Ann,I am not worker.
Ann:Do you write books?
Pete:No, Ann,I am not a writer.
Ann:Then what do you?
Pete:I plant flowers and trees.
Ann:Then you are a gardener.
Pete:Yes,Ann,I am a gardener.
7.Listening
-I`ll read sentences and you tell «true or false».
1.A turner works at the plant.
2.John`s brother is 5. He is a pupil.
3.You study at school.
4.An engineer works on a pig-farm.
5.All schoolchildren go to school.
6.A doctor works at thehospital.
7.A librarian works in the library.
8.A driver makes bread.
9.An office worker works in a garage.
8.Summing-up
Home task . Write about your future job.
- What have we done at our lesson today?
We have done much work today.I must say your are good pupils.Your marks are…
The lesson is over.Good-bye.