Урок - демонстрація з англ. мови у 6 кл. з т. "Їжа "

Про матеріал

Урок у 6 кл. формує навички говоріння по темі «Їжа», розвиває комунікативну спрямованість, практикує учнів в аудіюванні тексту та у відтворенні прослуханого, знайомить з правилами поведінки за столом, формує вміння приготувати обід або улюблену страву. Матеріал буде корисний вчителям та учням при вивчені даної теми

Перегляд файлу

Урокдемонстрація  в 6 класі

Тема: «Їжа»

Підтема: «Приготування їжі. Улюблені страви»

Мета: Формування навичок говоріння по темі «Їжа».

Розвивати комунікативну спрямованість, практикувати учнів в аудіюванні тексту та у відтворенні прослуханого.

Ознайомити учнів з правилами поведінки за столом.

Формувати вміння приготувати обід або улюблену страву.

Обладнання:  тематичні картинки, роздатковий матеріал, ноутбук, інтер'єр столу.

 

Хід уроку

І. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення.

1.

Т: - When did we celebrate Easter?

  •   What is traditional Ukrainian Ester bread?
  •   As for me I like... And what about you?
  •   What is traditional English Easter Bread?

2. Фонетична зарядка.

Pronunciation drill (Chant).

"Do you want?"

"Hot Cross Buns"

II. Повідомлення теми та мети уроку.

Т: The topic of today's lesson is "Preparing Food or Cooking", by the end of the lesson you should be able to talk about how to cook your favorite dish, (на дошці поговірка "Appetite comes with eating")

T: - How do you understand it?

III.  Відпрацювання лексики. "Brainstorming".

Complete the diagram with the topical words.

 

 

 

 

 

 

 

2. Діалогічне мовлення(Учні складають меню, а потім, міні-діалоги).

  •   What do you usually have for breakfast (lunch, dinner, supper)?
  •   Usually I have... for...

3. Тренування учнів у вживанні лексики в непідготовленому спілкуванні. (Групова робота)

Interview game "Opinion Poll".

 

 

Step 1.

Divide the class into groups of equal size. Each group receives one topic in the Opinion poll.

FOOD

Breakfast

You have to find out what the other people in your class usually have for breakfast. Each of you prepares an interview ca which could look like this.

 

Name       food?               drink?

Lisa           cornflakes        milk

 

FOOD

Drinks

You have to find out which drinks the people in your class like and dislike. Each of you prepares an interview card which could look like this?

 

Name      likes?               dislikes?

Olga    milk, tea           tomato juice

               water

FOOD

Eating out

You have to find out whether the other people in your class ever eat out and if so where they go. Each of you prepares an interview card which could look like this.

 

Name      eats out?          where?

Peter           yes         McDonald

             sometimes

FOOD

Favorite meals

You have to find out the favorite meals (main course and dessert) of the other people in your class. Each of you prepares an interview card which could look like this.

 

Name       favourite          favourite

                main course?     dessert?

Alex            pizza            ice cream

 

FOOD

Food hates

You have to find out which meals or kinds of food the other people your class dislike.

Each of you prepares an interview card which could look like this.

 

Name            food hates?

 Kate         chocolate, cabbage

FOOD

Cooking

You have to find out which meals or drinks the other people in you class can prepare themselves.

Each of you prepares an interview card which could look like this.

 

Name        can prepare/make?

Peter    tea, porridge, sandwiches,

               omelettes, caked, soup.

 

 

 

Each group member prepares an interview sheet with the questions suggested in the card. He/she should fill in his/her own answer first.

Sample sheet:

Breakfast

What do you usually have for breakfast?

Name

Food

Drink

1. me

2. Max

3. Olga

4. ...

5. ...

6. ...

toast and jam, omelette fried eggs, salad

porridge sandwich

a cup of tea

2 cups of coffee

glass of milk

 

 

 

Аудіювання.

(Учні слухають діалоги "At the village shop "ma виписують продукти, куплені в магазині. Перемагає та група, яка запише найбільше слів).

 

5. "Free Activity" (завдання з рухами та мімікою). (На стінах вивішені слова: always, usually, never, sometimes, often.)

T: I drink coffee for breakfast.

I eat porridge for lunch.

I eat ice-cream for dinner etc.

(Учні слухають речення і переходять до того напису, що їм потрібно).

 

 

6. "Round table". Комунікативна робота.

- Have you ever been at coffee or restaurants? - What cafes do you know in Zmerynka?

(Кожна група має аркуш паперу і ручку). Завдання написати групам як можна більше речей, з якими вони зустрічаються в кафе.

 

 

  1. Рольова гра "At the Restaurant"

(Учнірозігрують ситуацію, показуючи артистизм, вимову та інтонацію в діалогічному мовленні, а також: знання етикету та культури поведінки за столом.)


 

9. Монологічне мовлення "My favourite dish"

(учні розповідають і демонструють свої улюблені страви, описуючи, як вони їх готують.)

 

IV. Homework

1. Домашнє завдання. Написати твір «Традиційна страва моєї сім'ї»

Summarizing 2. Підбиття підсумків уроку.

Т: What have we done today?

Which activities have we done?

Which activity do you like best?

 

                 Виставлення оцінок.

 

 

 

docx
До підручника
Англійська мова (6-й рік навчання) 6 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
2 березня 2018
Переглядів
1500
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку