Тема: My house.
Мета: Практикувати вживання у мовленні нових лексичних одиниць, продовжувати вчити учнів виконувати інструкції англійською мовою, вживати у мовленні назви кімнат,їх призначення; розвивати лексичні, граматичні, мовленнєві навички, пам'ять, мислення, фонематичний слух, артикуляційний апарат,; формувати вміння читати і писати,працювати в парах; виховувати охайність; стимулювати та підтримувати інтерес до вивчення іноземної мови.
Обладнання: ноутбук,мультимедійний проектор,підручники, робочі зошити,картки.
Хід уроку
1.Привітання/Greeting
T : Good morning, children!
Ch : Good morning!
T : I’m glad to see you children! Take your seats, put your things away and we are to begin of our lesson.
2.Уведення в іншомовну атмосферу / Warming up.
T:Are you ready for the lesson?
P: Yes, we are ready!
Гра “Подзвони у дзвіночок»\ Game” Ring a bell”
T: Ring a bell, greeting and name yourself.
For example: Hello! I am…. I am fine. Thank you.
-бесіда
Діти, до нас в гості завітало сонечко,і йому дуже цікаво дізнатись з яким настроєм ви прийшли до школи
How are you children?
I am fine. Thank you. I am OK!
T: Take a card according to your mood and show it to me please.(Children pick up the cards)
T: Children look at this picture and say: What season is it now?
P: It is autumn now.
T:Діти, сьогодні ми з вами спробуємо зібрати букет із осіннього листя. Виконуватимемо різні завдання, за кожне виконане завдання отримуватимемо по осінньому листочку. І вирушимо в подорож на літаку-килимку до Лондона. А для того щоб сісти на килимок нам треба познайомитись.
T: What is your name?
How old are you?
Where do you live?
What country are you from?
-Very well, thank you.
Отож, летимо!
3. Фонетична зарядка
Наш килимок летить, вітер дме нам в обличчя і шумить [u-u-u-].Пролітаємо крізь хмаринки і легко відганяємо їх [f-f-f-]. Літачок наш втомився і вирішив зупинитись[t-t-t]. Все перепочили. Можна вирушати далі[z-z-z-]. По землі повзе змія[s-s-s-]. Літочок летить гуде[g-g-g-]. А бджілка на квіточці дзижчить [ dz ]. Нарешті підлетіли до будиночку,де живе одна англійська сім’я .
So,let’s sing a song “ My family”
4.Повідомлення теми та мети уроку/Aim
Про що пісенька? А де ж живе кожна сім’я ? Чим відрізняються кімнати в будинку одна від одної?
Сьогодні на уроці ми вивчимо назви всіх кімнат в будинку англійською мовою, і ви як справжні англійці зможете розповісти про свій дім.
Today we are going to speak about your houses and during the lesson will be:
-Learn the new words and word-combinations
-work in pairs
-sing a song and dance
-play interesting games
5.Вивчення нового матеріалу
T: Look, this is the house, but the door is closed. To open it we must do different tasks. The first task is reading the poem:
This is a house
This is a door
The windows are clean
And so is a floor
T: And now children, look at the blackboard. The door is opened. You can see different rooms.
-This is a bedroom
-This is a living-room
-This is a kitchen
-This is a bathroom
And now children say me please:
-Have you got a bedroom?
-Have you got a bathroom?
-Have you got a living-room?
-Have you got a kitchen?
-інсценізація вірша «Little mouse…”
-(cтук у двері) Come in, please! Who are you?
Good morning, children! I am a mouse and I am a cat. Please listen to us attentively.
Cat: Little mouse, little mouse
Where is your house?
Mouse: Little cat, little cat
I have no flat
I am a poor mouse
I have no house…….
6. Фізкультхвилинка/Physical warming up
T: Children, I see you are very tired, so please sing a song “Clap your hands”
And now look at these pictures and say:
- What room is this\ (This is my…… This is my……This is my……This is my…..)
7. Аудіювання
-Listen to the words and clap your hands when you hear the words connected with our topic:
A bathroom, a pen, a dog, a sister, a living-room, a table, a toy, a father, a sofa, a bedroom, a bed, a doll, a brother, a book, a kitchen, a TV-set, a window, a door, a hall.
-Listen to the little texts and try to guess:
-What room is this? 1. Bathroom: This room is very small. There is a bath and a shower in it. We wash our face and hands there. What room is this?
2. Living-room: It is very big room. There is a little table, a sofa and armchair in this room. We can watch TV and read books in this room. What room is this?
3.Bedroom: It is a nice room. You can see a big bed, a mirror in this room. We can sleep in this room. What room is this?
4. Kitchen: This room is not very big. We can see many cups, plates on the table. We can cook and eat there.
What room is this?
-The next task is name the rooms. Put the letters in right order and name the rooms
(виправляють помилки).
-The next task is match the words with their transcription
Kitchen [h a u s]
Bathroom [‘k I t I n]
House [‘b e d r u: m]
Living-room [‘ba: r u:m]
bedroom [l I v I n g r u: m]
-Write and colour the house
8. Робота в зошиті
-Open your workbooks.
Your task is:
- Fill in the missing letters
9.Підсумок уроку. /Summarizing
_ You are very active and work well. So, you have got good marks today.
Діти, за вашою роботою сьогодні спостерігав добрий Гномик-Боб. Але він погано запам’ятав назви кімнат. Давайте нагадаємо йому .
А за гарну роботу він дарує вам на пам'ять цей чудовий осінній букет.
-Your homework for the next lesson will be describe your house. And now please sing a song
“ Good- bye song”
- So, our lesson is over. Good-bye!