Teacher of English: Natalia Kosiak
School: Bakhmut School 7
Form: 2
Theme: Domestic Animals
Materials: AB Quick Minds 2 and PB Quick Minds 2, Teacher`s Resource Book, Class Audio CDs, cards, pupils` portfolios
The aims:
Warm-up
Revise the vocabulary
Hold up each word card in turn and stick the cards on the board. Say the word for pupils to repeat in chorus. Ask the pupils to repeat the words loudly, quietly, quickly, slowly etc. Then they should write the words (under the cards) – 4-6 pupils at once. One-two of the other pupils check the written words and correct the mistakes if there are any.
1. Listen and sing.
• Pupils look at the cards (the text of the song)
CD 3 (tr. 23) Play the recording. Pupils follow the song in their Pupil’s Books.
• Play the recording again, pausing after each verse for pupils to repeat.
• When pupils have learnt the song, practise it with the whole class.
2. Listen and read (cards)
My Favourite Domestic Animal
This is a horse. It is a mammal. It is big and brown. It has beautiful hair. It lives on the farm.
3. Choose, present and guess (card Animal Talk – Teacher`s Resource book)
Invite volunteers to choose the animal (they can say the number and choose the animal). They speak about the animal as in example and the other pupils should guess what animal is it.
4. Write the description of the animal
*pupils can finish their work at home
Індивідуальна картка навчального поступу учня 2 класу,
(ПІ) ______________________________________________
щоб зафіксувати прогрес з англійської мови у 2020-2021 н.р.:
++ має значні успіхи; + демонструє помітний прогрес; V досягає результату з допомогою вчителя; ! потребує значної уваги і допомоги |
|||||||||||||
Ціль/ уміння (підсумкові уроки)
|
дата |
дата |
дата |
дата |
дата |
дата |
дата |
дата |
дата |
дата |
дата |
дата |
дата |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідає на питання «так/ні»
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідає на спеціальні питання (виконуючи завдання письмово) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Взаємодіє з іншими
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Сприймає мову на слух
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Усна інтеракція (задає питання і відповідає)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Розігрує ситуацію, вірно використовуючи слова і фрази |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pupils` Projects