Конспект уроку з англійської мови у 2 класі за підручником "Quick Minds 2" - "Domestic Animals"

Про матеріал
Урок спрямований на роботу учнів з мовним портфоліо, додаються зразки робіт, таблиця "Індивідуальна картка навчального поступу учня 2 класу" (з англійської мови)
Перегляд файлу

Teacher of English: Natalia Kosiak

School: Bakhmut School 7

Form: 2

Theme: Domestic Animals

Materials: AB Quick Minds 2 and PB Quick Minds 2, Teacher`s Resource Book, Class Audio CDs, cards, pupils` portfolios

The aims:

  • to revise the core vocabulary (domestic animals, animal families, plural form of nouns)
  • to practise the core vocabulary through a communicative game
  • to give further practice of the core vocabulary by describing the pictures related to different animal groups
  • to reinforce spelling of the core vocabulary

 

Warm-up

Revise the vocabulary

Hold up each word card in turn and stick the cards on the board. Say the word for pupils to repeat in chorus. Ask the pupils to repeat the words loudly, quietly, quickly, slowly etc. Then they should write the words (under the cards) – 4-6 pupils at once. One-two of the other pupils check the written words and correct the mistakes if there are any.

1. Listen and sing.

• Pupils look at the cards (the text of the song)

CD 3 (tr. 23) Play the recording. Pupils follow the song in their Pupil’s Books.

• Play the recording again, pausing after each verse for pupils to repeat.

• When pupils have learnt the song, practise it with the whole class.

2. Listen and read (cards)

    My Favourite Domestic Animal

   This is a horse. It is a mammal. It is big and brown. It has beautiful hair. It lives on the farm.

  • Pupils look at the cards (the text)
  • The teacher presents the text.  Pupils follow the text, then read (one by one) and translate it.

3. Choose, present and guess (card Animal Talk – Teacher`s Resource book)

     Invite volunteers to choose the animal (they can say the number and choose the animal). They speak about the animal as in example and the other pupils should guess what animal is it.

4. Write the description of the animal

  • Pupils draw their favourite animal and write about it as in the example, using the learnt vocabulary.
  • Pupils present their work (then add them to their portfolios)

*pupils can finish their work at home

 

D:\Документы НАТАША\2020-2021 навчальний рік\англ 2 клас\Без імені.png

Індивідуальна картка навчального поступу учня 2 класу,

(ПІ) ______________________________________________

щоб зафіксувати прогрес з англійської мови у 2020-2021 н.р.:

++ має значні успіхи;                                    + демонструє помітний прогрес;

V досягає результату з допомогою вчителя;      !  потребує значної уваги і допомоги

Ціль/ уміння

(підсумкові уроки)

 

дата

дата

дата

дата

дата

дата

дата

дата

дата

дата

дата

дата

дата

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідає на питання «так/ні»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідає на спеціальні питання (виконуючи завдання письмово)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Взаємодіє з іншими

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сприймає мову на слух

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Усна інтеракція (задає питання і відповідає)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розігрує ситуацію, вірно використовуючи слова і фрази

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pupils` Projects

C:\Users\Наталья\Downloads\IMG_20210405_115127.jpg

 

C:\Users\Наталья\Downloads\IMG_20210405_114811.jpg

C:\Users\Наталья\Downloads\IMG_20210405_114921.jpgC:\Users\Наталья\Downloads\IMG_20210405_114845.jpgC:\Users\Наталья\Downloads\IMG_20210405_114736.jpg

docx
Додано
3 травня 2021
Переглядів
1409
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку